|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser dere prikker?
Helt fjern. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Veldig morsomt innlegg da. Men klart du kan skylde på svigermor. Alt kan skyldes på svigermor.
|
|
|
#5 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser dere prikker?Hvem definerer hva det er greit å "fyre seg opp" over, da?
|
|
|
#7 |
|
Walking in the air
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
OK. Du spurte om "hvem som definerer" hva det er greit å fyre seg opp over, og det er det jo for det første umulig å definere, og for det andre er det selvsagt admin (og moddene) som bestemmer hva de synes er OK og ikke, så jeg var litt usikker på hva det egentlig var du spurte om. Det er ingen som har satt en grense og sagt at "krysser man den grensen, er det forbudt, men krysser man den ikke, er det greit". Utskjelling og klaging og sladring og konflikter blir vurdert hver for seg og fortløpende, og dersom det er noe vi er usikre på om det burde gjøres noe med, så diskuterer vi det på moddeforumet og blir forsøksvis enige om hva vi synes. Slik har det vært hele tiden.
Jeg synes ikke nødvendigvis klare retningslinjer er en fordel i en slik sammenheng. Det skal ganske mye til for at forhåndsdefinerte retningslinjer skal være godt egnet i forhold til alle situasjoner som oppstår. Det meste av den jobben vi gjør som moderatorer, går ut på å avverge konflikter før de oppstår (eller blir verre), det er uhyre sjelden snakk om faktiske regelbrudd, og temmelig sjelden klager fra andre brukere.
|
|
|
#10 |
|
Walking in the air
Jeg mener selvsagt ikke at det burde innføres en hel rekke detaljerte regler og retningslinjer. Men jeg synes det burde være en eller annen slags terskel for å kunne gå inn og lese prikkekommentarer. Ikke fordi jeg har tenkt å slenge så masse dritt gjennom prikker, og ikke fordi jeg mottar så masse spennende den veien heller. Mer fordi den funksjonen rykteknappen fyller, er å kunne skrive noe litt mer privat enn man ville gjort i tråden. Jeg sender tross alt en melding til en bestemt person, min egen reaksjon på ett bestemt innlegg. Uavhengig av hva teknologien måtte muliggjøre eller hva som alltid har vært sånn, så gir rykteknappen inntrykk av å være en slags personlig hurtigsvarknapp.
|
![]() |
| Emneord |
| forumdriften, klassiker, krangling |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|