Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Digre edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 22:38   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digre edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hoppe opp på en stol og hyle som en stukket gris!

Da tror jeg kanskje jeg vekker Snupp... Og han er dessverre til liten hjelp når det gjelder å bli kvitt edderkopper. Det er mulig han vil forsøke å spise den. Og da er man jo i det minste kvitt den. Er norske (brune) edderkopper giftige, mon tro?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:44   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble faktisk holdt gissel av en schwær en, jeg.

Høygravid og tissetrengt sitter jeg i sofaen og ser på tv. Skal til å sette foten i gulvet (jeg er en "sammenkrøller".) når jeg ser DEN heslige eddisen som sitter midt på gulvet og stirrer på meg. Ja, den stirret! Den som endte opp med å sitte pal i sofaen (husk at jeg er høygravid og tissetrengt)i TO timer til mannen kommer hjem, det er meg.

Jeg trengte nesten terapi etter den der, altså. Og det verste var at det monsteret av en edderkopp ikke bevegde på seg når gubben skulle ta den med støvsugeren. Først når støvsugeren var borti foten dens, DA begynnte den å pile.

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:45   #3
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg ble faktisk holdt gissel av en schwær en, jeg.

Høygravid og tissetrengt sitter jeg i sofaen og ser på tv. Skal til å sette foten i gulvet (jeg er en "sammenkrøller".) når jeg ser DEN heslige eddisen som sitter midt på gulvet og stirrer på meg. Ja, den stirret! Den som endte opp med å sitte pal i sofaen (husk at jeg er høygravid og tissetrengt)i TO timer til mannen kommer hjem, det er meg.

Jeg trengte nesten terapi etter den der, altså. Og det verste var at det monsteret av en edderkopp ikke bevegde på seg når gubben skulle ta den med støvsugeren. Først når støvsugeren var borti foten dens, DA begynnte den å pile.

Etter den ble støvsuget da?? Krøp den ut igjen da eller????

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:52   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Etter den ble støvsuget da?? Krøp den ut igjen da eller????

Nei, altså... :sparke i bakken: Når mannen gikk mot den med støvsugeren, så beveget den seg ikke. Han holdt støvsugeren heeeelt nær den uten at den rørte på et eneste av de vemmelige, hårete beina. Først når støvsugeren var borti den, pilte den... :fårmuleringsproblemer i dag:

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:00   #5
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om du vil høre dette. Ja, edderkopper kan være tegn på fukt. Det er derfor de elsker råe kjellere, garasjer etc. Vi sliter selv med gega edderkopper i kjelleren. Det ble bedre etter at vi la ny drenering rundt huset (hadde fuktproblem før det).
Håper min manns trøstende ord trøster deg bedre enn meg. Så lenge du lar den største leve så spiser den alle de andre edderkoppene. Så hvis du lar sofabeboeren leve er den kun den du må slite med. Jeg har edderkoppangst så her hjelper det ikke å være dyreelsker å slippe de ut igjen. Her må alle drepes slik at de ikke kommer tilbake igjen.
Du har min fulle sympati. Lykke til!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:04   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Vet ikke om du vil høre dette. Ja, edderkopper kan være tegn på fukt. Det er derfor de elsker råe kjellere, garasjer etc. Vi sliter selv med gega edderkopper i kjelleren. Det ble bedre etter at vi la ny drenering rundt huset (hadde fuktproblem før det).
Håper min manns trøstende ord trøster deg bedre enn meg. Så lenge du lar den største leve så spiser den alle de andre edderkoppene. Så hvis du lar sofabeboeren leve er den kun den du må slite med. Jeg har edderkoppangst så her hjelper det ikke å være dyreelsker å slippe de ut igjen. Her må alle drepes slik at de ikke kommer tilbake igjen.
Du har min fulle sympati. Lykke til!

Det var det jeg trodde. Og jeg tror de kommer fra vaskerommet. Så jeg tror det er på tide med en liten fuktmåling, gitt. Badet ligger rett over, og jeg syns nemlig det lukter litt fuktig der. Skal ta en prat med mannen om problemet. Og la sofaboeren være, så kan han spise alle de andre. : praktisk:

Vi har verken blindkjeller eller krypkjeller, så de kan faktisk ikke komme derfra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:01   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Da tror jeg kanskje jeg vekker Snupp... Og han er dessverre til liten hjelp når det gjelder å bli kvitt edderkopper. Det er mulig han vil forsøke å spise den. Og da er man jo i det minste kvitt den. Er norske (brune) edderkopper giftige, mon tro?

Glemte å svare på denne i sted.

Alle edderkopper er giftige, men hvor giftige de er er variabelt.
I Norge er edderkoppene stort sett harmløse og de giftigste har bitt som kan sammenlignes med et vepsestikk, men ikke fullt så vondt.

Det man skal være klar over er at man kan støte på utenlanske edderkopper her i Norge også.. Edderkopper som blindpassasjerer hender.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:02   #8
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha pint meg gjennom denne tråden begynner jeg å angre skikkelig på at vi i løpet av en uke forlater asfalt og blokk, til fordel for krypkjeller, hage og rekkehus..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:09   #9
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte forresten å fortelle yndlingsedderkopphistorien min..

Da jeg var i tenårene hadde jeg rom i kjellerstua. Jeg pleide å ligge på gulvet, ved siden av vedovnen når jeg gjorde lekser. En dag hørte jeg en slags "tasselyd" i vedkjelen ved ovnen. Jeg lyttet lenge og vel før jeg turte gå for å se hva som "tasset".. Jeg trodde muligens det kunne være en mus. Vel, synet som møtte meg var ikke veldig ulikt en mus. En diger lodden dott som tasset rundt. En kjempeedderkopp, med masse støv på seg. Jeg fikk selvsagt hylt det høyeste jeg kunne på mamma (hun var edderkoppfangeren, pappa var livredd), og så fikk hun båret den ut. Et kjempebeist, av arten som er beskrevet i tråden. Tenk, en "tassende" edderkopp som gir lyd fra seg... Uæææææ....

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.