Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?
Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.
Jeg er enig med deg i at barbeint er best, det er jo det vi er laget for, så det må jo være det ultimate. Nå om dagen ligger det et par "gymsokker" i barnehagen. Til tross for Helo Kitty på dem bli rde aldri brukt, og jeg ser at mange av ungene der løper i sokkene/strømpebuksen akkurat som henne. Eller barbent om de er i det hjørnet. Det samme gjelder forøvrig innendørs hjemme også, og siden hverken vi eller barnehagen har spesielt harde eller kalde gulv tenker jeg at det sikkert er greit. Nå har vi slipt parketten hjemme, så den er ikke glatt mer heller, og da unngår vi jo knall og fall.
Men det er jo veldig stor forskjell på sko uten støtte og på barbent tenker jeg, spesielt om det er litt tykkelse på såle og litt tyngde i skoene, så da prøver jeg å kjøpe sko som har støtte til det lille hun bruker sko.
Men, jeg har egentlig ikke blitt så mye klokere av denne tråden, for utenom Dagblad-linken så synser jo alle like ille som meg. Er det ingen som har noen dokumentasjon eller fagfolk som mener at Crocs er greit å bruke?
Grunnen til at det er viktig med innesko er jo i tilfelle brann og at man da må gå ut i det man har på seg. Det er presisert i barnehagen vår, og de har brannøvelser innimellom. Sånn bortsett fra det så syns jeg også det hadde vært greit å gå uten sko, for makan til tåfislukt fra tærne til 3-åringen.