|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg blakker meg fullstendig hvert år. Og det er i grunnen helt unødvendig.
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg tror jeg ender på ca 5 000 i år. Det er de julegavene jeg kjøper til mine. Sambo bruker mye mindre.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi kjøper til ca 15 stk utenom ungene våre og ender opp på ca 200,- pr snute. 400,- til foreldrene våre. Har lagt på rundt 1000,- til foreldrene våre tidligere men julen er et stort pengesluk så vi må begrense oss litt. Skal jo leve i januar og.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg regner aldri på det.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereAner ikke. :struts: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg vil anslå rundt 4-5 000 kr. Men har ikke regnet skikkelig på det. Det er da våre barn, foreldre, mine to søstre, mannens søster, nevøer og nieser (4). Og hverandre.
![]() |
#7 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereTja, 3-4000 kr. Da kjøper jeg til ungene, mine tre søsken, en svoger, mine foreldre og tre besteforeldre (mine). Pluss to venninner.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere13 gaver inkludert sønnen min står på lista i år. Her er en del par da. 7 par. 12 gaver er kjøpt. Så mangler enda en, men den blir ikke så dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereHavner vel på rundt 4000 kr i år. Ligger på ca. 200 til nieser/ nevøer og ein 100- lapp til mine søsken. Til våre foreldre blir det 500 frå oss vaksne og litt forskjellig frå barnebarn. Noko dei lager sjølv, noko me har kjøpt osv. Til ungene og kvarandre ligger det på 500 - 1000 kr, alt etter som ønsker og behov.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereUsikker på denne. Vi har vel brukt 2000 hittil til familien og så blir det rundt 1000 til ungene, 2000 til mannen og kanskje 2000 til til resten av familien? Og siden mannen handler til meg for omtrent 2000 (vi setter vel en grense der tror jeg), bruker vi 9000 til sammen.
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi som par kjøper til 6 voksne og 9 barn. Alle 9 er onkel-tantebarn, og den eldste er vel 25, så kan vel diskuteres hvor mange det er i hver kategori.
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg aner ikke, men det blir sikkert en hel del. Vi har ingen fastsatte priser egentlig, men kjøper det vi syns passer til hver enkelt eller det de ønsker seg.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi har 25 personer på gavelisten. De aller fleste er nær familie, unntaket er et fadderbarn, to av mine venninner og sønnen til en av disse. De dyreste gavene er selvfølgelig til egne barn (og svigerbarn) vi kjøper ikke så dyre gaver til nieser og nevøer, søsken og foreldre. Likevel blir det nok en ganske stor sum til slutt, siden vi har såpass mange som skal ha gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg ender forresten alltid opp med å kjøpe mer til barn og mann enn jeg hadde tenkt i min novembernøkternhet. Det skal jo jevnes ut så alle får omtrent like mye, og plutselig må det jevnes ut både her og der, og så kommer jeg på noe den ene trenger, eller noe som passer perfekt til en ... Og så har jeg det gående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg kjenner jeg har et litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere
Er du søstra til Jensemann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi regna på det i går, og kom på ca 5800, og da har vi ikke regna med den til oss selv/hverandre. Går vel 2-2500 der også.
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereDet varierer veldig fra år til år. Vi har små familier på begge sider, så det er ikke så mange vi kjøper til. Prisen på gavene varierer dermed en del fra år til år, alt etter hva mottaker 'trenger'. I år er det for eksempel ikke noe speielt dyrt LilleVenn 'trenger'/ønsker seg (Hun fikk nettopp en veldig kostbar bursdagsgave..). Jeg antar at jeg bruker et sted mellom 5-7000, og så blir det gjerne mer om LilleVenn/LøveMannen ønsker seg noe kostbart. I år overveier jeg å kjøpe nytt speilreflekskamera til LøveMannen. Det blir isåfall en dyr gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereJeg prøver å redusere hvert år.... Vi kjøper i år til en familie på 5, samt foreldrene våre, en bror, en farfar, en venninne av familien vår, en tante og en kusine. Litt usikker på hva vi gjør med kamerater til guttene. Finne på noe lurt kanskje... Det har vært litt forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere
![]() |
|
|