Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 13:52   #1
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Er det greit?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Som nevnt så trenger han ikke være sykemeldt fordi han ikke kan snekre. Han kan være sykemeldt fordi han ikke kan gå på jobben sin.
Det er litt forskjeller der.

Men mange utnytter systemet, og det er jeg imot. Men jeg ville likevel ikke meldt inn en tilfeldig nabo som jeg ikke kjenner hele historien til.

Men å tenke i seg selv at dette er litt snålt, det er selvsagt lov.

Jeg tenker ikke så mye på hva alle andre gjør, kjenner jeg. Jeg har nok med å holde min egen sti ren og fri for smuss.

Neida det er klart, i en ideell verden skulle man jo selvfølgelig ikke lagt seg borti dette, og heller passa på seg selv og alt det der. Men i en ideell verden finnes det ingen som snylter på samfunnet, og tar seg til rette med snarveier der hvor vi andre går den lange, harde veien.
Jeg er heller ikke nabo, det er en person jeg kjenner dette her, og la meg legge til at det ikke bare er jeg som synes dette er litt snålt...

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:57   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Jeg er heller ikke nabo, det er en person jeg kjenner dette her, og la meg legge til at det ikke bare er jeg som synes dette er litt snålt...

Men igjen, vet du eller noen av de andre akkurat hvorfor vedkommende er sykemeldt?? Det er jo ganske vesentlig, all den tid det ikke trenger å ha fysiske årsaker i det hele tatt, og dertil ingen betydning for hvorvidt vedkommende kan arbeide fysisk mens han går hjemme eller ikke.

Gammel 07-03-12, 14:03   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Men igjen, vet du eller noen av de andre akkurat hvorfor vedkommende er sykemeldt?? Det er jo ganske vesentlig, all den tid det ikke trenger å ha fysiske årsaker i det hele tatt, og dertil ingen betydning for hvorvidt vedkommende kan arbeide fysisk mens han går hjemme eller ikke.

Man vet jo aldri hvorfor folk er sykemeldte. Mener du at man må ha en inngående kjennskap til en persons fortid, framtid, psyke, fysikk og sivilstatus før man tar en telefon til NAV om mistanke om trygdemisbruk? Skulle tro man hadde foreslått rulling i tjære og fjær og gapestokk midt på Torgallmenningen, ikke en aldri så liten telefonsamtale som ingen andre enn du, NAV og evt. snekkeren får vite om. For å si det på en annen måte; Det er vel ikke det store antallet rapporteringstelefoner som fører til overbelastninger hos NAV...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:07   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Man vet jo aldri hvorfor folk er sykemeldte. Mener du at man må ha en inngående kjennskap til en persons fortid, framtid, psyke, fysikk og sivilstatus før man tar en telefon til NAV om mistanke om trygdemisbruk? Skulle tro man hadde foreslått rulling i tjære og fjær og gapestokk midt på Torgallmenningen, ikke en aldri så liten telefonsamtale som ingen andre enn du, NAV og evt. snekkeren får vite om. For å si det på en annen måte; Det er vel ikke det store antallet rapporteringstelefoner som fører til overbelastninger hos NAV...

For all del. Jeg mener bare at det kan være verdt å gjøre seg noen tanker om det, for jeg tror mange fort kan konkludere med at dette er da veeeldig mistenkelig, uten å ofre andre scenarioer og muligheter en tanke. Det var bare det.

Og så er jeg nok litt vár all den tiden jeg jobber innen psykiatri, og vet hvor mange som er rammet av større og mindre psykiske problemer, uten at jeg dermed sier at det er det som er tilfellet her.

Gammel 07-03-12, 13:57   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror kanskje jeg hadde spurt, dersom det var en jeg kjente. Det er mange mulige scenarier hvor dette kan være helt greit, men det kan også ikke være det, og da syns jeg man bør melde fra.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.