|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Nå skal jo seter byttes ved kollisjon/dunk helt ned til 25 km/t, mener jeg å ha lest?
|
|
|
#25 |
|
Hertuginne
|
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Mens jeg kan en god del om fysikk, spesielt bruddmekanikk og dynamikk, og kan love deg at det er enormt stor forskjell på kreftene i en kollisjon og tilsynelatende røff transport.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Noen her som har linker til steder hvor det står om faren ved beltestoler og kollisjon? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Jeg hadde nok ikke reagert.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?
Kollisjon over 25 km/t, sier Trygg Trafikk. Noe som er en veldig annen smell enn man får ved å dultes litt rundt i en bil som kjører på landeveien. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Stabilt ustabil...
|
Avsporing de lux nå altså, men jeg klarte klønestykket å kjøre inn i bilen foran meg i 70 km/t for noen år siden, og jeg var ikke mørbanket av beltene. Ikke øm i kroppen i det hele tatt, faktisk.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Da er jo 1000-kronersspørsmålet: "Hvor fort kjørte bilen du kjørte inn i?" For hvis den kjørte i 60 km/t, har du truffet den med en kraft som tilsvarer 10 km/t. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?De eneste gangene jeg har fått sete i eske har vært de to gangene jeg bestilte sete på nett, da har de ankommet i originalemballasjen. Ellers har jeg plukket ut setene fra butikkhylla, og aldri sett noe negativt i det.
|
|
|
#33 |
|
|
Seter sendt i eske i posten blir maskinelt kastet i containere og får 20-30 kg pakker kastet over seg før de på neste omlasting blir maskinelt tømt ut av containeren igjen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Mange beltestoler kommer gjerne i kartong med 2 stk i. De aller fleste butikkene har bilstolene stående fremme i butikken og man plukker fra hyllene. Det kan komme litt skrape merker for de blir jo flyttet rundt på. Kunder prøver gjerne stolene i butikken og i bilen så da kan det komme litt skrape merker under.
|
|
|
|
#35 |
|
Eh, ja, og poenget ditt var....? Selvsagt vet jeg at eske ved postsending er nødvendig. Mitt innlegg var stilet til HI, som forventet eske ved kjøp i fysisk butikk også.
|
|
|
#36 |
|
Stabilt ustabil...
|
Den har ikke stått med kassen på, den har blitt transporter rundt UTEN kasse, det er jo litt av hangupen min ang sikkerhet.
|
|
|
#37 |
|
Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?Hun mente vel stått VED kassen i butikken.
|
|
|
#38 |
|
Stabilt ustabil...
|
Ehem.
|
|
|
#39 |
|
Stabilt ustabil...
|
Retter litt opp her; jeg forventer forsåvidt vanligvis ikke at setet skal leveres med kassa på over disk, men ettersom hun avslørte at frakt mellom butikkene kan være så som så, og at jeg ikke gidder å dingle rundt mange ganger til i den butikken i forhåpning om å få et sete som ser bra ut, og er bra, ba jeg altså i dag om å få hente nytt sete neste gang de fik leveranser direkte fra produsent.
|
|
|
#40 |
|
Aha
|