Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 11:40   #41
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?

Moby Dick her også. Jeg likte den veldig godt.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg har lest moby Dick, men ikke den versjonen som det refererest til.

Er det flere versjoner? Jeg lest en med masse fotnoter til oversettelsen. Og det var nydelig. (Blant annet fant jeg ut hvem Ishmael var - det var halvbroren til Isak, som var sønnen til Abraham og Sara i bibelen).

Gammel 08-08-12, 12:38   #42
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det kjedeligste jeg har lest er uten tvil Catch 22. :dukker:

:kaster noe - f.eks. en sko:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:09   #43
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

:kaster noe - f.eks. en sko:

Haha, jeg dukket altfor raskt!

Gammel 08-08-12, 21:10   #44
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes Ulysses fortjener ryktet som relativt ugjennomtrengelig, men jeg har lest hele.

Challenge accepted!

Gammel 08-08-12, 21:28   #45
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det kjedeligste jeg har lest er uten tvil Catch 22. :dukker:

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:44   #46
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ble jeg lettet over at Til fyret står på lista. Jeg trodde bare det var jeg som var domm.

Gammel 08-08-12, 22:04   #47
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest flere på den listen og jeg overlevde med god margin. Men hvor er Ulysses? Jeg har begynt og begynt og begynt...rekorden er ca side 70. Jeg synes Bjørnson er kjedelig. Og Lie. Hva han har blant de fire store å gjøre er beyond me.

Gammel 08-08-12, 22:18   #48
kadabra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

vanskeleg- og takksam?

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:41   #49
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg saknar og Ulysses. Var det ikkje Times som kåra den til verdas mest ulesne bok, i forhold til selgjartalet? Eg har ho også i bokhylla mi..

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Helene Uri syns også at Duun godt kunne vært modernisert litt.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3372520.ece

Nei! Olav Duun skriv så fint. Eg må lese Medmenneske igjen, kjenner eg.

For å være litt mer alvorlig, mener jeg at mild modernisering er greit, men jeg vil gjerne ha tilgang til originalteksten også. At det kommer moderniserte utgaver, bør ikke bety at forlagene og bibliotekene ikke er forpliktet til å tilby originalen også – en modernisering bør behandles på lik linje med en oversettelse, merkes tydelig og ha opplysninger om hvem som har gjort moderniseringen (og jeg ville likt et lite appendiks om hva som er gjort også, men jeg er jo litt gal).

Jatakk!

Jeg synes Ulysses fortjener ryktet som relativt ugjennomtrengelig, men jeg har lest hele.

Eg skal klare det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 22:43   #50
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg gløymde forresten å svare på kva eg har lese. Paradise Lost og To the Lighthouse her. Siste likte eg godt, den første las eg i studiesamanheng og med eit litt anna blikk enn eg vanlegvis les.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.