|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?
Da snakker vi om noe HELT annet. Jeg snakker om mynter i sånne myntreturbokser, og der er det jo begrenset hvor mye noen kan ha glemt igjen. Max 49 kroner ( i dette tilfellet 8), for i det man bikker det beløpet blir det jo en femtilapp og den kommer dermed ikke i myntreturboksen.
|
|
|
#2 |
|
I endring
|
Jeg ser den, men jeg tror en ganske stor prosentandel hadde beholdt 500 lappen også.
|
|
|
#3 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
:BTDT:
|
|
|
#4 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Eyy! Jeg mistet en gang en 500-lapp utenfor BJN! den er miiiin!
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg lar alltid den forlatte tieren stå igjen i handlevogna. For tenk om noen hadde sett meg ta den? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Haha, den lå ikke utenfor der, den lå utenfor Nedenom.
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Då eg jobba i butikk, kom det stadig folk tilbake og påstod at dei hadde fått ti kroner for lite igjen, eller gløymd ein tyggispakke nederst på båndet for to dagar sidan. Så eg skjønner han i kassa, sjølv om det var eit lite beløp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Gjør folk det?
|
|
|
#10 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg tror at de aller fleste som ikke tar vekslepengene ikke glemmer, men ikke vet at det er deres da.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. Folk klager også om en vare har gått inn feil på kassa, selv om det bare er snakk om 2 kroner. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Jeg må innrømme at jeg har sagt fra om at det ble slått inn for pose en gang jeg hadde sagt nei takk til pose. Men da var konteksten at det hadde skjedd hver enest gang jeg hadde handlet over lang tid, så jeg ville bare påpeke at de faktisk burde høre om kunden sa ja takk eller nei takk når det ble spurt om pose og ikke bare slå inn på autopilot.
|
|
|
#13 |
|
Dragedytteren
|
Det er helt greit, og i grunnen veldig bra. Ikke nødvendigvis på grunn av pengene, men fordi du sier fra at noen av varene er dårlige. Med litt flaks blir de flinkere til å sjekke og rydde ut.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Dec 2007
Første punkt irriterer meg også! Godt du sa fra!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
Jeg sier faktisk fra om det bøir slått inn for mye, det også om det kun er to kroner. Etter jeg begynte og sjekke kassalappen så ser jeg hvor mye som blir slått feil og det blir litt penger av det i løpet av ett år. Synes ikke det er rart folk sier fra jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Det er da helt rimelig. Det er ikke ok at ting blir slått inn feil. Det blir en prinsippsak for meg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Jeg irriterer meg grønn over butikker som priser varer feil og gir tilbake feil.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg irriterer meg over hvor ofte disse labels (prislappene) må skiftes. Hovedendring 4 ganger i året, minimum 4000 labels hver gang. Det koster tid og penger. Itillegg skal fruktprisene og tilbudsprisene skiftes hver mandag. Så kommer det også i tillegg prisendinger på øvrige varene 1-2 ganger i uken- minimum. Ofte er det da snakk om noen øre opp eller ned. Fysj... Hadde det bare vært som i de store butikkene med elektroniske labels så hadde prisene aldri vært feil. Men det er visst ikke verdt investeringen for oss småbutikker. At vi er alene på jobb hele dagen og må gjøre alt alene (feks bestille varer, fylle på varer, sjekke datoer, trekke frem varer, trimme diskene, kontorarbeid, sjekke temperaturer, betjene kunder osv osv) i tillegg til å springe rundt og skifte labels hele tiden, ja det er visst lønnsomt det. :koko: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?*beklager avsporingen* |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|