|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Som påpekt i tråden er billige forbruksvarer i Vesten stort sett ofte produsert under helt forferdelig forhold. Jeg kunne ønske media viste flere bilder av barn i fabrikker eller hvordan folk sover på fabrikkgulv i Kina da det ser ut til at folk veldig fort "glemmer" dette når det forsvinner fra nyhetene. Men i det store er det jo faktisk slik at jo billigere utsalgspris her jo større sjangs er det for at forholdene der varen produserer er dårlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Takk for forståelsen. Jeg kommer sannsynligvis selv til å ha boliglån etterhvert. Brent barn skyr ilden og alt det der, men jeg prøver å falle til ro med at et nøkternt boliglån med god egenkapital er greit. I alle fall om jeg har en grei buffer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?
Har du lyst å dele hvilken bukse du har kjøpt og hvor den er kjøpt?
![]() |
#164 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Økonomisko handler jeg faktisk aldri på, det er jo ikke en krone billigere enn andre skobutikker? I tillegg har de skoene jeg kjøpte der tidligere vist seg å være i veldig dårlig kvalitet.
![]() |
#165 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Hos Økonomisko er det (dessverre) opptil flere kroner billigere enn hos de skoforretningene jeg foretrekker å handle i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg synes heller ikke Økonomisko er så billigere enn andre kjedeskobutikker. Forskjellen virket større før.
![]() |
![]() |
#167 |
Bedreviter
|
Det er jo ganske stor forskjell på Økonomisko og de dyrere skoene på for eksempel Eurosko, mens det ikke er så veldig stor (om noen) forskjell på Økonomisko og de billigere skoene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg tenker det kommer litt an på type sko man skal ha også, jeg. Jeg handler sjelden sko i det hele tatt, men da de jeg hadde falt fra hverandre måtte jeg. Da handlet jeg et par vintersko som er helt fantastiske (tørre, varme, ikke ujevn støtte pga. slitasje og dermed mye mindre vondt i rygg og bekken på turer, holder fasong osv.) for 800,- på Økonomisko. I andre skobutikker kostet de ca. 1600 - 1900,-. Ja, for jeg kikker som regel rundt, altså. Det aller beste med disse vinterskoene, som var ekstremt kjærkomne og fortsatt gjør meg glad når jeg tar dem på, er at de etter å ha blitt brukt i all slags vær siden i høst fortsatt ser ut som da jeg kjøpte dem. Hadde jeg kjøpt noen av tøyskoene jeg har sett der, derimot, mistenker jeg at jeg ville ha vært misfornøyd etter en uke.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Til de som lurte på hva slags bukse det var jeg kjøpte - nå har jeg endelig husket å se på lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
Den har jeg også. Veldig fin bukse, men jeg må ha lang t-skorte eller genser over, for jeg får så grufull kameltå i den. :bollemus:
![]() |
#173 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Svar på overskriften:
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|