Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere
Med "mine, dine og våre barn og barnebarn" + foreldre, søsken, et utvalg nieser og nevøer, og et par nære venner, kommer nok listen vår på vel 30 personer. (Jeg prøver å redusere på den listen hvert år, men klarer ikke kutte noen plasser).
Gaver til barn og barnebarn ligger på ca 500, ellers prøver jeg finne gaver fra 150-200 kroner. Noen ligger også på rundt 100.
Tror julegavebudsjettet havner på 7500-8000 kroner. Da er det ikke iberegnet oss to.
Hva synes dere forresten gaver til barn og dennes samboer bør ligge på? Vi har lagt oss på 500 pr par, men har fått tilbakemelding på at noen kanskje synes det er litt lite. Og at vi bør gi hver person for 500. Dvs 1000 til hvert par.
Jeg synes selv det i stor grad bør være "tanken som teller", selv om vi selvfølgelig prøver finne noe de ønsker seg. Men jeg vil heller også kunne kjøpe en liten gave til niesen og nevøen min, og kanskje en flaske vin til en god venninne, enn å skulle bruke så mye på voksne barn (som er godt etablert og har bedre råd enn oss). Hva tenker dere?
|