Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 13:47   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

Opprinnelig lagt inn av mylady, her.

Hvis en mann hadde direkte glodd å datteren min, og jeg hadde fått en ekkel følelse av så hadde jeg nok ropt inn datteren min.

Da har man jo løst situasjonen på en smidig måte. Min største reaksjon på innlegget var tanken om å jage ham vekk, eller helst at noen andre jaget ham vekk.

Men man kan virkelig ikke jage noen fordi de ser på barnet altså... (nå vet jeg at det ikke ble gjort her, men at tanken var der)

Gammel 14-07-11, 15:16   #2
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med at det har begynt å skje mye tragisk i Norge, mylady?

Jeg mener bare sånn generelt, synes vi hører daglig om voldtekter, drap, knivstikking, overgrep mot barn osv... Så jeg føler ikke at Norge er så trygt, men selvfølgelig tryggere enn USA.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Da har man jo løst situasjonen på en smidig måte. Min største reaksjon på innlegget var tanken om å jage ham vekk, eller helst at noen andre jaget ham vekk.

Men man kan virkelig ikke jage noen fordi de ser på barnet altså... (nå vet jeg at det ikke ble gjort her, men at tanken var der)

Jeg er helt enig i det, men jeg tenker når hun ikke gjorde det der og da, så skjønner hun at man ikke kan jage bort noen fordi de sitter å glor. Men man kan jo tenke det, uten at man faktisk gjør det.

Gammel 14-07-11, 15:37   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener bare sånn generelt, synes vi hører daglig om voldtekter, drap, knivstikking, overgrep mot barn osv... Så jeg føler ikke at Norge er så trygt, men selvfølgelig tryggere enn USA.

Det at vi faktisk hører om det i media er egentlig en veldig positiv ting. Det betyr at det er sjeldent, uvalig, rett og slett en nyhet når det skjer. Hadde det vært hverdagskost hadde det ikke fått spalteplass på samme måten. Norge er et veldig trygt land å bo i, og det bilde som til tider skapes i media av noe annet er uheldig. Ingen tjener på at folk går rundt og er redde uten grunn.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:25   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

USA er heller ikke utrygt, de er bare reddere enn oss. Faktisk så går voldststistikkene nedover, men det føles som mer, siden det blir rapportert i større grad enn tidligere. I tillegg handler omtrent hver eneste tv-serie om bestialske mord og barnebortføringer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.