Sv: Facebook-statusmeldinger. Del III
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Herremin. Jeg har vært dum og beveget meg ut på ukjente marker på FB. Dette er bittelitt utenfor tema for denne tråden, siden statusene ikke er fra noen av mine venner (takk og lov!) men fra (den forhenværende) FrP-politikeren som skapte dette oppslaget. Her er noen sitater fra FB:
Sånn helt plutselig så føler jeg at det er helt helt greit å være overvektig (eller feit som denne fyren ville ha sagt). Det finnes visst mye verre skjebner. 
Jeg har problemer med å ta enhver person som skriver "jeg vill" seriøst (ja, jeg havnet dessverre på FB-profilen hans i går.) Snakker meg om nek. En kommentar under artikkelen i VG fikk meg likevel til å le høyt. Neket fra Kvinnherad hadde skrevet noe sånn som at: Man våkner jo ikke opp og er 140 kg, det skjer jo ikke over natta... og fikk til svar:
"Våknet du opp med en sånn sveis- er det noe som kan skje over natta?" 
Dette prakteksemplaret av en mannemann er altså utdannet sykepleier, har fordommer mot overvektige (spesielt menn, for de har jo ikke vært gravide ) mener at man bør få silikon dekket av NAV og undrer seg over at så mange finner kone i Asia når det finnes så mange flotte østeuropeere å få fatt i. Og i tillegg storforbruker av knallgrønne kontaktlinser. Need I say more? 
|