|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Er det greit?
Neida det er klart, i en ideell verden skulle man jo selvfølgelig ikke lagt seg borti dette, og heller passa på seg selv og alt det der. Men i en ideell verden finnes det ingen som snylter på samfunnet, og tar seg til rette med snarveier der hvor vi andre går den lange, harde veien. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Men igjen, vet du eller noen av de andre akkurat hvorfor vedkommende er sykemeldt?? Det er jo ganske vesentlig, all den tid det ikke trenger å ha fysiske årsaker i det hele tatt, og dertil ingen betydning for hvorvidt vedkommende kan arbeide fysisk mens han går hjemme eller ikke.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man vet jo aldri hvorfor folk er sykemeldte. Mener du at man må ha en inngående kjennskap til en persons fortid, framtid, psyke, fysikk og sivilstatus før man tar en telefon til NAV om mistanke om trygdemisbruk? Skulle tro man hadde foreslått rulling i tjære og fjær og gapestokk midt på Torgallmenningen, ikke en aldri så liten telefonsamtale som ingen andre enn du, NAV og evt. snekkeren får vite om. For å si det på en annen måte; Det er vel ikke det store antallet rapporteringstelefoner som fører til overbelastninger hos NAV... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
For all del. Jeg mener bare at det kan være verdt å gjøre seg noen tanker om det, for jeg tror mange fort kan konkludere med at dette er da veeeldig mistenkelig, uten å ofre andre scenarioer og muligheter en tanke. Det var bare det.
|
|
|
#5 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit?Jeg tror kanskje jeg hadde spurt, dersom det var en jeg kjente. Det er mange mulige scenarier hvor dette kan være helt greit, men det kan også ikke være det, og da syns jeg man bør melde fra.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|