Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 17:58   #29
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Penger i myntboksen i butikken - finneren er vinneren, eller?

Vi leitte etter småpenger under trappa til kiosken, då vi var små. Ein gong fann vi ein femmer og kjøpte 20 Dig-tyggissar. Det var stas!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må innrømme at jeg har sagt fra om at det ble slått inn for pose en gang jeg hadde sagt nei takk til pose. Men da var konteksten at det hadde skjedd hver enest gang jeg hadde handlet over lang tid, så jeg ville bare påpeke at de faktisk burde høre om kunden sa ja takk eller nei takk når det ble spurt om pose og ikke bare slå inn på autopilot.

Litt på siden: Hvor lav kan summen være før man kan klage? Jeg kjøpte et brød til 33 kroner i går som viste seg å være muglet. Det var kjøpt på en butikk jeg ikke vanligvis er innom, så jeg bare kastet det, men hadde det vært nærbutikken hadde jeg klagd. Er det greit, eller er det å gjøre seg vanskelig for 30 kroner?

Eg ville klaga viss eg likevel måtte tilbake og få tak i nytt brød, fordi a) eg trengte vel eit ferskt brød og b) det er greit å seie i frå. Viss eg ikkje hadde orka gå tilbake og klart meg med knekkebrød den dagen, ville eg likevel sagt frå, for å spørje om dei hadde rutiner på slikt. Og eg ville sjekka brødet nøye framover i den butikken.

På den lokale Rema1000-butikken legg eg aldri noko i korga, utan å sjekke datoen. Og eg gir alltid beskjed om at varer er gått ut på dato der, når eg finn dei. Eg synest det er rart med butikkar som åpenbart ikkje har rutiner for slikt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.