|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva gjør du? | |||
| Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen |
|
3 | 1,74% |
| Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! |
|
0 | 0% |
| Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. |
|
4 | 2,33% |
| Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. |
|
140 | 81,40% |
| Stopper bilen og tar fram matpakka |
|
14 | 8,14% |
| Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne |
|
11 | 6,40% |
| Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kyr i veienVenter på en åpning, men det kan helt sikkert komme noen mindre fine gloser og blikk fra inne i bila
|
|
|
#62 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kyr i veienJeg har litt kuskrekk og hadde venta til det ble klart, det er jo vanskelig å si om kuene er snille er slemme bare ved å se dem bakfra.
|
|
|
#63 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Kyr i veien
Kanskje jeg allerede hadde gjort det, eller kanskje det var min vei? Det står at veien var privat, ikke at den var kyrnes eller bondens. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tittel og tittel....
|
Klarer du å se det om du ser dem forfra? Jeg syns egentlig alle kuer ser snill ut, men jeg er redd likevel.
|
|
|
|
#66 |
|
Metallica!!
|
Det står jo i HI at det var privat veg, og er oppklart underveis og, da blir det litt rart å svare slik som dette.
|
|
|
#67 |
|
Flawsome
Er det oppklart underveis? Vel, jeg forholdt meg til hovedinnlegget i det første svaret mitt og har forsøkt å utbrodere det første svaret mitt i påfølgende svar, så da synes jeg ikke svarene mine var rare. Og jeg synes fremdeles det er oppstuss å påstå at jeg setter min tid mye høyere enn andres - jeg har da ikke bedt kvegflokken om å stoppe og snu! Jeg ville som sagt prøvd å bidra til å ordne opp sånn at vi alle på greiest (og helst også raskest, det innrømmer jeg) mulig måte kunne kommet oss hensiktsmessig fram. Flyt i trafikken, kalles visst det, for man må jo anta at dette er en vei der både to- og firbeinte med og uten hjul må forventes som møtende trafikanter. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
can-jur
|
Det står eksplisitt i HI at du som bilfører har løst bompenger, da er det innlysende at det ikke er din private vei
En bilfører som freser fordi dyr som går løse langs en fjell/skogsvei og som blir irritert over dyr som går der de hører hjemme. Vel vel....
Fordi det som regel er veldig vanskelig å flytte en hel flokk ut til siden for å slippe forbi en bilfører, med mindre bilføreren er erfaren med kyr og greier å lese flokken og passere den uten å skremme dem i alle rettninger.
|
|
|
|
#69 |
|
can-jur
|
Sv: Kyr i veienMen altså, pållresultatet er jo til å bli lykkelig av!!
|
|
|
|
#70 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kyr i veienDu svarte ikke på spørsmålet mitt Floksa. Jeg lurer også på hvordan du kan se at jeg forbanner kuene dine inne i bilen min, når du er travelt opptatt med å passe på dem. Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke er et menneske som beveger meg så mye i ku-verdenen.
|
|
|
#71 |
|
Flawsome
Ikke helt innlysende, det kommer an på avtalen for eksempel et stort felleseie har seg imellom, men la gå, jeg skal ikke kverulere mer. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Einsam
|
Sv: Kyr i veienMan gir da bæng i om det er privat vei ellr ikke, så lenge det ikke er snakk om E6. Jeg skjønte hvertfall av hovedinnlegget at man som kjørende ikke er eier av veien, så da kan det være med resten av flisespikkeriet. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Kyr i veienJeg ville uansett ventet og sett om det ble en mulighet til å passere. Og var det en bonde der, ville jeg ikke tenkt mer enn uflaks.
|
|
|
#77 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#78 |
|
maler
|
Sv: Kyr i veienKyrne er nå en ting, men jeg skjønner ikke helt at bønder tør ha sauene sine gående løse på steder der folk kjører fort. Det er rart om det ikke er noen ulykker med påkjørt sau.
|
|
|
#79 |
|
maler
|
Jeg skjønner det i grunnen, men jeg er ikke helt sikker på om såkalt tradisjonelt sauehold er så smart med tanke på både trafikk og rovdyr.
|
|
|
#80 |
|
can-jur
|
Det der er en veldig vanskelig problemstilling.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|