|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemer
Jeg er veldig uenig her. Ta angst som eksempel, all forskning viser at det gir veldig gode resultater å arbeide med eksponeringsterapi, helt uavhengi av hva årsaken til angsten er. Eller alkoholisme, antabus fungerer for veldig mange - igjen helt uanvhengi av hva som er årsaken til alkoholproblemene.
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Men, her tenker jeg, at hos voksne, så kan det være greit å ikke grave i barndommen etter årsaker for å forstå, men bare gå løs på angsten.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Men da lurer jeg på hvilke tiltak du mener at PPT kan supplere med i dette tilfellet? Jeg er temmelig sikker på at PPT ikke har mulighet til å innføre tiltak på familienivå.
Det er jeg enig i, men jeg skjønner ikke helt hvilken nytte PPT skal dra ut av det?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PPT-utredning, opplysning om foreldres problemerMye å tenke på her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Det er kanskje ikke helt nødvendig informasjon i starten. Men dersom det viser seg at tiltakene ikke har ønsket effekt, så må man kanskje inn med andre tiltak, som man kanskje ikke skjønner at trengs dersom man ikke har alle opplysningene. Feks. så kan det være viktigere med støttekontakt eller besøkshjem for å få inn andre rollemodeller, enn å gi ekstra oppbacking på skolen, eller i tillegg. Men om man ikke ser at barnet ikke har det helt solskinn hjemme, så ser man kanskje ikke at det skulle være et nødvendig behov.
Det høres veldig vondt ut, og jeg vil berømme deg for at du tar tak i det, og gjør en viktig innsats for barna dine.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, da skal jeg skrive mer! |
|
|