|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Overnatte?Jeg har en datter som blir 16år om en ukes tid, hun har en kjæreste som er et år eldre en henne. De har vært sammen i snart 8 måneder og har helt fra starten av forholdet spurt om overnatting. Da var dette uaktuelt, men nå som hun snart er 16 har hun tatt opp temaet igjen. Jeg og min mann synes hun skal vente til hun er ferdig med ungdomsskolen, men det mener hun er urettferdig. Sist redigert av tenoringsmor : 08-02-12 kl 00:13. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: overnatte?Hvorfor kan de ikke overnatte hos hverandre? Seks har de jo likevel...
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: overnatte?det handler om at da tillater jeg at de har sex |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: overnatte?Du sier hun har gått på p-piller i fire måneder,så du vet de har sex,men du er i tvil om overnatting? Følger deg ikke helt der,jeg da. De har tydeligvis sex om de ikke overnatter sammen,så hva er problemet? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: overnatte?Jeg tror faktisk jeg mener det samme som 007 her.
|
|
|
#7 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: overnatte?Det hadde ikke vært greit her i huset. For min del handler det ikke om sex eller ikke. Det handler om at jeg da "legger til rette for det," og at det for meg blir en mer voksen del av et kjæresteforhold. Jeg synes godt de kan vente til de er 17-18år før de begynner å overnatte hos hverandre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Audacious
|
Sv: overnatte?Men om hun blir 16 om en uke, så er jenta over den seksuelle lavalder og det hadde da virkelig ikke ramlet meg inn å si at noen over 16 ikke fikk "lov" til å ha sex? Hvis noen i den alderen er sammen i åtte måneder og har sex så ser jeg ikke helt hva problemet er med en overnatting? En overnatting handler jo ikke bare om sex, det handler om nærhet og kos og sovne sammen og våkne sammen.
|
|
|
#9 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: overnatte?
Jeg er helt enig med deg, om det skulle bety noe.
Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og det du skriver er også mitt fremste argument. Jeg ville ikke ønske å legge til rette for et slags pseudovoksent samboerforhold for ungdomsskoleelever, jeg tror faktisk det kan bidra til å gjøre det mer komplisert for tenåringene selv også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Jeg sier ikke før 16, men det kan vel ligge et lite slingringsmonn her. Tror jeg.
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overnatte?Jeg er også enig med 007. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Overnatte?Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold. Det er en fin anledning for foreldrene til å bli kjent med gutten/jenta avkommet er sammen med. Og nei, man er vel ikke pseudosamboere selv om man overnatter? Det er vel ikke snakk om at vedkommende skal flytte inn eller bli i dagesvis, ukesvis eller månedsvis?
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Overnatte?Jeg har selv hatt regelen om at så lenge man er hjemmeboende så sov man ikke over hos kjæresten. Og vil nok følge den linja selv også.
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Overnatte?Her har de fått lov å ha kjærester på overnatting når de har gått på videregående, ungdomsskolen opplever jeg også som for tidlig. Det betyr ikke at jeg tror overnattingsforbud hindrer noen i å ha sex. Men jeg ville ikke latt en jente (eller gutt) som ikke var fylt 16 overnatte hos en ett år eldre kjæreste. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lykkelig
|
Sv: Overnatte?
Signerer alt HV skriver her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Overnatte?Jeg er veldig enig med Harriet. Jeg synes man skal være direkte glad for at når en femtenåring har sex, så er det i et fast forhold med noen vedkommende er glad i, og at de er fornuftige nok til å bruke prevensjon.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror jeg er enig i dette. Det er jo egentlig koselig å kunne sove sammen når de alikevel har sex... 8 mnd er jo lenge å ha kjæreste i den alderen også. Det er jo fint. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Overnatte?Jeg sov sammen med kjærestene mine lenge før jeg debuterte. Jeg fikk rom for å være prippen, siden jeg hadde så mye frihet. Jeg ville jo bare kline, prate og kose. Siden det ikke var noe sniking, så gikk det an å være tydelig på grensene også. Jeg debuterte ganske mye senere enn mange i min klasse som hadde det mye strengere. Men jeg hadde hatt kjærester siden jeg var 13 og overnattet hos eller fått ha overnattingsbesøk siden jeg var 14.
|
|
|
#19 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overnatte?Når man er 16 er det naturlig at man begynner å bli kjent med sin egen seksualitet. Hvor fint er det ikke å gjøre det i et stabilt forhold til en kjæreste på samme alder, i stede for bak en busk etter fest på samfunnshuset. Jeg forstår ikke hvorfor det er så forferdelig viktig å vente til man er 17 eller 18, jeg synes det er viktigere at man går frem i eget tempo, og at de to involverte tar hensyn til hverandre. Skal hun heller vente til hun er 17 og et halvt, singel og desperat fordi hun er den eneste i vennegjengen som fortsatt er jomfru? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Overnatte?Det går fint ann å ha grenser selv om man ikke får overnatte altså. Helt sikkert
|
|
![]() |
|
|