Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overnatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 08:18   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatte?

Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold. Det er en fin anledning for foreldrene til å bli kjent med gutten/jenta avkommet er sammen med. Og nei, man er vel ikke pseudosamboere selv om man overnatter? Det er vel ikke snakk om at vedkommende skal flytte inn eller bli i dagesvis, ukesvis eller månedsvis?

Man kan vel tillate eller forby til man blir blå i fjeset, men jeg kan ikke se noe positivt komme ut av å nekte noen over den seksuelle lavalderen å ha kjæresten på overnattingsbesøk. Dog ville jeg satt foten ned på overnatting i ukedagene. Det er viktig med nok søvn.

Bare p-piller? Har du forresten tatt clamydiapraten?

Gammel 08-02-12, 08:32   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold. Det er en fin anledning for foreldrene til å bli kjent med gutten/jenta avkommet er sammen med. Og nei, man er vel ikke pseudosamboere selv om man overnatter? Det er vel ikke snakk om at vedkommende skal flytte inn eller bli i dagesvis, ukesvis eller månedsvis?

Man kan vel tillate eller forby til man blir blå i fjeset, men jeg kan ikke se noe positivt komme ut av å nekte noen over den seksuelle lavalderen å ha kjæresten på overnattingsbesøk. Dog ville jeg satt foten ned på overnatting i ukedagene. Det er viktig med nok søvn.

Signerer alt HV skriver her.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 11:31   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Burde jeg?

Forøvrig går rullegardina ned for meg når det gjelder ungene og sex. "Lalalalalalalala"!

Gammel 09-02-12, 16:49   #4
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er det bare meg som synes det er forskjell på at 9-åringer har venneovernatting kontra at ungdomsskoleelever har kjæresteovernatting?

Nei, du er ikke alene.

Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold.

Men man må jo ikke ha seg i en busk, fordi om man ikke overnatter hos hverandre. Tenåringens kjæreste er selvfølgelig velkommen hit, men jeg ønsker ikke at han overnatter. Jeg blir da like god kjent med den kjæresten på dagtid/ettermiddag/kveld, han er jo ikke med meg om natta i noe tilfelle.

Jeg ønsker også at forholdet til ungdommene skal ha vart en stund før det er snakk om overnatting. Jeg hadde ikke syntes det var greit at kjærest 1 overnattet etter en mnd, så det ble slutt, mnd etterpå ligger kjærest nr2 over osv.
For meg er kjærestelivet med sex, overnatting, det å våkne sammen osv. en voksen ting, og jeg ønsker ikke at mine barn skal leve voksenlivet for tildig. Det kommer tidsnok.
Når de velger å ha sex kan ikke jeg avgjøre, da det er en erfaring de må velge selv.
Siden vi har huset åpent for kjæresten ellers i døgnet, så kan de jo ha så mye sex de vil på rommet hennes når han er her. De kan ligge i armrok og kose osv.

Her i huset er vi veldig åpne på temaet, vi hadde senest i går en flott samtale om seksualitet - 11åringen, 15åringen og jeg. 10.klasse holder på med dette på skolen nå, og det var 15åringen som selv brakte emnet på bane her hjemme. Vi har en god tone når det gjelder slike samtaler, og hun respekterer at det ikke blir overnatting på et par år enda. (Det skal sies at det ikke er en kjæreste i bildet akkurat nå, mulig enigheten avtar når det er tilfelle. )

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 16:51   #5
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og når kjæresten kommer i huset, skal jeg bunkre kondomer. P-piller er allerede i boks.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.