|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Hadde ikke sendt i bursdag nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Knerten; eg tenker litt på motivasjonen for å erklære seg frisk også. Mitt barn kunne fint erklært seg frisk for å få lov til å gå i bursdag. Dvs. ho kunne fint tatt seg kraftig saman for å få lov til noko lystbetont for så å bli dårlegare igjen etterpå, og såleis truleg forlenge eit sjukdomsforløp.
![]() |
#23 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg har sympati for Knertens svar, men jeg ville likevel holdt på linja om ingen skole, ingen bursdag. Ikke minst fordi det fort kan misforstås av andre barn om en som ikke var på skolen kommer i bursdagen. Det er også greit å øve seg på at det å lytte til kroppen også innebærer å la morsomme ting fare noen ganger fordi man egentlig ikke er i knallform og trenger litt hvile. Og tenk om man går i bursdag og så blir så sliten at man ikke orker skole dagen etter heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
lykkelig
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?
Det ville ikke slått meg å sende barnet mitt på skolen med Paracet innabords. Trenger barnet Paracet, blir han eller hun ikke i form og blir hjemme. Hodepine, feber eller hva som helst annet er kroppens måte å si fra at ikke alt er bra på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?I dette tilfellet hadde han blitt hjemme. Kvalm,utslitt og vondt i ryggen og at du ikke orket ta diskusjonen med han. Egentlig så mener du at han burde gått på skolen eller?
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Det er veldig få tilfeller der jeg tenker at barna mine er for syke på dagtid til å være på skolen, men friskner såpass til at de kan gå i bursdag samme ettermiddag/kveld. Jeg kan egentlig ikke tenke meg et eneste aktuelt tilfelle. Jeg er nok rimelig streng på hva som kvalifiserer for å være hjemme fra skolen. Det holder liksom ikke at de kjenner seg slitne eller føler seg i dårlig form. Er de hjemme fra skolen, er det fordi de er skikkelig syke og da er det sjelden de friskner så fort til at bursdag på kveldstid er aktuelt. Dessuten er de jo ofte smittsomme i slike situasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
This is normal!
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Mine hadde ikke fått gå. Han er sliten, og to timer med intensiv bursdagsfeiring (som jeg har en mistanke om at det blir her
![]() |
![]() |
#28 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?For min del så kommer dette alt an på. I utganspunktet så er jeg klar på at ingen skole betyr hjemme hele dagen, men det finnes unntak.
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Det kommer litt an på alder for min del. På ungdomsskolen og videregående kunne jeg fint ta en paracet ved hodepine og ha en fin dag på skolen. En førsteklassing klarer jo ikke helt å sette ord på formen på samme måte og hadde vært mer bekymret for forverring av form og ev smitte (omgangssyke f.eks). Foreldrene mine var strenge på oppmøte på skole og ble nok heller hentet senere enn holdt hjemme ved tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
tankefull
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg er litt delt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ingen skole, ingen bursdag. Om man var syk på formiddagen, så har nok kroppen uansett godt av ro på ettermiddagen, selv om man skulle føle seg veldig mye bedre.
![]() |
![]() |
#32 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Stort sett vil jeg tenke at er man for syk til skole, så blir man også hjemme når det feires bursdag samme dag.
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til å gå på skolen så får de ikke gå i besøk på ettermiddagen.
![]() |
#35 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Dette er et av de tilfellene hvor jeg mener at en klar, forutsigbar regel gir mindre frustrasjon og skuffelse for barnet, enn å skulle vurdere etter skjønn. Derfor er det ingen bursdag/besøk/fritidsaktivitet på ettermiddagen når de har vært hjemme med sykdom fra skole/bhg. Men det verken oppleves eller utøves som en straff, altså. Vi gjør gjerne noe ekstra koselig hjemme for å kompensere hvis de går glipp av noe de hadde gledet seg veldig til.
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg er også opptatt av at det ikke skal oppfattes eller oppleves som straff. Det handler om å ivareta og ta ansvar for egen helse.
![]() |
![]() |
#37 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?I prinsippet er jeg enig med røkla, ingen skole - ingen bursdag. Unntak kan gjøres om det er type bestevennen, eller barnet er mye plaget med vondter som går over, sånn at dette allerede preger hverdagen til barnet.
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg er enig med Knerten, selv om jeg er vokst opp med det dere andre sier her. Jeg synes det er altfor bastant og lite nyansert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man ikke på skolen dagen,da utgår slike sosiale ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Audacious
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg merker at jeg ikke er like konsekvent på dette. F.eks hadde Storesøster en periode med ekstremt sterke voksesmerter og var mye våken på natta, da hun gikk i andre klasse. Jeg kunne helt fint ha vurdert at hun heller burde være hjemme og sove utover morgenen, samtidig som hun etter søvn kunne få med seg en bursdag på kvelden. Men dersom det er risiko for smittefare er det en annen sak, så klart.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|