|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats
Det er jeg helt enig i. Men jeg synes det er synd at ikke dette er et arrangement alle kunne tenke seg å være med på. Da kunne det fungere som den ene samlingen / folkefesten i året hvor "alle" i nærområdet deltar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
:grøss: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsArrangementet er i regi av FAU, ikke skolen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Spiller det en rolle for om man burde delta eller ikke? (Jeg tok det for øvrig for gitt at det var FAU. Skolen, som i lærene, arrangerer vel neppe 17. mai.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det synes jeg. Om skolen tvinger folk til å ha dugnad 17. mai, slik jeg mener å ha tolket noen tidligere i tråden, blir det noe annet enn at foreldregruppa (FAU) har tradisjon for å arrangere en felles sosial happening på sin lokale skole (altså bruke lokaler/uteområde). Om man er sterkt i mot bør man melde seg inn i FAU og jobbe aktivt for å kutte ut felles 17. mai-feiring. Det blir jo som en "bitteliten lokalpolitikk". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er vel ikke snakk om å sosialisere med de i klassen? Der vi bodde før var det slik at 5. trinn stod for 17. mai arrangementet på skolen, som var for hele skolen og nærmiljøet. Inntekten de fikk inn gikk til klassetur for trinnet. Og det var litt jobbing ifølge min bror, ikke så mye kosemose. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Det var en kommentar til dette sitatet:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Inderlig enig. Jeg er så hoppende glad for at FAU ikke legger føringer på hva jeg skal gjøre på 17. mai.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|