|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Og her ligger også en forskjell; Jeg som førskolelærer kan ta masse videreutdanning som er veldig relevant i den jobben jeg gjør som pedagogisk leder, men likevel får jeg ingen uttelling lønnsmessig for den likevel. ( Jeg er klar over at man enkelte plasser får noe uttelling for videreutdanning)
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men hvis pengene er viktige kan du vel bytte til samme jobb som broren din? Og når du ikke gjør det, så har du valgt den lavere lønna?
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg har vel ikke sagt at pengene er det viktigste. Men jeg sliter rett og slett med å se at hans jobb i første klasse er så veldig mye viktigere enn min i barnehage. Og nei, pr nå kan jeg IKKE bare bytte til samme jobb, han kom inn i skolen på et heldig tidspunkt, og fikk fast jobb uten noen klausul om videreutdanning, når er det ikke slik, gitt. For at jeg skal få jobb i skolen så må jeg ta videreutdanning, det har jeg pr nå ikke mulighet til, så derfor gjør jeg en jobb jeg kan og som jeg dyktig til. Synd at ikke samfunnet verdsetter den mer.
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Med den lønna jeg så at førskolelærere har, så må jeg si at det forundrer meg at vi har førskolelærere i det hele tatt. En tenkt familie der begge to er førskolelærere skulle slite med å betjene studie- og boligjeld hvis de bor i Oslo.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|