|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cupcakes, feminismens død?Enten har feminismen kommet så langt at man kan tillate seg å være litt (eller i overkant mye!) feminin igjen, eller så har den tatt et steg og to tilbake. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for hva jeg tror, men tygger en del på saken for tiden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?
Dette er jo rett og slett en myte. Det har aldri vært slik at feminismen har nektet noen å være feminine. At det er likehetstegn mellom feminin og hjemmeværende cupkakebaker, er jeg heller ikke enig i.
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Dette kommer helt an på hva man legger i ordet feminin, så jeg er ikke enig med deg i at man kan si det så bastant. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Dette er jeg enig med deg i, og i denne sammenheng var det feil av meg å bruke begrepet feminin uten å nyansere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Sv: Cupcakes, feminismens død?Inntrykk jeg sitter med etter å ha diskutert temaet med en kvinnesakskvinne av "den gamle skolen" nå senest i helgen: Det er greit å være hjemmeværende og lage eplesaft av epler fra egen hage, men det er ikke greit å være hjemmeværende og bake rosa cupcakes. Stemmer dette? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Øh? Du spør alle feminister om hva den offfisielle feministmeningen er angående eplesaftlaging vs cupcakelaging?
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Esme skrev det veldig godt:
Det er slike argumenter hun bruker, moren jeg kjenner som har "valgt å være hjemme noen år for å ta godt vare på familien og følge opp barna på en skikkelig måte".
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Interessant essay. Det finnes nok dem som ærlig og oppriktig har ropt "Stopp verden! Jeg vil av!" og som har valgt å prioritere annerledes enn tidligere i livet, men dem som beskrives her virker i første rekke å ha skaffet seg et image og laget seg en fasade. Journalisten gir ikke innstrykk av at hun tar dem på alvor, men å snakke om matauk som et viktig bidrag til husholdningen når husholdningen holder til i villa til (sannsynligvis) flere titalls millioner er jo heller ikke særlig troverdig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|