Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 20:22   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?

Bilsetene får seg jo noen dunk bare i vanlig bruk, ved at barn klatrer oppi dem osv. De tåler jo litt, og enig med Polyanna i at kollisjon er helt, helt andre krefter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:33   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Polyanna på alle punkter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:34   #23
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå skal jo seter byttes ved kollisjon/dunk helt ned til 25 km/t, mener jeg å ha lest?
Så ja, jeg mener at røff behandling og dunk, som i f eks mistet sete i gulvet, kan påvirke sikkerheten.

Jeg drømmer om at setene (og gjerne sykkelhjelmer også, bare for å avspore litt) konstrueres slik de faktisk sprekker opp, eller at man tydelig kan se det på andre måter, HVIS de har fått harde dunk og kakk som påvirker sikkerheten.

Gammel 31-07-12, 20:38   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo ikke konstruere bilstoler som ikke tåler å bli brukt av barn.

Gammel 31-07-12, 20:42   #25
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg kan en god del om fysikk, spesielt bruddmekanikk og dynamikk, og kan love deg at det er enormt stor forskjell på kreftene i en kollisjon og tilsynelatende røff transport.

Og ja, jeg synes også du var vrang og urimelig kunde.

Gammel 31-07-12, 20:42   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne også reagert om jeg trodde setet hadde blitt transportert på en måte som gikk ut over sikkerheten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:47   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen her som har linker til steder hvor det står om faren ved beltestoler og kollisjon?

Jeg forstår at beltestoler ikke skal ha sprekker i isoporen eller i andre deler, men jeg har regnet med at de skal tåle ganske røff behandling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 20:54   #28
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde nok ikke reagert.

Gammel 31-07-12, 21:04   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Nå skal jo seter byttes ved kollisjon/dunk helt ned til 25 km/t, mener jeg å ha lest?
Så ja, jeg mener at røff behandling og dunk, som i f eks mistet sete i gulvet, kan påvirke sikkerheten.

.

Kollisjon over 25 km/t, sier Trygg Trafikk. Noe som er en veldig annen smell enn man får ved å dultes litt rundt i en bil som kjører på landeveien.

Jeg har vært passasjer da bilen min kjørte inn i en annen bil bakfra, i ca. 15-20 km/t, og jeg var aldeles mørbanket i en uke, der bilbeltet stoppet meg. Det er virkelig noe annet enn å dultes litt på, eller å miste i gulvet, altså. Det er vel mer på linje med å falle ut av vinduet i andre etasje.

Gammel 31-07-12, 21:14   #30
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kollisjon over 25 km/t, sier Trygg Trafikk. Noe som er en veldig annen smell enn man får ved å dultes litt rundt i en bil som kjører på landeveien.

Jeg har vært passasjer da bilen min kjørte inn i en annen bil bakfra, i ca. 15-20 km/t, og jeg var aldeles mørbanket i en uke, der bilbeltet stoppet meg. Det er virkelig noe annet enn å dultes litt på, eller å miste i gulvet, altså. Det er vel mer på linje med å falle ut av vinduet i andre etasje.

Avsporing de lux nå altså, men jeg klarte klønestykket å kjøre inn i bilen foran meg i 70 km/t for noen år siden, og jeg var ikke mørbanket av beltene. Ikke øm i kroppen i det hele tatt, faktisk. Hmm.

Men uansett, usikkerheten av hvordan dette setet har blitt behandlet i butikk, OG fraktet mellom butikkene, klarte altså å rive såpass tak i trafikksikkerhetsgenet mitt så jeg tok ikke med meg setet ut av butikken.
Vrang, kanskje ja, men jeg klarer fortsatt ikke å legge ifra meg tankene om hvisomatte dersomatte, og at det er en liten usikkerhet der ( i mitt hode). Jeg burde sikkert slutte å kjøre bil m.m.

Gammel 31-07-12, 21:28   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Avsporing de lux nå altså, men jeg klarte klønestykket å kjøre inn i bilen foran meg i 70 km/t for noen år siden, og jeg var ikke mørbanket av beltene. Ikke øm i kroppen i det hele tatt, faktisk. Hmm.

Da er jo 1000-kronersspørsmålet: "Hvor fort kjørte bilen du kjørte inn i?" For hvis den kjørte i 60 km/t, har du truffet den med en kraft som tilsvarer 10 km/t.

Gammel 31-07-12, 21:35   #32
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De eneste gangene jeg har fått sete i eske har vært de to gangene jeg bestilte sete på nett, da har de ankommet i originalemballasjen. Ellers har jeg plukket ut setene fra butikkhylla, og aldri sett noe negativt i det.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:03   #33
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

De eneste gangene jeg har fått sete i eske har vært de to gangene jeg bestilte sete på nett, da har de ankommet i originalemballasjen. Ellers har jeg plukket ut setene fra butikkhylla, og aldri sett noe negativt i det.

Seter sendt i eske i posten blir maskinelt kastet i containere og får 20-30 kg pakker kastet over seg før de på neste omlasting blir maskinelt tømt ut av containeren igjen.
Eska er nødvendig da, for fint behandlet blir pakker ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 22:14   #34
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Mange beltestoler kommer gjerne i kartong med 2 stk i. De aller fleste butikkene har bilstolene stående fremme i butikken og man plukker fra hyllene. Det kan komme litt skrape merker for de blir jo flyttet rundt på. Kunder prøver gjerne stolene i butikken og i bilen så da kan det komme litt skrape merker under.

Så lenge det ikke går utover sikkertheten så hadde ikke jeg reagert. Vil ikke tro de har vært så veldig hardhendt med stolen hvis den har stått med kassen og blitt flyttet på.

Gammel 31-07-12, 23:42   #35
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Seter sendt i eske i posten blir maskinelt kastet i containere og får 20-30 kg pakker kastet over seg før de på neste omlasting blir maskinelt tømt ut av containeren igjen.
Eska er nødvendig da, for fint behandlet blir pakker ikke.

Eh, ja, og poenget ditt var....? Selvsagt vet jeg at eske ved postsending er nødvendig. Mitt innlegg var stilet til HI, som forventet eske ved kjøp i fysisk butikk også.

Gammel 31-07-12, 23:43   #36
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Mange beltestoler kommer gjerne i kartong med 2 stk i. De aller fleste butikkene har bilstolene stående fremme i butikken og man plukker fra hyllene. Det kan komme litt skrape merker for de blir jo flyttet rundt på. Kunder prøver gjerne stolene i butikken og i bilen så da kan det komme litt skrape merker under.

Så lenge det ikke går utover sikkertheten så hadde ikke jeg reagert. Vil ikke tro de har vært så veldig hardhendt med stolen hvis den har stått med kassen og blitt flyttet på.

Den har ikke stått med kassen på, den har blitt transporter rundt UTEN kasse, det er jo litt av hangupen min ang sikkerhet.

:fortsatt hangup:

Gammel 31-07-12, 23:46   #37
emin

emin sin avatar

Standard

Hun mente vel stått VED kassen i butikken. Det er mer et dialektuttrykk, brukes her vi bor også.

Gammel 31-07-12, 23:47   #38
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da er jo 1000-kronersspørsmålet: "Hvor fort kjørte bilen du kjørte inn i?" For hvis den kjørte i 60 km/t, har du truffet den med en kraft som tilsvarer 10 km/t.

Ehem.
1000-kronersspørsmålet var vel heller "Hvordan klarte du DET?!"
Bilen stod nemlig nesten stille... og var temmelig totaltvrak i bakpartiet etterpå . (husker enda alle bekymringene jeg rakk å tenke før det smalt; om det satt barn i baksetet der, noe det heldigvis ikke gjorde, jeg rakk til og med å tenke at flaks ikke mine barn var i bilen, osv, mens jeg forberedte meg på airbagen som jeg trodde skulle komme mens panseret mitt krøllet seg som et vått knekkebrød. Ingen hyggelig opplevelse, hverken for meg eller dama som ble kjørt på, selv om det gikk bra med oss begge.

Gammel 31-07-12, 23:50   #39
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Eh, ja, og poenget ditt var....? Selvsagt vet jeg at eske ved postsending er nødvendig. Mitt innlegg var stilet til HI, som forventet eske ved kjøp i fysisk butikk også.

Retter litt opp her; jeg forventer forsåvidt vanligvis ikke at setet skal leveres med kassa på over disk, men ettersom hun avslørte at frakt mellom butikkene kan være så som så, og at jeg ikke gidder å dingle rundt mange ganger til i den butikken i forhåpning om å få et sete som ser bra ut, og er bra, ba jeg altså i dag om å få hente nytt sete neste gang de fik leveranser direkte fra produsent.
Men jeg liker bedre å få et sete hentet fra lageret, enn å plukke ut et fra hylla i butikken (i og med at jeg av erfaring vet at seter kan få ymse behandling når de lånes ut for prøvemontering i bil, f eks.)

Gammel 31-07-12, 23:57   #40
emin

emin sin avatar

Standard

Retter litt opp her; jeg forventer forsåvidt vanligvis ikke at setet skal leveres med kassa på over disk, men ettersom hun avslørte at frakt mellom butikkene kan være så som så, og at jeg ikke gidder å dingle rundt mange ganger til i den butikken i forhåpning om å få et sete som ser bra ut, og er bra, ba jeg altså i dag om å få hente nytt sete neste gang de fik leveranser direkte fra produsent.
Men jeg liker bedre å få et sete hentet fra lageret, enn å plukke ut et fra hylla i butikken (i og med at jeg av erfaring vet at seter kan få ymse behandling når de lånes ut for prøvemontering i bil, f eks.)

Aha

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.