Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bryllupsgave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-12, 17:10   #41
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsgave

Jeg hadde også blitt usedvanlig irritert hvis svigermor eller noen andre for den del skulle ha meninger om hva og hvor mye jeg burde gi i bryllupspresang. Nå hadde jeg aldri spurt om hennes mening heller, men sånn hypotetisk. Vi ligger på rundt 1000 kr i bryllupsgaver, enten det nå er faktiske gaver eller, (Gud forby- jeg hater å gi det)penger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 17:11   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Geiter, ja. Makan, altså.

Gammel 01-06-12, 21:03   #43
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da får dere gi 2050,- da, så har dere gitt mer enn disse fadderene.
Kan ikke skjønne hvordan hun kan vite hva de skal gi heller jeg da, driver hun og forhører seg rundt om?
Og hvilke regel er det som sier at søsken skal gi mer enn fadder og tanter/onkler?

Gammel 01-06-12, 21:05   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De trenger ikke geiter, svigermor er jo åpenbart en geit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:06   #45
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Da får dere gi 2050,- da, så har dere gitt mer enn disse fadderene.
Kan ikke skjønne hvordan hun kan vite hva de skal gi heller jeg da, driver hun og forhører seg rundt om?
Og hvilke regel er det som sier at søsken skal gi mer enn fadder og tanter/onkler?

De har allerede gitt så hun har vel kontroll på hva som kommer inn på kontoen via datteren.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:06   #46
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Man må gi etter lyst og evne, tenker jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:09   #47
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De trenger ikke geiter, svigermor er jo åpenbart en geit.

Ikke gjør som svigermora di sier, svigermora di er ei geit!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:14   #48
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde gitt 1500, max 2000.
Mer enn det er i min øyne for mye, men det er meg da.

Hva svigermor mener, hadde jeg gitt blaffen i.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:21   #49
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, hvorfor i alle dager skal søsken gi mer enn faddere?

Gammel 01-06-12, 21:21   #50
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er utrolig mye. Jeg blir alltid litt forundret over gavetråder her inne over hvor mye folk gir.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 21:22   #51
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg synes det er utrolig mye. Jeg blir alltid litt forundret over gavetråder her inne over hvor mye folk gir.

Jeg også!

Gammel 01-06-12, 21:25   #52
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

2000 var voldsomt mye, synes jeg. Vi ga for rundt 1000 kr, litt mer kanskje, til min søster, for det var det hun og mannen ga til oss. Da var hun student og strakk seg ganske langt. Hun var forloveren min også, og jeg var hennes. De dyreste gavene vi fikk var fra mine foreldre og min tante, pluss noe to av mannens tanter med familier hadde gått sammen om. Da snakker vi 3000-kronersklassen. Både mine og hennes faddere ga langt mindre. Hvorfor i all verden skal søsken måtte gi mer enn faddere? Gi så mye dere vil og har råd til. 2000 må da være _mer_ enn nok.

Gammel 01-06-12, 21:34   #53
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi endte på 2500 for husfredens skyld, så får jeg heller droppe frisørtimen i morgen.

Gammel 01-06-12, 21:41   #54
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi endte på 2500 for husfredens skyld, så får jeg heller droppe frisørtimen i morgen.

Synes dere er stein hakke galen
men gave er individuelt og dere gjør selvsagt som dere vil.
Synd at dere føler dere presset til å gi mer enn dere hadde tenkt.

Vi gav gave for litt under 1000 kr til svoger og svigerinne, men de valgte også å ha bryllupet en plass hvor det kostet oss over 20 000 kr for å få delta.

Vi fikk gaver for ca 1000 kr fra våre søsken.

Gammel 01-06-12, 21:43   #55
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Synes dere er stein hakke galen
men gave er individuelt og dere gjør selvsagt som dere vil.
Synd at dere føler dere presset til å gi mer enn dere hadde tenkt.

Vi gav gave for litt under 1000 kr til svoger og svigerinne, men de valgte også å ha bryllupet en plass hvor det kostet oss over 20 000 kr for å få delta.

Vi fikk gaver for ca 1000 kr fra våre søsken.

1000kr er det som er normalt i min familie også så jeg er helt kvalm her jeg sitter.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.