Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Digre edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 22:42   #21
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digre edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Altså kropp og bein dekker bunnen av et IKEA-glass?

Jepp. Schwæer!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:43   #22
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn er de her og. Når jeg kommer ned i kjelleren så ser jeg først i taket, så på gulvet. Så veggene.. så lister jeg meg inn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:43   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HA! Her i huset dekker de bunnen av et halvliter-glass. No kidding. Jeg pleier nemlig sette glasset oppå dem og da må jeg sikte... Så skyver jeg et ark under, tipper glasset oppned og ut i naturen med dem.

Ække pent å drepe noe som er mindre enn deg! Men synes det er bittelitt ekkelt å TA i dem, så derfor glasset.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:44   #24
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble faktisk holdt gissel av en schwær en, jeg.

Høygravid og tissetrengt sitter jeg i sofaen og ser på tv. Skal til å sette foten i gulvet (jeg er en "sammenkrøller".) når jeg ser DEN heslige eddisen som sitter midt på gulvet og stirrer på meg. Ja, den stirret! Den som endte opp med å sitte pal i sofaen (husk at jeg er høygravid og tissetrengt)i TO timer til mannen kommer hjem, det er meg.

Jeg trengte nesten terapi etter den der, altså. Og det verste var at det monsteret av en edderkopp ikke bevegde på seg når gubben skulle ta den med støvsugeren. Først når støvsugeren var borti foten dens, DA begynnte den å pile.

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:45   #25
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

HA! Her i huset dekker de bunnen av et halvliter-glass. No kidding. Jeg pleier nemlig sette glasset oppå dem og da må jeg sikte... Så skyver jeg et ark under, tipper glasset oppned og ut i naturen med dem.

Ække pent å drepe noe som er mindre enn deg! Men synes det er bittelitt ekkelt å TA i dem, så derfor glasset.

Det høres ut som den store fetteren til "min" edderkopp (nå begynner jeg nesten å bli litt glad i den store krabaten). Tydeligvis ikke noe eksepsjonelt at det er digre edderkopper i huset mitt, altså.

Gammel 27-03-07, 22:45   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jepp. Schwæer!

Sorry...

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:45   #27
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg ble faktisk holdt gissel av en schwær en, jeg.

Høygravid og tissetrengt sitter jeg i sofaen og ser på tv. Skal til å sette foten i gulvet (jeg er en "sammenkrøller".) når jeg ser DEN heslige eddisen som sitter midt på gulvet og stirrer på meg. Ja, den stirret! Den som endte opp med å sitte pal i sofaen (husk at jeg er høygravid og tissetrengt)i TO timer til mannen kommer hjem, det er meg.

Jeg trengte nesten terapi etter den der, altså. Og det verste var at det monsteret av en edderkopp ikke bevegde på seg når gubben skulle ta den med støvsugeren. Først når støvsugeren var borti foten dens, DA begynnte den å pile.

Etter den ble støvsuget da?? Krøp den ut igjen da eller????

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:50   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sorry...

Ler du av meg?

Ok, så er det pittelitt pinglete å være redd for "schwære" edderkopper.

Gammel 27-03-07, 22:52   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Men det er fortsatt ingen som har fortalt meg om dette er helt normalt. Jeg har ikke opplevd så store edderkopper innendørs tidligere, og jeg hadde rom i kjelleren da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. (Og her har jeg ikke en gang kjeller). Er det fare for at det er et edderkoppreir ett eller annet sted i huset sånn at stuegulvet plutselig kan være dekket av digre edderkopper en morgen?

Gammel 27-03-07, 22:52   #30
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Etter den ble støvsuget da?? Krøp den ut igjen da eller????

Nei, altså... :sparke i bakken: Når mannen gikk mot den med støvsugeren, så beveget den seg ikke. Han holdt støvsugeren heeeelt nær den uten at den rørte på et eneste av de vemmelige, hårete beina. Først når støvsugeren var borti den, pilte den... :fårmuleringsproblemer i dag:

Gammel 27-03-07, 22:53   #31
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke le for høyt. Jeg HATER slanger og får panikkanfall av å se en.
Slanger har aldri skadet meg, men jeg er livredd. Edderkopp har skadet meg, men jeg er ikke redd for dem i det hele tatt (selv om jeg aldri kommer til å skvise en utenlandsk edderkopp mot kneet igjen).

Gammel 27-03-07, 22:53   #32
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ok, så er det pittelitt pinglete å være redd for "schwære" edderkopper.

Det syns jeg så absolutt ikke!

Gammel 27-03-07, 22:54   #33
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hihi.. En venninne hadde fått en flue inn i øret. Moren var hudpleier og hun reiste ned på jobben hennes for å få den ut.. Hun kunne høre et summet inni øret, og var redd for å presse den lenger inn ved å få den ut selv. Da moren fikk den ut, ville hun se. Men fikk ikke lov.....

Det var en stor edderkopp! IIIIsj!

Gammel 27-03-07, 22:55   #34
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg har egentlig ikke problemer med små, søte edderkopper. Men dette var et digert beist, som jeg først trodde var et lite stankelbein. Og jeg vil ikke ha en gjeng sånne i huset (eller i de rene klærne mine, for den saks skyld).

Gammel 27-03-07, 22:56   #35
Guava

Guava sin avatar

Standard

Gaia.. Det er helt normalt med store edderkopper i hus. Ofte er det i kjellere de sitter, særlig nær kjellervinduer i gamle hus.
Vi har hatt et par slike eksemplarer i vår kjeller.

Vi har så langt ikke hatt invasjon av store kolonier. Jeg tror du kan være ganske trygg.

Edderkopper som sprer seg som maur er noe som skjer på film. Det kan komme en del på en gang,men sjeldent virkelig store invasjoner.

Gammel 27-03-07, 22:57   #36
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du tenkt på at det faktisk er bedre å skvise den med en sammenrullet avis, enn å miste den ut av syne? Med edderkopper gjelder ikke "Ute av syne, ute av sinn"...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:57   #37
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jammen, jammen, jeg har jo ikke engang kjeller... Og hva er en del på en gang? Tre? Ti? Jeg skal takle tre, men ikke ti. :urk:

Gammel 27-03-07, 22:58   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Har du tenkt på at det faktisk er bedre å skvise den med en sammenrullet avis, enn å miste den ut av syne? Med edderkopper gjelder ikke "Ute av syne, ute av sinn"...

Jeg har prøvd. Den bare stikker av.

Gammel 27-03-07, 22:58   #39
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Regner med det er en slik som bor under sofaen din. De er veldig vanlige her i Norge. Kommer noen trampende over gulvet her vi bor også.

Sist redigert av Misteri : 28-08-07 kl 20:11.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:00   #40
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om du vil høre dette. Ja, edderkopper kan være tegn på fukt. Det er derfor de elsker råe kjellere, garasjer etc. Vi sliter selv med gega edderkopper i kjelleren. Det ble bedre etter at vi la ny drenering rundt huset (hadde fuktproblem før det).
Håper min manns trøstende ord trøster deg bedre enn meg. Så lenge du lar den største leve så spiser den alle de andre edderkoppene. Så hvis du lar sofabeboeren leve er den kun den du må slite med. Jeg har edderkoppangst så her hjelper det ikke å være dyreelsker å slippe de ut igjen. Her må alle drepes slik at de ikke kommer tilbake igjen.
Du har min fulle sympati. Lykke til!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.