Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 22:47   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Sist jeg fant penger så var det på Traktorpulling i Danmark, jeg fant en 500 lapp, denne leverte jeg til ett røde kors telt som stod like i nærheten så de kunne formidle den videre om noen skulle lete etter den.

Da snakker vi om noe HELT annet. Jeg snakker om mynter i sånne myntreturbokser, og der er det jo begrenset hvor mye noen kan ha glemt igjen. Max 49 kroner ( i dette tilfellet 8), for i det man bikker det beløpet blir det jo en femtilapp og den kommer dermed ikke i myntreturboksen.

Gammel 09-08-12, 22:49   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Da snakker vi om noe HELT annet. Jeg snakker om mynter i sånne myntreturbokser, og der er det jo begrenset hvor mye noen kan ha glemt igjen. Max 49 kroner ( i dette tilfellet 8), for i det man bikker det beløpet blir det jo en femtilapp og den kommer dermed ikke i myntreturboksen.

Jeg ser den, men jeg tror en ganske stor prosentandel hadde beholdt 500 lappen også.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 01:03   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg ser den, men jeg tror en ganske stor prosentandel hadde beholdt 500 lappen også.

:BTDT: Jeg og mannen fant en 500-lapp på gata utenfor et utested en lørdagsnatt for noen år tilbake, og den gikk til god drikke den kvelden.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:44   #4
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

:BTDT: Jeg og mannen fant en 500-lapp på gata utenfor et utested en lørdagsnatt for noen år tilbake, og den gikk til god drikke den kvelden.

Eyy! Jeg mistet en gang en 500-lapp utenfor BJN! den er miiiin!
Neida, bare tuller

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:49   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar alltid den forlatte tieren stå igjen i handlevogna. For tenk om noen hadde sett meg ta den?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:20   #6
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mopdy, her.

Eyy! Jeg mistet en gang en 500-lapp utenfor BJN! den er miiiin!
Neida, bare tuller

Haha, den lå ikke utenfor der, den lå utenfor Nedenom.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:51   #7
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Haha, den lå ikke utenfor der, den lå utenfor Nedenom.

jaja, ganske godt gjettet

Gammel 09-08-12, 22:50   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då eg jobba i butikk, kom det stadig folk tilbake og påstod at dei hadde fått ti kroner for lite igjen, eller gløymd ein tyggispakke nederst på båndet for to dagar sidan. Så eg skjønner han i kassa, sjølv om det var eit lite beløp.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:24   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Då eg jobba i butikk, kom det stadig folk tilbake og påstod at dei hadde fått ti kroner for lite igjen, eller gløymd ein tyggispakke nederst på båndet for to dagar sidan. Så eg skjønner han i kassa, sjølv om det var eit lite beløp.

Gjør folk det?

Gammel 10-08-12, 08:42   #10
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Jeg tror at de aller fleste som ikke tar vekslepengene ikke glemmer, men ikke vet at det er deres da.
Men uansett så syns ikke jeg vinneren er finneren. Helt automatisk gir jeg det fra meg for det er jo ikke mitt!
Husker i mine yngre dager da jeg ikke hadde råd til sigaretter, men da jeg pakket brødet og melka i posen så ligger det en 20pk med sigaretter der. Uten å tenke meg om gir jeg det til han bak kassen og sier at noen har glemt det. :klaskepanne: Jeg kunne lett som en plett tatt det i posen å tuslet ut derifra. De var jo betalt. Men jeg tenkte ikke muligheten for det engang.

Gammel 10-08-12, 10:00   #11
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Gjør folk det?

Ja. Folk klager også om en vare har gått inn feil på kassa, selv om det bare er snakk om 2 kroner.
Hadde noen kommet å etterlyst de 8 kronene de glemte å ta med seg, og ikke fått de hadde de truet med å gå til avisa. Ihvertfall om de hadde fått beskjed om at jeg hadde gitt bort pengene til en annen kunde!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:11   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Ja. Folk klager også om en vare har gått inn feil på kassa, selv om det bare er snakk om 2 kroner.

Jeg må innrømme at jeg har sagt fra om at det ble slått inn for pose en gang jeg hadde sagt nei takk til pose. Men da var konteksten at det hadde skjedd hver enest gang jeg hadde handlet over lang tid, så jeg ville bare påpeke at de faktisk burde høre om kunden sa ja takk eller nei takk når det ble spurt om pose og ikke bare slå inn på autopilot.

Litt på siden: Hvor lav kan summen være før man kan klage? Jeg kjøpte et brød til 33 kroner i går som viste seg å være muglet. Det var kjøpt på en butikk jeg ikke vanligvis er innom, så jeg bare kastet det, men hadde det vært nærbutikken hadde jeg klagd. Er det greit, eller er det å gjøre seg vanskelig for 30 kroner?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 11:37   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Litt på siden: Hvor lav kan summen være før man kan klage? Jeg kjøpte et brød til 33 kroner i går som viste seg å være muglet. Det var kjøpt på en butikk jeg ikke vanligvis er innom, så jeg bare kastet det, men hadde det vært nærbutikken hadde jeg klagd. Er det greit, eller er det å gjøre seg vanskelig for 30 kroner?

Det er helt greit, og i grunnen veldig bra. Ikke nødvendigvis på grunn av pengene, men fordi du sier fra at noen av varene er dårlige. Med litt flaks blir de flinkere til å sjekke og rydde ut.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 20:51   #14
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må innrømme at jeg har sagt fra om at det ble slått inn for pose en gang jeg hadde sagt nei takk til pose. Men da var konteksten at det hadde skjedd hver enest gang jeg hadde handlet over lang tid, så jeg ville bare påpeke at de faktisk burde høre om kunden sa ja takk eller nei takk når det ble spurt om pose og ikke bare slå inn på autopilot.

Første punkt irriterer meg også! Godt du sa fra!!

Andre punkt: jeg har ansvaret i en matbutikk og dersom du opplever dette i min butikk så ØNSKER JEG at du som kunde kommer igjen og forteller meg slik at jeg kan kompensere deg. Du skal ikke tape på rutinesvikt.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 11:04   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja. Folk klager også om en vare har gått inn feil på kassa, selv omje det bare er snakk om 2 kroner.
Hadde noen kommet å etterlyst de 8 kronene de glemte å ta med seg, og ikke fått de hadde de truet med å gå til avisa. Ihvertfall om de hadde fått beskjed om at jeg hadde gitt bort pengene til en annen kunde!

Jeg sier faktisk fra om det bøir slått inn for mye, det også om det kun er to kroner. Etter jeg begynte og sjekke kassalappen så ser jeg hvor mye som blir slått feil og det blir litt penger av det i løpet av ett år. Synes ikke det er rart folk sier fra jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 11:13   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da helt rimelig. Det er ikke ok at ting blir slått inn feil. Det blir en prinsippsak for meg.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 21:31   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg grønn over butikker som priser varer feil og gir tilbake feil.

Dersom en butikk klarer å lure 1.000 kunder hver dag for kr 2,- så er det kr 12.000,- pr uke og kr 624.000,- pr år i inntekt for butikken. En uting og enkelte butikker skulle man tro spekulerte i det, vi har en nærbutikk her som nærmest alltid har feil prislapper på hylla, jeg er ikke kunde der av den grunn og jeg er nok en av kundene du reagerer på ja.

Til HI - jeg ville gitt pengene tilbake til kassen når de lå i myntautomaten ved kassen.

Gammel 10-08-12, 22:16   #18
lucifine

Standard

Jeg irriterer meg over hvor ofte disse labels (prislappene) må skiftes. Hovedendring 4 ganger i året, minimum 4000 labels hver gang. Det koster tid og penger. Itillegg skal fruktprisene og tilbudsprisene skiftes hver mandag. Så kommer det også i tillegg prisendinger på øvrige varene 1-2 ganger i uken- minimum. Ofte er det da snakk om noen øre opp eller ned. Fysj... Hadde det bare vært som i de store butikkene med elektroniske labels så hadde prisene aldri vært feil. Men det er visst ikke verdt investeringen for oss småbutikker. At vi er alene på jobb hele dagen og må gjøre alt alene (feks bestille varer, fylle på varer, sjekke datoer, trekke frem varer, trimme diskene, kontorarbeid, sjekke temperaturer, betjene kunder osv osv) i tillegg til å springe rundt og skifte labels hele tiden, ja det er visst lønnsomt det. :koko:

Gammel 10-08-12, 22:19   #19
lucifine

Standard

*beklager avsporingen*

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.