|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg er sånn at jeg kan sitte i eget selskap og si Nam! Dette ble kjempegodt! Nam nam! Synes dere ikke det også? Så godt altså.
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Haha, genialt!
|
|
|
#23 |
|
Tøff
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?"Dette smaker sikkert dritt, men jeg velger å servere det alikevel." Utrolig gjestmildt og høflig ... Helledussen.
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg kan også skryte av egen mat. Ikke alltid, men ER det virkelig godt, ser jeg ingen grunn til å skjule det eller late som om maten ikke er bra, og er de andre ikke enige, så er de utrolig kresne. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?
Sånn er jeg også. Jeg er uforskammet fornøyd med egen matlaging. Og hvis ingen andre skryter av meg, så gjør jeg det selv.
|
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Dette er da et gammelt og velkjent fenomen gjennom generasjoner, er det ikke? Slektæ eldste hos oss er i alle fall berømt for å konsekvent si "bestemor kan ikke lage bløtkake" ved servering - selv om hun har gjort det i 85 år og aldri med annet enn suksess.
|
|
|
|
#27 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Der er jeg og. Jeg kan finne på å si at "dette ble jaggu så godt, at sier ingen det for meg, så får jeg si det sjøl!"
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Det er ingen i min slekt som sier sånn, bluen. De skryter ikke spesielt heller altså, men de spiser i rolig tilfredshet og sier aldri noe dumt om maten. Moren min er flink å lage mat, og ikke spesielt tradisjonell, selv om hun kan lage slik mat også. Jeg kan sldri huske å ha hørt henne si noe negativ om maten sin. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Kjæresten til far min er en slik, gammel dame. Hun er et av de skjønneste vesner på to bein, men hun er ekstremt engstelig for å være til bry, for at ikke gjesten skal være helt fornøyd, for at det er noe hun ikke har gjort for deg. Når vi spiser middag hos henne, har jeg nesten vondt av dama, for hun er så livende redd vi ikke skal like maten hennes. (Jeg har ennå til gode å få et måltid som ikke var godt.) hun kan fint sitte under middagen og komme med små kommentarer som at det ikke er salt nok, det er for mye salt etc.
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg sier ofte sånt, men det er fordi jeg ikke kan lage mat. Jeg sier det ikke på ting jeg faktisk er god på. Tror ikke jeg kan kalle det jantelov, mer fastslåing av fakta. Jeg sitter likevel ikke hele måltidet og maser om det, men noen ganger er det faktisk nødvendig å opplyse folk om at man faktisk er klar over at maten egentlig ikke skal smake/se sånn ut. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Hehe, hun kunne virkelig ikke lage mat.
|
|
|
#32 |
|
One of These Days
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg synes vanligvis det er urteit når folk som åpenbart er gode på noe blir sånn; nei, jeg er ikke noe flinke, men i Trude Mostue sitt tilfelle, må jeg si at hun nok bare var ærlig. Hun var jo ikke sikker på hvordan hun skulle koke poteter en gang, og hun klarte neste å ødelegge en suppe hun skulle tine. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg så ikke programmet, men kan det ikke oppfattes som litt kokketering om kokkelering, tro? Litt som i "matlaging er ikke helt for meg, min hjerne er laget for tall og Viktige (dyrlege)Ting"? Det hender jeg tenker at det er det folk formidler når de kommer med kommentarer som "jeg har så mye å gjøre i min o`ìmportne jobb at jeg bare slang sammen noe småtteri, dessuten er jeg jo ingen husmor, gud forby".
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?I mammas familie handler det om å komme mannfolka i forkjøpet, de vet nemlig å kritisere hvis de finner noe galt med maten. Hvis ingen sier noe, har man bestått. Skikkelig hyggelig.
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Du og jeg, Esme. Du og jeg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Nice!
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Trodde jeg og. Blir alltid like oppgitt når folk kjøper maten/får andre til å lage den, og så sitter der og later som de har gjort det sjøl.
|
|
|
#38 |
|
Nærmer seg
|
Der har du meg og.
|
|
|
#39 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Ble nysgjerrig nå så tror jeg må søke opp denne episoden, det går vel å se de på TvN sin side?
|
|
|
|
#40 |
|
bits and pieces
|
Denne kjente jeg var vond å lese og den manglende selvtillitten får enda en knekk.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|