|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Leser
|
Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?Moby Dick her også. Jeg likte den veldig godt.
Er det flere versjoner? Jeg lest en med masse fotnoter til oversettelsen. Og det var nydelig. (Blant annet fant jeg ut hvem Ishmael var - det var halvbroren til Isak, som var sønnen til Abraham og Sara i bibelen).
|
|
|
#47 |
|
Epikur
|
Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?Jeg har lest flere på den listen og jeg overlevde med god margin. Men hvor er Ulysses? Jeg har begynt og begynt og begynt...rekorden er ca side 70. Jeg synes Bjørnson er kjedelig. Og Lie. Hva han har blant de fire store å gjøre er beyond me.
|
|
|
#48 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?vanskeleg- og takksam? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?Eg saknar og Ulysses. Var det ikkje Times som kåra den til verdas mest ulesne bok, i forhold til selgjartalet? Eg har ho også i bokhylla mi..
Nei! Olav Duun skriv så fint. Eg må lese Medmenneske igjen, kjenner eg.
Jatakk!
Eg skal klare det. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Har du lese nokon av verdas mest kjedelige bøker?Eg gløymde forresten å svare på kva eg har lese. Paradise Lost og To the Lighthouse her. Siste likte eg godt, den første las eg i studiesamanheng og med eit litt anna blikk enn eg vanlegvis les. |
|
|
|
![]() |
|
|