|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med 4 unger?
For meg er det fleire aspekt; pris er en ting. Vi betale ca 5500,- for ei veke med AI og det tippe eg er omtrent halvparten av det vi hadde brukt om vi ikkje hadde det. Eg velge også AI for å sleppe mas om is, brus, snacks gjennom dagen frå fire barn.
|
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Mitt største argument for AI med 4 barn i ulik alder når den yngste er såpass liten, ville være å slippe å gå rundt med alle fire og finne et sted, og at maten kommer fort. Når alle blir eldre er det noe helt annet. Restaurant for 6 hver dag er dyrere enn AI, det er jeg sikker på, og utstrakt matlaging hjemme blir ikke ferie for mor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdiglada
Sv: Sydentur med 4 unger?Når vi velge å dra på en slik ferie gjer vi ikkje det for å ta for oss av lokal kultur med sosiologiske briller. Vi drar for sommar, sol, bekvemmlighet, glede og bading. Hadde vi reist som berre voksne hadde vi nok aldri valgt en AI-pakke.
|
|
|
|
#24 |
|
Ferdiglada
Korleis er egentlig AI-opplegget rundt middag? Novise på området.
|
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Det er buffet. Opplegget er greit nok sånn "teknisk sett", men hele familien hos oss blir lei buffeter til middag, selv om maten varieres. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Er frisk!
|
Sv: Sydentur med 4 unger?Det kan da ikke være noe problem. Vi var med 3 stk i fjor, ikke charter, og det hadde ikke vært noe problem å ha med en til.
|
|
|
|
#27 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med 4 unger?Jeg ville ikke hatt AI. Frokost i leiligheten og lunsj på stranda passer best for oss
|
|
|
|
#28 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Vi har alltid leilighet, så vi må ikke spise ute hver dag. Eneste måltidet vi eventuelt spiser ute er middag, eller lunsj - om vi er på farta. Det handler vel om hvordan man liker å reise og bo også. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Er frisk!
|
Sv: Sydentur med 4 unger?Vi har også leilighet og spiser absolutt ikke ute hver dag. Restaurant med minstemann er foreløpig ingen avslappende affære, så vi lager stort sett maten hjemme og spiser ute de dagene vi er på farta. Jeg er glad i å lage mat og slapper veldig godt av med det, så det innvirker nok på valget.
|
|
|
|
#30 |
|
I mål
|
Jeg tenker det er ganske avgjørende ja. Å lage mat hjemme er jo superavslappende med mange barn, hvis man liker matlagingen. Hvis man tenker at det er greit, ville jeg ikke gått for AI. Men hvis alternativet er utespising hver dag, ville jeg tatt AI. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Er frisk!
|
Vi bor jo i svigers rekkehus med plenty av basisvarer og våre "egne" ting, det hjelper nok også, ja.
|
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Det hadde hjulpet meg masse. Når vi er i mamma og pappas Sverigehytte, lager vi mye mat hjemme, og koser oss med det. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Er frisk!
|
Sv: Sydentur med 4 unger?Vi trenger stort sett bare å handle grønnsaker og kjøtt/fisk/skalldyr og evt fylle på med ting det går tomt av som salt og pepper og sånt. Det er så mye god mat i Spania at det er veldig gøy å lage middag der, synes jeg.
|
|
|
|
#34 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med 4 unger?Jeg synes restaurantene er veldig tilpasset barn. De har som regel barnemenyer og lekeplasser for barn. Det blir ikke romantisk middag i fred og ro, men det er vi ikke ute etter på tur med barna. AI har vi opplevd som bråkete, vente på bord, kø-ståing og passe kjedelig mat - ihvertfall ikke koselig!
|
|
|
|
#35 |
|
Glad
|
Sv: Sydentur med 4 unger?Kan du ikke la mannen ta ansvaret for yngstemann da, og så tar du de tre eldste? På flyturen mener jeg.
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Sydentur med 4 unger?Plutten var vel omtrent på alder med din yngste på sist flytur, det gikk bemerkelsesverdig fint. Men han er ikke helt i kategorien spinnvill. Han var ennå under 12 kg, så han fikk en sånn bag til å sove i på flyveggen. Veldig greit. Det som blir den største utfordringen din er spriket i alder. De store må ha en viss oppfølging, treern må ha ganske mye oppfølging og firern må fotfølges. Men hvis dere velger type lollo og bernie, foregår det jo en hel del for de store slik at de får vært med på noe uten foreldre. Det kan være veldig greit når man har sprik i søskenflokken. AI er luksus for unger. Mine elsker å kunne hente seg drikke når de vil uten å måtte dille med penger. Man blir litt lei buffetmat og det blir ikke billigere enn andre løsninger ofte, men det er veldig praktisk å ha muligheten. Vi betaler for AI , men går likevel ut og spiser en dag hvis vi føler for det.
|
|
|
#37 |
|
Står på egne ben
Sv: Sydentur med 4 unger?Charter med 4 unger er grisedyrt. Jeg som bare har 3 unger nekter å betale det som det koster. All charter er lagt opp for 2 voksne og 2 barn og de ungene utover det betaler en praktisk talt full pris på. Charter reiser vi bare om det tilfeldigvis skulle dukke opp noe bra tilbud eller billig billetter, men bestiller aldri charter i skoleferien. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med 4 unger?Helt ærlig: Flytur med spinnvill toåring er sliiitsomt, og chartertur for seks er uforholdsmessig dyrt. Så kjenn godt etter om du har lyst. Hvis kvalmefornemmelsen vedvarer når du har latt det synke litt, ville jeg satt bonuspenger på konto og ventet til toåringen var tre-fire og ikke spinnvill. Det blir bare moro hvis alle (særlig ho mor!) gleder seg. Ellers: Sunwing med all inclusive, barnebuffet og bamseklubb kan bli overraskende bra. Du slipper til og med å slepe bagasjen til flyplassen når dere skal hjem - den sjekkes inn på resortet! Og ja, ungene vil elske det, og du vil ha Lollo og Bernie-sangen på hjernen i månedsvis etterpå.
|
|
|
#39 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
For ikke å snakke om mindre stress. I mine øyne. Leie et hus med svømmebasseng. Da kan dere lage mat hjemme, tørke klær, hånklær, kanskje ha tilgang på vaskemaskin, samtidig ta dagsturer til strand og slikt.
|
|
|
#40 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydentur med 4 unger?Leie hus, ja. Lurt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|