Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 20:14   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kollisjon over 25 km/t, sier Trygg Trafikk. Noe som er en veldig annen smell enn man får ved å dultes litt rundt i en bil som kjører på landeveien.

Jeg har vært passasjer da bilen min kjørte inn i en annen bil bakfra, i ca. 15-20 km/t, og jeg var aldeles mørbanket i en uke, der bilbeltet stoppet meg. Det er virkelig noe annet enn å dultes litt på, eller å miste i gulvet, altså. Det er vel mer på linje med å falle ut av vinduet i andre etasje.

Avsporing de lux nå altså, men jeg klarte klønestykket å kjøre inn i bilen foran meg i 70 km/t for noen år siden, og jeg var ikke mørbanket av beltene. Ikke øm i kroppen i det hele tatt, faktisk. Hmm.

Men uansett, usikkerheten av hvordan dette setet har blitt behandlet i butikk, OG fraktet mellom butikkene, klarte altså å rive såpass tak i trafikksikkerhetsgenet mitt så jeg tok ikke med meg setet ut av butikken.
Vrang, kanskje ja, men jeg klarer fortsatt ikke å legge ifra meg tankene om hvisomatte dersomatte, og at det er en liten usikkerhet der ( i mitt hode). Jeg burde sikkert slutte å kjøre bil m.m.

Gammel 31-07-12, 20:28   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Avsporing de lux nå altså, men jeg klarte klønestykket å kjøre inn i bilen foran meg i 70 km/t for noen år siden, og jeg var ikke mørbanket av beltene. Ikke øm i kroppen i det hele tatt, faktisk. Hmm.

Da er jo 1000-kronersspørsmålet: "Hvor fort kjørte bilen du kjørte inn i?" For hvis den kjørte i 60 km/t, har du truffet den med en kraft som tilsvarer 10 km/t.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:47   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da er jo 1000-kronersspørsmålet: "Hvor fort kjørte bilen du kjørte inn i?" For hvis den kjørte i 60 km/t, har du truffet den med en kraft som tilsvarer 10 km/t.

Ehem.
1000-kronersspørsmålet var vel heller "Hvordan klarte du DET?!"
Bilen stod nemlig nesten stille... og var temmelig totaltvrak i bakpartiet etterpå . (husker enda alle bekymringene jeg rakk å tenke før det smalt; om det satt barn i baksetet der, noe det heldigvis ikke gjorde, jeg rakk til og med å tenke at flaks ikke mine barn var i bilen, osv, mens jeg forberedte meg på airbagen som jeg trodde skulle komme mens panseret mitt krøllet seg som et vått knekkebrød. Ingen hyggelig opplevelse, hverken for meg eller dama som ble kjørt på, selv om det gikk bra med oss begge.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.