Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva blir neste instans?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 23:54   #1
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir neste instans?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis det står på fem dager, så er det jo planleggingsdager. Det er klart. Men foreldre hadde jo ikke trengt å vite annet enn at det er en skolefri dag for eleven, ikke hva lærerne gjorde i arbeidstiden sin.

Men jeg synes det er rart at de avspaserer i så stor grad som du forteller om. Det er jeg ikke vant til, og jeg har som sagt jobbet på alle de planleggingsdagene som står på skoleruta til min skole. Det er jo vi som lager den/ legger på de planleggingsdagene, så det bør jo være riktig.

I fjor jobbet vi inn en planleggingsdag ved at vi jobbet to ettermiddager/kvelder - jeg var personlig veldig i mot det, jeg er heller på jobben en hel dag enn å bruke to kvelder, men det ble nå sånn. Jeg har aldri opplevd at man ikke bruker all oppsatt planleggingstid til planlegging/kurs. Hvis noen lærere ikke er på jobben når det er planleggingsdag så tror jeg man kan være ganske trygg på at de har jobbet det inn på forhånd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

I fjor jobbet vi inn en planleggingsdag ved at vi jobbet to ettermiddager/kvelder - jeg var personlig veldig i mot det, jeg er heller på jobben en hel dag enn å bruke to kvelder, men det ble nå sånn. Jeg har aldri opplevd at man ikke bruker all oppsatt planleggingstid til planlegging/kurs. Hvis noen lærere ikke er på jobben når det er planleggingsdag så tror jeg man kan være ganske trygg på at de har jobbet det inn på forhånd.

Ikke jeg heller. Men vi planlegger når det er oppsatt, da. Jeg vet at det har blitt spurt om å få jobbe to kvelder mot å avspasere en planleggingsdag, men der har rektor satt foten ned fordi det sender feil signaler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 00:11   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

På planleggingsdager planlegges det (eller gjøres andre mer eller mindre nyttige ting - gid vi hadde fått tiden til å planlegge...). Som regel er det 3 dager i elevenes sommerferie, en dag etter jul og en dag på slutten av skoleåret enten som to kvelder eller som en av de inneklemte dagene i mai.

De andre dagene det ikke er skole er ikke planleggingsdager, og da er det ikke noe mystisk at det ikke er lærere på skolen.

Gammel 01-05-12, 00:24   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

På planleggingsdager planlegges det (eller gjøres andre mer eller mindre nyttige ting - gid vi hadde fått tiden til å planlegge...). Som regel er det 3 dager i elevenes sommerferie, en dag etter jul og en dag på slutten av skoleåret enten som to kvelder eller som en av de inneklemte dagene i mai.

De andre dagene det ikke er skole er ikke planleggingsdager, og da er det ikke noe mystisk at det ikke er lærere på skolen.

Noen foreldre synes jo det. Og tror at det er planleggingdag.

Angående det å planlegge på planleggingsdager: Ja, du sier noe. Det meste av vår tid går til kurs, noe som er kjekt i selg selv, som regel, men vi planlegger uhyre sjelden, om noe i det hele tatt. På grunnleggende undervisningsnivå, mener jeg da. Kompetanseheving er vel en form for langsiktig planlegging, det også, kanskje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 00:27   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Noen foreldre synes jo det. Og tror at det er planleggingdag.

Angående det å planlegge på planleggingsdager: Ja, du sier noe. Det meste av vår tid går til kurs, noe som er kjekt i selg selv, som regel, men vi planlegger uhyre sjelden, om noe i det hele tatt. På grunnleggende undervisningsnivå, mener jeg da. Kompetanseheving er vel en form for langsiktig planlegging, det også, kanskje.

Ja, kurs er fint det - men det er svært varierende kvalitet for å si det mildt. Og når du står til halsen i årsplaner, klasseromsorganisering, spesialelever, nye fag, nye team, osv kunne det vært fint å faktisk kunne planlegge litt slik at man får mest mulig ut av ressursene.

Men dette var en digresjon...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.