|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Drømmer
|
Sv: Forberedelser til barnehagestart
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forberedelser til barnehagestartSkjønner ikke hvordan barnehagepersonalet kan kreve regntøy. Vist man kommer og sier denne dressen er vanntett og det er den vi har. Så må de bruke den. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Forberedelser til barnehagestartwww.barnihagen.no har ofte tilbud på reima tec. Min sønn bruker kun det, eier ikke regntøy og bor på Vestlandet. Han er alltid tørr.
|
|
|
#44 |
|
Tatt på
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartIdaT regntøyet er noe av det mykeste jeg har kjent, like mykt som hvilken som helst dress som ungene har hatt (Reima, Reflex, NameIT, Ticket to Heaven for å nevne noen merker).
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartSpørsmål: må klærne merkes med fornavn og etternavn, eller holder det med etternavn? Tenker på å prøve stempel, men da kan jeg jo ikke rive det vekk om han skulle få søsken. Vi er ganske alene om etternavnet vårt.
|
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartJeg merker bare med fornavn når jeg skriver. Jeg tror de ville skjønt etternavn også, men det er mer risikabelt med tanke på alle som er innom i en barnehage som ikke nødvendigvis har fått med seg barnas fulle navn.
|
|
|
#47 |
|
trøtt
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartJeg synes det er greit med bare etternavn i tøyet, særlig om navnet ikke er så vanlig.
|
|
|
#48 |
|
I mål
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartJeg har pleid å navne alt, inkludert alle sokker og underbukser. Jeg har blitt litt sløvere siste året når storebror stort sett ikke skifter og har kontroll på tingene sine samt går på en mindre avdeling. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Drømmer
|
Er ikke alltid det hjelper. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
I mål
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartJeg har også lett mye rundt omkring, særlig de første årene. Den beste måten å begrense misting på ved siden av merking er at man hver dag leter opp alt man vet skal være der. Jeg har også hengt opp lapper med bilder og etterlysninger |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Forberedelser til barnehagestartHar du sett denne:
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Forberedelser til barnehagestartMerke sokker ja. Lurt. Mangel på det har det resultert i at jeg har et par sokker, som ikke er par. Jeg ser det forsåvidt på størrelsen. Inni den ene sokken, som er vår, er det nemlig ikke navn. (Jeg vet det, jeg lot ham nemlig få med noe tiltrekt skifttøy før jeg tok navnerunden etter siste arvepose kom i hus.) Den andre sokken er en størrelse mindre, og har navnet til han med nabokurven.
|
|
|
#55 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Forberedelser til barnehagestartJeg har aldri navnet sokker og boxere, men alt annet. Pompen skal begynne på skolen nå, og vi har aldri mistet noe. Vi bor på et lite sted, og har et sjeldent etternavn. Kun vår familie som heter det. Pompen skriver fornavnet sitt på en annen måte en de fleste andre med samme navn. Jeg har navnet med fullt navn, kun fornavn og kun etternavn litt etter som.
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartEn butikk her har opphørssalg og selger Reimatec høst/vår-dress til 50%. Hvordan er størrelsene på dem? Jeg har sett på både 74 og 80, og jeg synes de ser litt store ut, men det er vanskelig å bedømme?
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Forberedelser til barnehagestartReimatec er litt store i størrelsen ja.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartLillesøster begynner også i august, da er hun nesten 2 år dog.
|
|
|
|
#59 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartLillesøster begynner i bhg i august og er da 13 mnd.
|
|
|
#60 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forberedelser til barnehagestartVi har god erfaring både med myk regndress fra NameIT og med teknisk dress fra Reima. Men vær obs på at det bør være god plass i dressen, både at den ikke er for liten, men også at armer og ben ikke er trange. Når man har på godt med ullklær inni blir det lett vanskelig å bøye for de små, så da får de ikke til å bevege seg. Måtte faktisk bytte dress pga det problemet. Det er selvfølgelig også viktig at selve dressen er myk, men det hjelper altså ikke om den er trang. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|