Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-11, 20:49   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?

Det kan jo være den ekle følelsen stemte for alt jeg vet. Men i utgangspunktet var dette en mann som ikke gjorde annet enn å sitte på en benk i parken. Og han så bare. På det eneste mennesket i nærheten som lekte. Så ja, du overreagerer tenker jeg.

Gammel 13-07-11, 20:52   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner tanken din og følelsen din, men det trenger ikke å være sånn at han
hadde skumle intensjoner av å se på henne.
Bare et tips, bruk boksershorts på jenta di når hun går med skjørt, ikke bare for
at menn ikke skal titte, men veldig prsktisk siden de er høyt og lavt og
gjerne går og holder opp skjørtet sitt(de litt yngre)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:53   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du overreagerer litt, men det var jo etellerannet som trigget disse tankene hos deg, med mindre du pleier å reagere sånn. Og det er ofte ikke lett å beskrive helt nøyaktig i ettertid. Men jeg tenker at det er ganske kjipt å anklage eller mistenke noen urettmessig, så jeg ville nok ha tatt med meg jenta og gått et annet sted.

Jeg har tenkt litt på dette i det siste, hvor lett vi synes ting framstår som suspekt eller ekkelt. Tenk deg at du er på sydenferie, på et lite og lukket område (norsk helsesenter) med to jenter på fem og åtte år. En mann i midten av sekstiårene er der aleine, og han prater med jentene dine i bassenget, leker med dem, og inviterer dem inn til seg på is og for å se norsk barne-tv (for han har det i leiligheten og det har ikke dere). Skikkelig suspekt, eller en hyggelig gammel mann som savner barnebarna og som jentene dine helt reelt har det veldig hyggelig sammen med?

Gammel 13-07-11, 20:55   #24
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

takk for tipset guttemamis som regel er det jo på med strømpebuksa men i dag var det varmt så Igjen det er ikke det jeg reagerte på at han så på men at han nistirret virkelig glodde og at han fulgte henne med øynene selv om var bak han det vill si han snudde seg i stolen for å stirre på henne.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:02   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det slår meg nå det mamma skrev i postkortet hun sendte mine barn fra ferie. Ser de en gutt på Knerten sin alder, tenker de på ham. Se de en baby tenker de på Mikro. De savner barnebarna. Det er jo meget mulig denne mannen savnet sine. Eller ikke? Ingen vet. Men jeg var ikke der.

Sist redigert av Malama : 13-07-11 kl 21:32.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:04   #26
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Han var yngre en bestefar alder og ganske slitt ikke noe hyggelig utseende mann med andre ord. Selv om skinnnet selvfølgelig kan bedra.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:10   #27
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en "stirrer". Hvis jeg ikke tenker meg om og ser et barn som tar meg på noe vis ("han var søt", "oi, hun ligner på snuppa", "åh, så morsomt det ser ut som hun har det", "haha, sjekk sveisen hans da, han ser ut som en skikkelig kul fyr"), så kan jeg bli sittende og stirre til noen avbryter meg.

Jeg er kvinne så jeg blir ikke mistenkt for annet enn å ha eggstokker som rasler når jeg gjør det.

Gammel 13-07-11, 22:58   #28
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?

Jeg synes også du overreagerer, men av og til kan man få noen dårlige vibber uten at man vet hvorfor. Uansett så gjorde ikke han noe galt og dersom du følte ubehag så er det rette å ta barnet bort og ikke jage mannen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:08   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Han var yngre en bestefar alder og ganske slitt ikke noe hyggelig utseende mann med andre ord. Selv om skinnnet selvfølgelig kan bedra.

Man kan ikke se på mennesker om de er pedofile eller ei, altså. Jeg tror ikke en pedofil er mer rufsete og mindre hyggelig i utseendet enn gjennomsnittet. Er det at han så ekkel og rufsete ut du reagerte på? Var det blikket han sendte? Virket han seksuelt opphisset? Jeg får ikke helt fatt i hva det var du reagerte på.

Om du overreagerte følelsesmessig er umulig for meg å kommentere, som ikke så situasjonen. Kanskje hadde jeg også blitt kjempeoppbragt, og syntes dette var ubehagelig. Men derfra til å fable om å jage bort folk fordi de ser slitt ut og virker ubehagelige, det er langt. Jeg har erfart at det kan være lett å misforstå andres stemning. Når man tror at noen er sint, så er de kanskje egentlig redd. Når man tror at noen er kåt, så kan det rett og slett være snakk om godt humør. Når man tror at en person er ubehøvlet og mangler oppdragelse, så kan det ligge en diagnose bak. Hvis man skal bruke tvang overfor mennesker fordi man føler at de kanskje er litt ekle eller rare, så er man over på et samfunn jeg ikke vil være en del av iallefall. Det er mye rart som skjer i Amerika, men jeg trodde faktisk ikke at slikt skjedde der heller.

Gammel 14-07-11, 12:40   #30
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Jeg må si jeg skjønner deg veldig godt. Hvis en mann hadde direkte glodd å datteren min, og jeg hadde fått en ekkel følelse av så hadde jeg nok ropt inn datteren min. Synes det har begynt å skjedd ganske mye tragisk i Norge å , så det er ikke så rart man kan bli bekymret. Men man kan ikke jage bort noen fordi en føler at noen glor.

Som de andre har sagt, kan det jo hende han bare satt å tenkte på barnebarna sine og savnet de.

Gammel 14-07-11, 12:46   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vært veldig obs på situasjonen og nok kalt jentungen tilbake til bordet, men det hadde jeg uavhengig om det var en gammel eller ung mann, ung jente, en ungdom eller familiemor som glodde. Jeg hadde ikke likt det, og ville fått ungen tilbake på trydd avstand.

Jeg hadde dog ikke hatt noe ønske om bortjaging.

Gammel 14-07-11, 12:47   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med at det har begynt å skje mye tragisk i Norge, mylady?

Jeg syns ikke man skal kimse av magefølelse, og syns man en situasjon er ekkel uten at man greier å sette fingeren på det bør man fjerne seg selv og barnet. Vi kan heldigvis ikke bortvise andre på grunn av magefølelsen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 12:47   #33
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det kan selvsagt hende at han var en potensiell overgriper, og vi var jo ikke der. Men det kan jo hende han feks. hadde mistet et barn eller barnebarn, eller hadde barnebarn langt borte, ikke hadde barnebarn men ønsket seg et intenst og drømte seg litt vekk mens han så på datteren din? Man vet jo aldri. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig over det.

Jeg hadde nok heller gått bort og gitt ham en ryggmassasje eller noe sånt.

Gammel 14-07-11, 12:47   #34
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mylady, her.

Hvis en mann hadde direkte glodd å datteren min, og jeg hadde fått en ekkel følelse av så hadde jeg nok ropt inn datteren min.

Da har man jo løst situasjonen på en smidig måte. Min største reaksjon på innlegget var tanken om å jage ham vekk, eller helst at noen andre jaget ham vekk.

Men man kan virkelig ikke jage noen fordi de ser på barnet altså... (nå vet jeg at det ikke ble gjort her, men at tanken var der)

Gammel 14-07-11, 14:16   #35
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med at det har begynt å skje mye tragisk i Norge, mylady?

Jeg mener bare sånn generelt, synes vi hører daglig om voldtekter, drap, knivstikking, overgrep mot barn osv... Så jeg føler ikke at Norge er så trygt, men selvfølgelig tryggere enn USA.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Da har man jo løst situasjonen på en smidig måte. Min største reaksjon på innlegget var tanken om å jage ham vekk, eller helst at noen andre jaget ham vekk.

Men man kan virkelig ikke jage noen fordi de ser på barnet altså... (nå vet jeg at det ikke ble gjort her, men at tanken var der)

Jeg er helt enig i det, men jeg tenker når hun ikke gjorde det der og da, så skjønner hun at man ikke kan jage bort noen fordi de sitter å glor. Men man kan jo tenke det, uten at man faktisk gjør det.

Gammel 14-07-11, 14:37   #36
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener bare sånn generelt, synes vi hører daglig om voldtekter, drap, knivstikking, overgrep mot barn osv... Så jeg føler ikke at Norge er så trygt, men selvfølgelig tryggere enn USA.

Det at vi faktisk hører om det i media er egentlig en veldig positiv ting. Det betyr at det er sjeldent, uvalig, rett og slett en nyhet når det skjer. Hadde det vært hverdagskost hadde det ikke fått spalteplass på samme måten. Norge er et veldig trygt land å bo i, og det bilde som til tider skapes i media av noe annet er uheldig. Ingen tjener på at folk går rundt og er redde uten grunn.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 17:25   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

USA er heller ikke utrygt, de er bare reddere enn oss. Faktisk så går voldststistikkene nedover, men det føles som mer, siden det blir rapportert i større grad enn tidligere. I tillegg handler omtrent hver eneste tv-serie om bestialske mord og barnebortføringer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:15   #38
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Det kan være mange årsaker til at han satt å så på datteren din. Som andre nevner så kan det være han tenker på barnebarna eller det kan faktisk være at han satt og mimret om når hans egne barn var på den alderen. Kanskje han hadde en datter som han mistet kontakten med eller som døde som ung. Det er utrolig mange årsaker til at noen kan sitte å se på barn på en lekeplass. Kanskje han rett og slett synes det er kjekt å se på "livet" og liker å være der det skjer noe...enten det er med barn eller voksne.

Jeg forstår at du reagerte at en voksen mann sitter å stirrer på barnet ditt, man lurer jo på hvorfor. Når alt kommer til alt så er det nok lureste å bare rope barnet til seg.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 18:25   #39
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Umulig å si om du overreagerer siden det eneste du gjorde var å få en ubehagelig magefølelse. Og magefølelser kan stemme de, eller de kan være feil. Man vet ikke.

Så å føle ubehag og ta barnet bort er ikke en overreaksjon. Hadde du dermed jaget han bort på bakgrunn av det du beskriver, så hadde jeg kalt det en overreaksjon.

Gammel 14-07-11, 20:02   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at det spiller ingen rolle - og at du ikke overreagerte. Om du hadde kjeftet på fyren, dratt ungen hysterisk ut derfra eller noe sånt så hadde du overreagert, men du reagerte jo ikke i det hele tatt - du bare fulgte med, tenkte at det var ekkelt, tok ungen og gikk da dere var ferdige. Ingen overreaksjon å se noe sted der.

At magefølelsen noen ganger blir kjempeekkel er en annen ting. Men det er da forskjell på å tenke at magefølelsen er ekkel her - jeg vil ikke overlate barnet alene med denne mannen, og på å forsøke å jage ham til et sted der han ikke kan se barn uten at han har gjort noe annet galt enn å sitte og se på et barn. Om han er pedofil eller om han satt og irriterte seg over at hun bråkte for den delen spiller liten rolle - han gjorde uansett ikke noe galt. Om du er stresset over at han kunne se trusen hennes så kler du henne bedre sånn at trusen ikke synes.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.