|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
maler
|
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Det kan jo være den ekle følelsen stemte for alt jeg vet. Men i utgangspunktet var dette en mann som ikke gjorde annet enn å sitte på en benk i parken. Og han så bare. På det eneste mennesket i nærheten som lekte. Så ja, du overreagerer tenker jeg.
![]() |
#22 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Jeg skjønner tanken din og følelsen din, men det trenger ikke å være sånn at han |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Audacious
|
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Ja, du overreagerer litt, men det var jo etellerannet som trigget disse tankene hos deg, med mindre du pleier å reagere sånn. Og det er ofte ikke lett å beskrive helt nøyaktig i ettertid. Men jeg tenker at det er ganske kjipt å anklage eller mistenke noen urettmessig, så jeg ville nok ha tatt med meg jenta og gått et annet sted.
![]() |
#24 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?takk for tipset guttemamis som regel er det jo på med strømpebuksa men i dag var det varmt så |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Det slår meg nå det mamma skrev i postkortet hun sendte mine barn fra ferie. Ser de en gutt på Knerten sin alder, tenker de på ham. Se de en baby tenker de på Mikro. De savner barnebarna. Det er jo meget mulig denne mannen savnet sine. Eller ikke? Ingen vet. Men jeg var ikke der.
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 13-07-11 kl 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Han var yngre en bestefar alder og ganske slitt ikke noe hyggelig utseende mann med andre ord. Selv om skinnnet selvfølgelig kan bedra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?Jeg er en "stirrer". Hvis jeg ikke tenker meg om og ser et barn som tar meg på noe vis ("han var søt", "oi, hun ligner på snuppa", "åh, så morsomt det ser ut som hun har det", "haha, sjekk sveisen hans da, han ser ut som en skikkelig kul fyr"), så kan jeg bli sittende og stirre til noen avbryter meg.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Jeg synes også du overreagerer, men av og til kan man få noen dårlige vibber uten at man vet hvorfor. Uansett så gjorde ikke han noe galt og dersom du følte ubehag så er det rette å ta barnet bort og ikke jage mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?
Man kan ikke se på mennesker om de er pedofile eller ei, altså. Jeg tror ikke en pedofil er mer rufsete og mindre hyggelig i utseendet enn gjennomsnittet. Er det at han så ekkel og rufsete ut du reagerte på? Var det blikket han sendte? Virket han seksuelt opphisset? Jeg får ikke helt fatt i hva det var du reagerte på.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Jeg må si jeg skjønner deg veldig godt. Hvis en mann hadde direkte glodd å datteren min, og jeg hadde fått en ekkel følelse av så hadde jeg nok ropt inn datteren min. Synes det har begynt å skjedd ganske mye tragisk i Norge å , så det er ikke så rart man kan bli bekymret. Men man kan ikke jage bort noen fordi en føler at noen glor.
![]() |
#31 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Jeg hadde vært veldig obs på situasjonen og nok kalt jentungen tilbake til bordet, men det hadde jeg uavhengig om det var en gammel eller ung mann, ung jente, en ungdom eller familiemor som glodde. Jeg hadde ikke likt det, og ville fått ungen tilbake på trydd avstand.
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Hva mener du med at det har begynt å skje mye tragisk i Norge, mylady?
![]() |
#33 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Mann på lekeplass overreagerer jeg?
![]() |
#34 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?
Da har man jo løst situasjonen på en smidig måte. Min største reaksjon på innlegget var tanken om å jage ham vekk, eller helst at noen andre jaget ham vekk.
![]() |
#35 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Jeg mener bare sånn generelt, synes vi hører daglig om voldtekter, drap, knivstikking, overgrep mot barn osv... Så jeg føler ikke at Norge er så trygt, men selvfølgelig tryggere enn USA.
Jeg er helt enig i det, men jeg tenker når hun ikke gjorde det der og da, så skjønner hun at man ikke kan jage bort noen fordi de sitter å glor. Men man kan jo tenke det, uten at man faktisk gjør det.
![]() |
#36 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det at vi faktisk hører om det i media er egentlig en veldig positiv ting. Det betyr at det er sjeldent, uvalig, rett og slett en nyhet når det skjer. Hadde det vært hverdagskost hadde det ikke fått spalteplass på samme måten. Norge er et veldig trygt land å bo i, og det bilde som til tider skapes i media av noe annet er uheldig. Ingen tjener på at folk går rundt og er redde uten grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
USA er heller ikke utrygt, de er bare reddere enn oss. Faktisk så går voldststistikkene nedover, men det føles som mer, siden det blir rapportert i større grad enn tidligere. I tillegg handler omtrent hver eneste tv-serie om bestialske mord og barnebortføringer.
![]() |
#38 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Det kan være mange årsaker til at han satt å så på datteren din. Som andre nevner så kan det være han tenker på barnebarna eller det kan faktisk være at han satt og mimret om når hans egne barn var på den alderen. Kanskje han hadde en datter som han mistet kontakten med eller som døde som ung. Det er utrolig mange årsaker til at noen kan sitte å se på barn på en lekeplass. Kanskje han rett og slett synes det er kjekt å se på "livet" og liker å være der det skjer noe...enten det er med barn eller voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Umulig å si om du overreagerer siden det eneste du gjorde var å få en ubehagelig magefølelse. Og magefølelser kan stemme de, eller de kan være feil. Man vet ikke.
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Mann på lekeplass, overreagerer jeg?Jeg tenker at det spiller ingen rolle - og at du ikke overreagerte. Om du hadde kjeftet på fyren, dratt ungen hysterisk ut derfra eller noe sånt så hadde du overreagert, men du reagerte jo ikke i det hele tatt - du bare fulgte med, tenkte at det var ekkelt, tok ungen og gikk da dere var ferdige. Ingen overreaksjon å se noe sted der. |
![]() |
![]() |
|
|