Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 19:00   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

For en drøy ukes tid siden kjøpte jeg en beltestol på Torshov Bilrekvisita, Dvs, jeg betalte for en stol som de måtte bestille.
Jeg fikk sms om at stolen hadde kommet til butikken ca for en uke siden, mens vi var bortreist på ferie.
Jeg dro til butikken idag for å hente stolen, stusser litt på at stolen bare står lett henslengt på gulvet mellom kassa og en reol, og at den bare har myk plastikk rundt seg.
Jeg spurte forsiktig den ansatte i kassa om hvordan de transporterte stolene sine; om de kom til butikken i originalembalasje (=pappeske med isopor rundt) og hun bekreftet at joda, de fikk stolene i originale pappesker. Men når jeg da titter diskret under stolen så er det altså en hel del riper der. Vi ender i en liten diskusjon, for jeg sier at jeg ikke vil ha den stolen når den har så mange riper under, i tillegg til at jeg følte meg usikker på hvordan denne stolen har blitt behandlet den uken jeg brukte på å få hentet den. Ansatt mente at det BARE var noen små riper, og at de hadde kommet fordi den hadde stått på gulvet, og blitt skjøvet litt frem og tilbake.
Hun tilbyr meg pengene tilbake, noe jeg avslår, for jeg vil faktisk ha et NYTT sete, som er nytt og ser nytt ut, at jeg rett og slett vil ha et sete levert over disk i originalembalasjen. Men da kan altså damen fortelle meg at når de ikke har stoler inne i butikken, og må bestille fra andre butikker, så blir altså stolene sendt i lastebil, uten originalembalasjen, for de har nemlig ikke plass i butikken/har ikke lager til å oppbevare i pappesker, så hvis jeg ville få tilsendt stol fra annen butikk så ville den sikkert se likedan ut.

Hun tilkaller sjefen i butikken, ny liten diskusjon, tilbud om å få pengene tilbake, frem og tilbake, og til slutt blir vi enige om at de bestiller nytt sete direkte fra leverandør, og jeg blir tilkalt i forkant av levering til butikken, så jeg kan hente det i det sekundet de tar det ut av pappesken.
Torshov oppbevarer nemlig alle setene/stolene sine utstilt i butikken/på gulvet.

Att og fram er like langt, ut og inn er like trangt heter det seg.

Skulle jeg bare tatt i mot beltestolen, og satset på at det ikke har fått juling på turen mellom butikkene eller på gulvet, og holdt kjeft om ripene i plastikken under stolen?? Burde jeg føle meg som kunden fra helvetet, eller er det andre som også hadde reagert på riper?

Gammel 31-07-12, 19:05   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?

Er det sikkerheten du er bekymret for eller det at setet var stygt og ikke så nytt ut?
Jeg ville krevd avslag i pris antar jeg.

Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:07   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke reagert.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:07   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beltestoler jeg har kjøpt i andre butikker (Norge og Sverige) har ikke vært levert i pappeske, så for meg høres det ut som en plausibel forklaring.

Gammel 31-07-12, 19:24   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Veronal. Jeg tror ikke du får seter i esker andre steder heller, but I could be wrong. Jeg synes servicen til butikken var bra, i og med at de tilbød deg penger tilbake.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:27   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt fire beltestoler i ulike butikker. Aldri eske. Bilsetene, der i mot, har alltid kommet i eske.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:27   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri fått sete i esken, syns kanskje du var litt vrang ja.

Gammel 31-07-12, 19:36   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har heller aldri fått sete i eske.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:45   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ikke fått beltestoleri esker levert over disk, jeg heller, men ba om det denne gangen, ettersom hun fortalte at frakten av setete kan være så som så.
Dersom setet hadde sett fint ut hadde jeg vel ikke vranget meg til, men det at hun bare nappet det opp av gulvet og at det så stygt ut, gjorde at det floket seg litt til.
Første forklaringen hennes var jo at ripene har kommet av at det har stått på gulvet, men så har det altså blitt fraktet løst i lastebil.

Pengene tilbake er jo forsåvidt greit nok, men jeg vil altså ha beltestolen, og nå har det vært kampanjepris på den også (lite trolig at jeg ville fått mer avslag) og uansett så er det jo sikkerheten først, ikke prisen jeg henger meg opp i.

Gammel 31-07-12, 19:46   #10
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt tre beltestoler i mitt liv og aldri sett en eneste eske til noen av dem.
Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg nok ikke lagt merke til ripene heller hvis ikke de var veldig synlige.
Hadde jeg sett riper hadde jeg bedt om avslag på prisen, men ikke noe mer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:55   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du var vrang og forstår ikke problemet.

Gammel 31-07-12, 19:57   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke sett eske til bilstoler noen gang, og jeg har kjøpt ganske mange. Jeg har antagelig heller ikke sett under, så om de har vært ripete der ville jeg ikke oppdaget det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:04   #13
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Problemet er ripene og at jeg fikk vite hvordan de fraktet beltestoler mellom butikker= løst i lastebiler. jeg har jo ingen som helst garanti for at beltestolen ikke har blitt kastet inn og ut av bilen, eller fått støt på veien? I tillegg til at beltestolen har stått på gulvet, rett foran kassa i en hel uke...

Når jeg har kjøpt bilstoler i mindre vektklasser har jeg også bedt om å få fra lageret (ikke prøvemodeller som har stått ute i butikken og potensielt blitt herjet med av barn i butikken.)

Det var jo i utgangspunktet bare tilfeldigheter som gjorde at jeg så ripene, og fikk vite fraktmetodene... Det du ikke veit har du ikke vondt av, men det hjelper liksom så lite når jeg har sett det og fått vite...

Gammel 31-07-12, 20:11   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du at røff håndtering påvirker sikkerheten for setet?

(For da er ikke våre seter mye sikre lenger. )

Gammel 31-07-12, 20:12   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns du var vrang og forstår ikke problemet.

Jeg også.

Gammel 31-07-12, 20:13   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Barnas Hus oppbevarer da også setene løst i butikk, vanlig med beltestoler i alle fall.

Gammel 31-07-12, 20:14   #17
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns også du var vrang, og at servicen i butikken var god.
Vil også anta å tro at stolen blir enda mer "kastet hit og dit" i en eske.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:17   #18
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mener du at røff håndtering påvirker sikkerheten for setet?

(For da er ikke våre seter mye sikre lenger. )

Ikke våre heller.

Gammel 31-07-12, 20:17   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror du overdriver nå. Det er forskjell på et sete som er skadet etter å ha vært i en kollisjon og et sete som har stått på gulvet altså. De er ikke laget av glass heller.

Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:20   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror folk generelt undervurderer kreftene involvert i en kollisjon, bare sånn på siden. Det er en ENORM forskjell på belastningen involvert i en kollisjon og i en dunk eller fem, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.