|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Så er også bioingeniørene de som vel har størst problemer med å få jobb av ingeniørene. Jeg har ganske mange førskolelærervenninner og har lest litt til eksamen med disse. Jeg tror en gjennomsnittlig ingeniør skulle kunne bestå førskolelærerutdanningen relativt greit. At en like stor andel av førskolelærerne hadde bestått en gjennomsnittlig ingeniørutdanning tror jeg faktisk ikke på.
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå innebærer vel førskoleutdanninga også en del praksis, og selv om det teoretiske ikke er spesielt vanskelig å tilegne seg, er det vel omsetting til praksis som er utfordringen.
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
Eg blir veldig overraska over denne tankegangen. Det er ikkje bare det å bestå ei utdanning som krev bestemte evner og egenskaper. Eg har vore ringevikar i barnehage, og eg har ikkje tålmodigheit til å seie ja til meir enn to dagar på rad. Og det er kanskje ei minst like viktig evne, i ein barnehage, som matematiske og logiske ferdigheter. Eg trur at sjølv om sjølve lesinga av pensumet vil gå lettare for ein ingeniør på førskulelærar-studiet enn omvendt, vil nok dei teoretiske og matematiske ferdighetene vise seg å vere mangelfulle aleine, i barnehagekvardagen. Kor vanskeleg eit studium er, avheng av evner og ferdigheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager men
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi studiet er mer krevende.
Kan ikke annet enn å si at jeg tror du har rett, men nå trenger vi jo like mange førskolelærere som ingeniører, synes du ikke OK lønn er en grei måte å rekruttere disse på? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|