Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-12, 13:17   #81
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg blir både svett og får gnagsår av mine dyre designerskinnpumps til 2500,- om jeg går barbeint i dem på varme sommerdager. Jeg tror ikke man bør forvente mer magi fra Økonomisko enn andre sko, altså.

Sant det, men du merker sikkert forskjell om man tar av seg skinnsko og tar på seg harde sko av skai altså. Da snakker vi gnagsår bare av å ha dem på, og klamt blir det på en helt annen måte.

Jeg har hatt småsko fra Vagabond de siste årene. De holder ikke mer enn en sesong, de blir litt stygge og utgåtte, men da har de blitt mye brukt da. Men gode å gå i har de stort sett vært hele veien synes jeg. Og det er jo ikke rådyre sko det heller. Kjøpte et par billigsko i fjor, som jeg bare måtte kaste, greide ikke å ha de på beina - og det blir ikke billig i lengden det heller.

Gammel 09-05-12, 13:20   #82
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg går aldri innom Økonomisko, men jeg kunne gjort det om jeg visste at de har noe jeg ønsker meg der. De skoene jeg vet andre har kjøpt der, har jeg ikke likt utseendet på.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:21   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Sant det, men du merker sikkert forskjell om man tar av seg skinnsko og tar på seg harde sko av skai altså. Da snakker vi gnagsår bare av å ha dem på, og klamt blir det på en helt annen måte.

Ja, men nå snakket Maverick engang om skinnsko i innlegget du svarte på da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:30   #84
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei, gjorde hun? Jeg tror det er skinn inni og skai utenpå - eller tar jeg feil? Og hvis ja - er det jevngodt med skinnsko?

Gammel 09-05-12, 13:30   #85
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kan melde om at skoene jeg kjøpte er i lær på innsiden og utsiden, og kostet 299,-, og sitter veldig godt på foten. Jeg sliter sko veldig-veldig, og det er mer irriterende å måtte kaste et par til 1499,- etter en sesong enn et par til 299,-. :shrug:

Er det nå jeg skal tilstå at jeg kjøpte jeans til 199,- også?

Er det disse småskoene som er litt sånn ballerina? De kjøpte jeg for 2 år siden og de er like fine og gode i dag. Og like gode å gå i som Vagabond sine.

Gammel 09-05-12, 13:35   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, gjorde hun? Jeg tror det er skinn inni og skai utenpå - eller tar jeg feil? Og hvis ja - er det jevngodt med skinnsko?

Jeg skrev lær på utsiden og innsiden. Eller skinn, da. Det er sånne med kilehæl. (Og det er i hælen det er spart penger, så klart.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:45   #87
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kom litt feil ut.

Det var ment som et kompliment. En kropp som kan passe i ALLE jeans. Altså en kropp som mange kunne ønske seg. Og som sklir rett inn i hva som helst nærmest.

(sånn i motsetning til min, som må ta hensyn til at det slettes ikke er alle butikker som fører store nok bukser)

Jeg skjønte at det var det du mente, altså. (Og kjenner meg så altfor godt igjen i beskrivelsen!) Det var bare for morsomt til å la gå.

Gammel 09-05-12, 13:46   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Med skoene da? Skoene? Har du føtter som passer (best) i billige sko? Og kan du sette inn bilde?

Passer best i billige sko?

Jeg har ganske enkle føtter. Vanlig størrelse, ikke så brede, ikke så smale. Eneste er at jeg sliter veldig på skoene, siden jeg trasker og går ganske mye og sitter lite stille, (men det er vel derfor jeg passer inn i billige jeans, så hey! ), og jeg har ikke opplevd at dyre sko har holdt utpreget lenger enn billigere sko. (Jada, det hender jeg kjøper dyre sko også.)

Gammel 09-05-12, 13:47   #89
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

aha, lær utenpå OG inni ja. Me like. Skal gi dem en sjanse. Vil i hvert fall prøve dem!!

Gammel 09-05-12, 13:47   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tar feil, hun skrev lær på inn- og utside. Lær er det samme som skinn.

Sko med lær på innsiden og skai på utsiden tror jeg ikke jeg har vært borti, og jeg ville nok betegnet dem som skaisko.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:54   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du tar feil, hun skrev lær på inn- og utside. Lær er det samme som skinn.

Sko med lær på innsiden og skai på utsiden tror jeg ikke jeg har vært borti, og jeg ville nok betegnet dem som skaisko.

Det finnes sko med lær på innsiden ja - de er ikke fullt så klamme som skaisko, kanskje, men definitivt ikke fullgod som lærsko.

Dog - sko man bruker kun noen få timer om gangen kan godt være av skai altså. De kan nok godt kjøpes på økonomisko også

Gammel 09-05-12, 14:03   #92
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Unngår du IKEA på grunn av utvalget altså?
Kvaliteten er det vel lite å si på.

Jeg er sjeldent på IKEA, mest fordi vi trenger IKEA-varer veldig sjeldent. Grunnen til at vi sjeldent trenger ting derfra er fordi varene vi har handlet der har god kvalitet og varer lenge. De fleste av våre IKEA-varer er over 12 år gamle og er i full bruk.

Pga fristelsene, jeg blir svak og kommer hjem med ting jeg i utgangspunktet ikke skulle ha, og angrer litt på. Sånn er jeg på H&M også. Bedre å sende mannen. Har ikke noe å si på kvaliteten på våre IKEA møbler.

Gammel 09-05-12, 14:04   #93
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir så rørt når Lille i går var klissvåt og klam på føttene i sine nye Superfit joggesko med lufting og alt mulig til 700 kr. De er gode på foten da, det skal de ha. Men kunne vel like gjerne vært av skai sånn ellers.

Gammel 09-05-12, 14:15   #94
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kastet minstens Friends vinterstøvler hun fikk av tanten. 4 uker med våte ben var nok. Hun fikk søsterens utgåtte og litt for store Geox, da var jenta tørr igjen og fikk mye mer støtte rundt ankelen. Men barne skoenes resistens mot vann kan være vanskelig å bedømme, de lar jo vannet renne inn fra toppen.

Gammel 09-05-12, 15:35   #95
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg kastet minstens Friends vinterstøvler hun fikk av tanten. 4 uker med våte ben var nok. Hun fikk søsterens utgåtte og litt for store Geox, da var jenta tørr igjen og fikk mye mer støtte rundt ankelen. Men barne skoenes resistens mot vann kan være vanskelig å bedømme, de lar jo vannet renne inn fra toppen.

Motsatt erfaring her i vinter.

Storesøster hadde både Geox og Friends vintersko, og vinneren for henne var helt klart Friends.

Gammel 09-05-12, 15:44   #96
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei ikke pga navnet, men dårlig kvalitet gidder jeg ikke bruke penger på. Økonomisko har skikkelig kjasne sko som er vonde å gå på. Og jeg har vært der inne en del ganger, så de har ikke overbevist ennå. Men feks Skopunkten har jeg funnet litt på.

Gammel 09-05-12, 15:46   #97
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn for ordens skyld så har jeg originalversjonen av skoa til Mavis og kan rapportere at hælene på dem ble stygge fort.

Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 15:46   #98
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Åh, nå kom jeg på en billigbutikk jeg elsker over ALT i verden av butikker.
Newyorker!

Gammel 09-05-12, 15:54   #99
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg kan ikke si meg spesielt snobbete på navn, og ville klart ha handlet f.eks. billige sko dersom jeg hadde grunn til å tro at de var noe tess. Sko og annet dyrt utstyr kjøpes gjerne ikke inn uten at jeg har sjekka tester og sånt på nett, så om billige ting slår godt an der, er det absolutt en mulighet.

Men det er jo en del butikker jeg ikke handler i pga. navnet. Villmarksbutikken og G-sport, f.eks.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 15:56   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kan melde om at buksen jeg kjøpte til 199,- i går har ført til at alle menn jeg har hatt kontakt med i dag hovedsakelig har sett på lår og rumpe. Jeg slites mellom å aldri mer bruke den, eller kjøpe fem til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.