|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Modding av skrivefeil
Jeg er lei av dysleksiargumentet. Det må være lov å flagge at på dette forumet er man opptatt av godt språk og god rettskrivning, uten at det blir oppfattet som et korstog mot dyslektikerne. Dysleksi utelukker på ingen måte god språksans og innsats for å få språket best mulig. Det ville det være en fornærmelse mot dyslektikerne å påstå.
![]() |
#2 |
Rastløs dagdrømmer
|
Dere modder er fornuftige mennesker. Jeg er sikker på at dere løser dette helt fint og bruker så vel deres psykologiske innsikt som den faglige.
![]() |
#3 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Modding av skrivefeilJeg kjenner at jeg er ambivalent til denne problemstillingen, dersom jeg i det hele tatt skal ta den seriøst?
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilJeg kommer ikke til å være noen konsekvent rødpenn- og maktmisbruker. Men jeg skammer meg ikke over å rette vaffler til vafler. Uten at jeg mener noe vondt med det. Eller vil såre noen. Eller være slem. Hvis noen (og jeg har fått med meg hvem, tror jeg) reagerer på det, må de si i fra.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av HP : 02-10-06 kl 15:44. Årsak: Tegnsettingsfeil ;) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vil bare få sagt at jeg blir veldig glad om du retter mine feil når det gjelder stor bokstav i innleggene mine..
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
Sms-språk, mangel på tegn og store forbokstaver og orddelingsfeil er jeg enig i at man bør kunne påpeke. Dette fordi det etter min mening er en type feil som skyldes en uvane (etter min definisjon, da
![]() |
#7 |
Fornøyd
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
Jeg er helt enig med deg i det du skriver her, unntatt dysleksiargumentet. Men det har jeg sagt nok om nå. Har etterhvert skjønt at det har vært brukt før et sted..... Ikke glem at alle har ikke deltatt på alle tidligere diskusjoner dere har hatt..... Sist redigert av Jessica : 03-10-06 kl 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
Det er ikke det at det har blitt brukt før, som er problemet med dysleksiargumentet. Det er at det ikke holder vann.
![]() |
#10 |
Pauset
|
For meg holder det vann..... Det har jeg begrunnet over her. Vet ikke hvor mye dere vet om dysleksi.......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Argumentet "man må ikke rette på skrivefeil eller si at det er viktig å skrive riktig, for det finnes jo dyslektikere som kan ta seg nær av det" holder ikke vann. Jeg tror det var det argumentet (noe parafrasert) Tinetoff i utgangspunktet refererte til som "dysleksiargumentet".
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
Men det er ikke HELT pent å anta at Jessica, fordi hun mente at det var slemt mot dyslektikerne å snikrette i innleggene deres, også var automatisk enig med alle brødhuene dere har diskutert med tidligere, som nærmest har "definert" dysleksiargumentet som "ikke snakk stygt om skrivefeil - dyslektikerne blir lei seg!"
![]() |
#13 |
Ser lyst på livet
|
Skal vi få tak i noen brødhuer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
Må si at jeg følte at det var ingen interesse her inne for å PRØVE å forstå det jeg skrev her. Følte meg litt mobbet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.
![]() |
#16 |
Truth is in the x-files
|
Enig! Hvorfor skal vi ha en hel haug med skrivefeil bare for å gjøre det koselig for dyslektikerne?
![]() |
#17 |
Rastløs dagdrømmer
|
Nå merker jeg at jeg er i ferd med å få piggene ut her. Tror det er best jeg rømmer bort fra denne tråden før jeg blir kastet på hodet ut av hele forumet.
![]() |
#18 |
Administrator
|
Hvorfor venter folk at de skal bli kastet ut hele tiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe ... det er en ironisk ment kommentar som stammer fra tiden som slaver under "mafiaen"
![]() |
#20 |
Rastløs dagdrømmer
|
Vel, det var ment som en spøk, tror jeg.
![]() |
Emneord |
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|