|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg fant en pantelapp for en stund siden og spurte alle rundt meg om det var dems. Den lå i kasseområdet. Spurte også han i kassa om han da skulle ha den, men alle sa jeg bare kunne ta den.
![]() |
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg hadde levert i kassa.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?
Ja. Folk klager også om en vare har gått inn feil på kassa, selv om det bare er snakk om 2 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Textrovert
|
Jeg må innrømme at jeg har sagt fra om at det ble slått inn for pose en gang jeg hadde sagt nei takk til pose. Men da var konteksten at det hadde skjedd hver enest gang jeg hadde handlet over lang tid, så jeg ville bare påpeke at de faktisk burde høre om kunden sa ja takk eller nei takk når det ble spurt om pose og ikke bare slå inn på autopilot.
![]() |
#25 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha, den lå ikke utenfor der, den lå utenfor Nedenom.
![]() |
#27 |
Drømmer
|
Jeg sier faktisk fra om det bøir slått inn for mye, det også om det kun er to kroner. Etter jeg begynte og sjekke kassalappen så ser jeg hvor mye som blir slått feil og det blir litt penger av det i løpet av ett år. Synes ikke det er rart folk sier fra jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
I mål
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg synes egentlig ikke det er ok å gå og lete etter gjenglemte mynter i den greia i kassa, så jeg ville bedt barnet mitt slutte med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Borte
|
Det slo meg også. Jeg ville ikke syns det var greit at ungene mine plukket i den myntgreia om jeg ikke hadde spurt dem om de kunne.
![]() |
#30 |
I mål
|
Det er da helt rimelig. Det er ikke ok at ting blir slått inn feil. Det blir en prinsippsak for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Det er lurt å sjekke kassalappen altså. Sist vi var på harryhandel kjøpte vi tre pakker kjøttboller. Etter at vi hadde kommet hjem igjen oppdaget vi at vi hadde betalt for seks. Litt sent å gjøre noe med det da..
![]() |
#32 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg spør av nysgjerrighet. Hva slags argument ville du brukt for at ungen ikke kunne se etter mynter i myntreturen?
![]() |
#33 |
Dragedytteren
|
Det er helt greit, og i grunnen veldig bra. Ikke nødvendigvis på grunn av pengene, men fordi du sier fra at noen av varene er dårlige. Med litt flaks blir de flinkere til å sjekke og rydde ut.
![]() |
#34 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Jeg tenker at den som finner noen kroner i en parkeringsautomat er vinneren. Mens de myntene som eventuelt er gjenglemt i butikken tilhører den glemske kunden, eller butikken.
![]() |
#35 |
I mål
|
Tja, rett og slett at jeg synes det virker litt "grådig" å hive fingrene inn i myntreturen for å se om noen har glemt igjen noe. Noen av de andre stedene som ble nevnt, synes jeg det er mer naturlig å se etter penger, men jeg hadde generelt ikke likt det hvis barnet mitt lette etter gjenglemte penger overalt - og myntreturen i butikken er typisk et sted jeg ikke ville drømt om å se etter. Hvis den foran er litt treg med å huske pengene for eksempel, er det ikke ok at den etter har hevet seg over og allerede står med pengene i hånda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Mine fingre var i myntreturen fordi jeg ventet på egne vekslpepenger. :åpplyser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?Vi leitte etter småpenger under trappa til kiosken, då vi var små. Ein gong fann vi ein femmer og kjøpte 20 Dig-tyggissar. Det var stas!
Eg ville klaga viss eg likevel måtte tilbake og få tak i nytt brød, fordi a) eg trengte vel eit ferskt brød og b) det er greit å seie i frå. Viss eg ikkje hadde orka gå tilbake og klart meg med knekkebrød den dagen, ville eg likevel sagt frå, for å spørje om dei hadde rutiner på slikt. Og eg ville sjekka brødet nøye framover i den butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Første punkt irriterer meg også! Godt du sa fra!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
De aller fleste butikker uansett kjede har rutiner for slikt. Dessverre kan det skje mange ting som forringer prosessen. De kan være uengasjerte medarbeidere eller nye som ikke vet bedre enda, eller det kan være at det er en glipp. Det er mange varer i en butikk og alle skal sjekkes, noen oftere enn alle. Dessverre har det seg sånn at en kan se seg blind på alle varene.. Det kan skyldes dårlig rullering, at de nyeste varene har stått fremme og når de er blitt tatt så har de dårlige kommet frem. Det kan være at varene kom fra grossist med dårlig dato men fordi de ansatte vet når den kom så sjekker de ikke nøye før den går i hylla.. Det er uendelig med muligheter, det kan også være en slapp sjef som ikke terper på rutinene.. Stort sett ligger det mye mer arbeid bak enn det som vises for kundene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns det er veldig forskjell på å hive seg over myntreturen i det sekundet forrige kunde forlater, og å faktisk sjekke etter om det er penger der. De gangene jeg har funnet penger der har jeg enten visst at de tilhørte kunden før meg, og dermed kunne gjort personen oppmerksom på det, eller jeg har gitt pengene til personen i kassen. Det har jeg også gjort om jeg har funnet småpenger på gulvet rundt kassene.
![]() |
|
|