Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaver - hvor mye penger bruker dere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 09:28   #1
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Julegaver - hvor mye penger bruker dere

Jeg blakker meg fullstendig hvert år. Og det er i grunnen helt unødvendig.
Listen i vår husstand teller 16-17 stykker. Noen skal ha "store" gaver, andre bare en liten oppmerksomhet. Jeg har ikke regnet på det enda, og er nysgjerrig på julegavebudsjettet rundt om?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:31   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere

Jeg tror jeg ender på ca 5 000 i år. Det er de julegavene jeg kjøper til mine. Sambo bruker mye mindre.
Fornøyd med julegavebudsjettet.

Gammel 22-11-11, 09:34   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøper til ca 15 stk utenom ungene våre og ender opp på ca 200,- pr snute. 400,- til foreldrene våre. Har lagt på rundt 1000,- til foreldrene våre tidligere men julen er et stort pengesluk så vi må begrense oss litt. Skal jo leve i januar og.

Gammel 22-11-11, 09:35   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner aldri på det. Eller det hender jeg anslår på forhånd, men jeg regner aldri over i etterkant.

I tillegg til Poden og hverandre kjøper vi gaver til 9 voksne familiemedlemmer og litt færre voksne venner, til 2 barn i familien og en liten håndfull av venners barn. De utenom kjernefamilien får i grunnen ganske jevndyre gaver - størrelsesorden 150-200 kroner, kanskje (mer avhengig av hva vi har lyst til å gi dem mer enn av hvor nær relasjonen er). Tante-/onkelbarna får kanskje litt dyrere. Noen par (og søskenpar) får fellesgave. Kanskje det blir mellom 4 og 5000 til sammen? Og så noen hundre til gave til Poden, og så gaver mellom meg og mannen, som jeg ikke vet på forhånd hva blir.

Gammel 22-11-11, 09:38   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke. :struts:

Barna har 7 fettere, de får for 250 kr hver omtrent. Så er det våre to, vi har ikke noe fastpris, vi kjøper det de trenger/ønsker seg. I tillegg er det noen venninnegaver som varier fra 50 til 400 alt ettersom hva jeg finner. Pluss de voksne i familien min, det er 8 stk, varierende pris. Og moren til sambo, som visstnok får 1000 kr bidrag til ny dør (ikke mitt ansvar). Vi kjøper ikke til de andre voksne i familien til sambo, vi har blitt enige om å droppe det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:49   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anslå rundt 4-5 000 kr. Men har ikke regnet skikkelig på det. Det er da våre barn, foreldre, mine to søstre, mannens søster, nevøer og nieser (4). Og hverandre.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:59   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja, 3-4000 kr. Da kjøper jeg til ungene, mine tre søsken, en svoger, mine foreldre og tre besteforeldre (mine). Pluss to venninner.

Gammel 22-11-11, 10:06   #8
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

13 gaver inkludert sønnen min står på lista i år. Her er en del par da. 7 par. 12 gaver er kjøpt. Så mangler enda en, men den blir ikke så dyr.

2793 kr er det jeg har betalt. Men en del har vært på tilbud og diverse rabatter.. 4944 kr er den egentlige prisen for disse gavene.

I tillegg kan det bli noen smågaver til klassekamerater.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:06   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Havner vel på rundt 4000 kr i år. Ligger på ca. 200 til nieser/ nevøer og ein 100- lapp til mine søsken. Til våre foreldre blir det 500 frå oss vaksne og litt forskjellig frå barnebarn. Noko dei lager sjølv, noko me har kjøpt osv. Til ungene og kvarandre ligger det på 500 - 1000 kr, alt etter som ønsker og behov.

Gammel 22-11-11, 10:08   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usikker på denne. Vi har vel brukt 2000 hittil til familien og så blir det rundt 1000 til ungene, 2000 til mannen og kanskje 2000 til til resten av familien? Og siden mannen handler til meg for omtrent 2000 (vi setter vel en grense der tror jeg), bruker vi 9000 til sammen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:16   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi som par kjøper til 6 voksne og 9 barn. Alle 9 er onkel-tantebarn, og den eldste er vel 25, så kan vel diskuteres hvor mange det er i hver kategori.

Vi har nesten alle gavene ferdig, de fleste pakket inn også, og prisen er ca 2000. Men full pris er sikkert det dobbelte. Feks har jeg funnet Roy Jacobsens Vidunderbarn til 69 kr innbundet, og bøker fra lignende tilbud, og bøker er en populær gave til de vi skal gi.

Veldig fornøyd med at vi bruker såpass lite på så mange gaver.

Prisen er ikke inkludert gaver til oss selv. Jeg liker å finne kupp å gi til samboeren min også, men siden vi har liten familie har vi en tradisjon at vi gir 7 gaver til hverandre. Da gir vi for fra 1000 og oppover til hverandre. (til sammen)

Gammel 22-11-11, 10:17   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke, men det blir sikkert en hel del. Vi har ingen fastsatte priser egentlig, men kjøper det vi syns passer til hver enkelt eller det de ønsker seg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:27   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 25 personer på gavelisten. De aller fleste er nær familie, unntaket er et fadderbarn, to av mine venninner og sønnen til en av disse. De dyreste gavene er selvfølgelig til egne barn (og svigerbarn) vi kjøper ikke så dyre gaver til nieser og nevøer, søsken og foreldre. Likevel blir det nok en ganske stor sum til slutt, siden vi har såpass mange som skal ha gave.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:31   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ender forresten alltid opp med å kjøpe mer til barn og mann enn jeg hadde tenkt i min novembernøkternhet. Det skal jo jevnes ut så alle får omtrent like mye, og plutselig må det jevnes ut både her og der, og så kommer jeg på noe den ene trenger, eller noe som passer perfekt til en ... Og så har jeg det gående.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:35   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg har et litt forhold til akkurat dette.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:35   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ender forresten alltid opp med å kjøpe mer til barn og mann enn jeg hadde tenkt i min novembernøkternhet. Det skal jo jevnes ut så alle får omtrent like mye, og plutselig må det jevnes ut både her og der, og så kommer jeg på noe den ene trenger, eller noe som passer perfekt til en ... Og så har jeg det gående.

Er du søstra til Jensemann?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:42   #17
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi regna på det i går, og kom på ca 5800, og da har vi ikke regna med den til oss selv/hverandre. Går vel 2-2500 der også.

Gammel 22-11-11, 10:48   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det varierer veldig fra år til år. Vi har små familier på begge sider, så det er ikke så mange vi kjøper til. Prisen på gavene varierer dermed en del fra år til år, alt etter hva mottaker 'trenger'. I år er det for eksempel ikke noe speielt dyrt LilleVenn 'trenger'/ønsker seg (Hun fikk nettopp en veldig kostbar bursdagsgave..). Jeg antar at jeg bruker et sted mellom 5-7000, og så blir det gjerne mer om LilleVenn/LøveMannen ønsker seg noe kostbart. I år overveier jeg å kjøpe nytt speilreflekskamera til LøveMannen. Det blir isåfall en dyr gave.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:57   #19
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jeg prøver å redusere hvert år.... Vi kjøper i år til en familie på 5, samt foreldrene våre, en bror, en farfar, en venninne av familien vår, en tante og en kusine. Litt usikker på hva vi gjør med kamerater til guttene. Finne på noe lurt kanskje... Det har vært litt forskjellig.
I år har vi vært hos fotografen så alle får innrammet bilde... Prøver finne rimelige rammer og forstørrelser koster nesten ingenting for vi kjøpte rettighetene til bildene. Det ble forøvrig julegave til oss fra mamma. Jeg aner ikke hva vi kommer opp i av kostnader på bildene og rammene. Noen får store bilder, noen får litt mindre. Tenker også lage kalendre ved siden av.
Jeg har brukt 174kr på julegaver til de tre jentene i familien, ordentlige ting jeg fant på salg. Foreldrene får bilde de også. Og så snakker vi på å lage julegodt og pakke i celofanposer ved siden av til alle. Kommer jo på litt det også da. Og svigers får quick chef fra Tupperware.
Mamma, som jo betalte fotografen etc ønsket seg brudebilde av oss så hun får det, og kanskje en liten fotogave. Eller så får de kake. Det tror jeg farfar gjør også.
Broren min får et lite bilde av guttene tror jeg, samt en stålbolle, for det ønsket han seg.
Guttene vet jeg ikke. Dvs, mellomste får snow racer i år. Håper den dukker opp på tilbud til 299kr...eller 399kr. Eldste ønsker seg laptop og trenger nye ski og skisko. Han har bursdag i romjula så håper vi kan skrape sammen begge deler, men må bruke bursdagspenger på laptop også, og jeg håper svigers kan bidra. Så jeg håper det dukker opp en skipakke under tusenlappen.... Minsten får kun en liten pakke med noe leker. Lego eller noe sånt.
Mannen og jeg snakket på at vi skulle unne oss en kjærestetur i Oslo fremfor å bruke masse penger på gaver til hverandre, tror vi trenger det mer enn en ting. Men jeg har sagt jeg ønsker meg perlering så lurer på om det dukker opp.
Hva budjsettet ble? Aner ikke....
Det blir alltid litt ekstra underveis, for jeg elsker å kjøpe gaver....men må tenke økonomisk i år.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 11:35   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg regner aldri på det. Eller det hender jeg anslår på forhånd, men jeg regner aldri over i etterkant.

Sånn gjør vi det også.
Vi kjøper gaver til ungene og til nærmeste familie ellers (foreldre, søsken, nieser/nevøer), og så kjøper jeg gave til bestevenninna mi. Det er det hele. Mannen og jeg kjøper ikke gaver til hverandre. Vi blir heller enige om et eller annet vi har lyst på / trenger, og så kjøper vi det i fellesskap i stedet.

Men beløp? Tja, definitivt UNDER 5000. Sånn 3–4000, vil jeg anslå?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.