Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overnatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 00:04   #1
tenoringsmor
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
tenoringsmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Overnatte?

Jeg har en datter som blir 16år om en ukes tid, hun har en kjæreste som er et år eldre en henne. De har vært sammen i snart 8 måneder og har helt fra starten av forholdet spurt om overnatting. Da var dette uaktuelt, men nå som hun snart er 16 har hun tatt opp temaet igjen. Jeg og min mann synes hun skal vente til hun er ferdig med ungdomsskolen, men det mener hun er urettferdig.
Datteren min har gått på p-piller i 4 måneder nå så jeg vet at de har sex.

Jeg mener de er for unge til å overnatte hos hverandre.

Lurer på om dere ville latt deres 15, snart 16 år gammle datter overnatte hos kjæresten.

Sist redigert av tenoringsmor : 08-02-12 kl 00:13.
tenoringsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:07   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: overnatte?

Hvorfor kan de ikke overnatte hos hverandre? Seks har de jo likevel...

Gammel 08-02-12, 00:11   #3
tenoringsmor
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
tenoringsmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

det handler om at da tillater jeg at de har sex

tenoringsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:23   #4
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Du sier hun har gått på p-piller i fire måneder,så du vet de har sex,men du er i tvil om overnatting? Følger deg ikke helt der,jeg da. De har tydeligvis sex om de ikke overnatter sammen,så hva er problemet?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:31   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ungdomskoleelever er for unge til å overnatte hos kjærester, noe jeg har fått mye pepper for i lignende tråder.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:39   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror faktisk jeg mener det samme som 007 her.

Tenoringsmor sier hun vet at datteren har sex, men som hun også sier, så handler dette med overnatting om å evt gi tillatelse til at de har sex.

Jeg er også fullstendig klar over at min datter kan komme til å ha sex før hun er 16, men nei...jeg kommer ikke til å gi henne tillatelse til det. Jeg skal oppfordre henne til å bruke prevensjon og alt det der, men jeg tror ikke det blir aktuelt med overnatting nei.

Tror jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 02:14   #7
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hadde ikke vært greit her i huset. For min del handler det ikke om sex eller ikke. Det handler om at jeg da "legger til rette for det," og at det for meg blir en mer voksen del av et kjæresteforhold. Jeg synes godt de kan vente til de er 17-18år før de begynner å overnatte hos hverandre.
Sex kan ungdommen ha over alt og til alle tider, jeg er ikke blåøyd.

Jeg får ikke helt fram det jeg mener på en god måte, kjenner jeg ...

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 02:45   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om hun blir 16 om en uke, så er jenta over den seksuelle lavalder og det hadde da virkelig ikke ramlet meg inn å si at noen over 16 ikke fikk "lov" til å ha sex? Hvis noen i den alderen er sammen i åtte måneder og har sex så ser jeg ikke helt hva problemet er med en overnatting? En overnatting handler jo ikke bare om sex, det handler om nærhet og kos og sovne sammen og våkne sammen.

Gammel 08-02-12, 02:49   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes ungdomskoleelever er for unge til å overnatte hos kjærester, noe jeg har fått mye pepper for i lignende tråder.

Jeg er helt enig med deg, om det skulle bety noe.

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Det hadde ikke vært greit her i huset. For min del handler det ikke om sex eller ikke. Det handler om at jeg da "legger til rette for det," og at det for meg blir en mer voksen del av et kjæresteforhold. Jeg synes godt de kan vente til de er 17-18år før de begynner å overnatte hos hverandre.
Sex kan ungdommen ha over alt og til alle tider, jeg er ikke blåøyd.

Jeg får ikke helt fram det jeg mener på en god måte, kjenner jeg ...

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og det du skriver er også mitt fremste argument. Jeg ville ikke ønske å legge til rette for et slags pseudovoksent samboerforhold for ungdomsskoleelever, jeg tror faktisk det kan bidra til å gjøre det mer komplisert for tenåringene selv også.

Og ja, jeg har vært seksten selv og rasende for at jeg ikke fikk overnatte.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 02:55   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men om hun blir 16 om en uke, så er jenta over den seksuelle lavalder og det hadde da virkelig ikke ramlet meg inn å si at noen over 16 ikke fikk "lov" til å ha sex? Hvis noen i den alderen er sammen i åtte måneder og har sex så ser jeg ikke helt hva problemet er med en overnatting? En overnatting handler jo ikke bare om sex, det handler om nærhet og kos og sovne sammen og våkne sammen.

Jeg sier ikke før 16, men det kan vel ligge et lite slingringsmonn her. Tror jeg.

Tror også det kommer mye an på kjæresten, og hans foreldre. Hvordan jeg, eller vi, som foreldre oppfatter dem, og hvordan de er.

Jeg kjenner jeg tror mye her, for dette er ting jeg egentlig skyver foran meg, og som jeg ikke helt vet hvordan jeg kommer til å håndtere. Samtidig så må jeg bare innse at problemstillingen nok kommer faretruende fort her. Jegnta er snart 14.

Jeg gruer meg litt kjenner jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:15   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatte?

Jeg er også enig med 007.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:18   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold. Det er en fin anledning for foreldrene til å bli kjent med gutten/jenta avkommet er sammen med. Og nei, man er vel ikke pseudosamboere selv om man overnatter? Det er vel ikke snakk om at vedkommende skal flytte inn eller bli i dagesvis, ukesvis eller månedsvis?

Man kan vel tillate eller forby til man blir blå i fjeset, men jeg kan ikke se noe positivt komme ut av å nekte noen over den seksuelle lavalderen å ha kjæresten på overnattingsbesøk. Dog ville jeg satt foten ned på overnatting i ukedagene. Det er viktig med nok søvn.

Bare p-piller? Har du forresten tatt clamydiapraten?

Gammel 08-02-12, 09:25   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selv hatt regelen om at så lenge man er hjemmeboende så sov man ikke over hos kjæresten. Og vil nok følge den linja selv også.
Ikke noe galt i å ha seg i en busk!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:29   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de fått lov å ha kjærester på overnatting når de har gått på videregående, ungdomsskolen opplever jeg også som for tidlig. Det betyr ikke at jeg tror overnattingsforbud hindrer noen i å ha sex. Men jeg ville ikke latt en jente (eller gutt) som ikke var fylt 16 overnatte hos en ett år eldre kjæreste.

Å ikke kunne overnatte hos kjæresten eller ha overnattingsbesøk så lenge man bor hjemme ser jeg ingen grunn til å ha som regel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:32   #15
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes det er mye hyggeligere at de overnatter hos hverandre, enn at de har seg i buskene. Siden de allikevel har sex. Det er en fin trening på å være i et intimt følelsesbasert forhold. Det er en fin anledning for foreldrene til å bli kjent med gutten/jenta avkommet er sammen med. Og nei, man er vel ikke pseudosamboere selv om man overnatter? Det er vel ikke snakk om at vedkommende skal flytte inn eller bli i dagesvis, ukesvis eller månedsvis?

Man kan vel tillate eller forby til man blir blå i fjeset, men jeg kan ikke se noe positivt komme ut av å nekte noen over den seksuelle lavalderen å ha kjæresten på overnattingsbesøk. Dog ville jeg satt foten ned på overnatting i ukedagene. Det er viktig med nok søvn.

Bare p-piller? Har du forresten tatt clamydiapraten?

Signerer alt HV skriver her.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:32   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Harriet. Jeg synes man skal være direkte glad for at når en femtenåring har sex, så er det i et fast forhold med noen vedkommende er glad i, og at de er fornuftige nok til å bruke prevensjon.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:33   #17
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hvorfor kan de ikke overnatte hos hverandre? Seks har de jo likevel...

Tror jeg er enig i dette. Det er jo egentlig koselig å kunne sove sammen når de alikevel har sex... 8 mnd er jo lenge å ha kjæreste i den alderen også. Det er jo fint.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:42   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sov sammen med kjærestene mine lenge før jeg debuterte. Jeg fikk rom for å være prippen, siden jeg hadde så mye frihet. Jeg ville jo bare kline, prate og kose. Siden det ikke var noe sniking, så gikk det an å være tydelig på grensene også. Jeg debuterte ganske mye senere enn mange i min klasse som hadde det mye strengere. Men jeg hadde hatt kjærester siden jeg var 13 og overnattet hos eller fått ha overnattingsbesøk siden jeg var 14.

Busk?

Så lenge de ikke drar på årsmøter i lokale fylkespartier, så tenker jeg det går fint med ungene.

Gammel 08-02-12, 09:45   #19
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Når man er 16 er det naturlig at man begynner å bli kjent med sin egen seksualitet. Hvor fint er det ikke å gjøre det i et stabilt forhold til en kjæreste på samme alder, i stede for bak en busk etter fest på samfunnshuset. Jeg forstår ikke hvorfor det er så forferdelig viktig å vente til man er 17 eller 18, jeg synes det er viktigere at man går frem i eget tempo, og at de to involverte tar hensyn til hverandre. Skal hun heller vente til hun er 17 og et halvt, singel og desperat fordi hun er den eneste i vennegjengen som fortsatt er jomfru?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:45   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går fint ann å ha grenser selv om man ikke får overnatte altså. Helt sikkert
Man kan til og med både kose og kline og være flotte kjærester i mange år uten å ligge over hos hverandre.

Hadde fast kjæreste fra jeg var 14

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.