Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips og råd om bidrag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-12, 00:26   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og råd om bidrag

Er det frekt å spørre om grunnen til at du ikke får lån og stipend fra lånekassen når du studerer full tid?

Gammel 13-09-12, 01:53   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips og råd om bidrag

Opprinnelig lagt inn av FulltidsstudentogPrins, her.

Helt inntil han var 5-6 mnd fikk jeg ingenting i det hele tatt, og så begynte jeg å få 2000 kr i mnd. Jeg er fulltidsstudent, har ikke jobb utenom, og har hovedomsorgen for gutten. Faren har han annenhver helg og annen hver jul og to uker om sommeren. Og i forhold til min inntekt/stønad kan vi vel gjerne kalle han for millionær ja. I det siste har jeg trumfet igjennom å få 3000 kr siden jeg har betalt barnehage, vogn til barnehage og parkdress og div utstyr han trenger i barnehagen. Så hvis dere synes det er mye, så lurer jeg litt på hva dere jobber med eller hvor dere får penger fra Tar imot tips med stor takk

Men siden han nekter og oppgi hva han tjener så vet du vel heller ikke egentlig hva han har? Så da vet du jo ikke om han har 300tusen, 500tusen eller 800tusen?

Vogn, klær og annet utstyr er din jobb å dekke, ikke hans.

Opprinnelig lagt inn av FulltidsstudentogPrins, her.

I min nyfikenhet gikk jeg inn å så på hovedreglene og da fant jeg dette : http://www.nav.no/Familie/Barnebidra...erholdskostnad

De tar hensyn til husleie, inntekter, forbruksutgifter, barnehageutgifter og samvær med barn. Noe som selvfølgelig er forskjellig hos hver enkelt. Har man fast jobb og samtidig får alle stønader som aleine forelder skal man vel ikke klage, men sånn er det ikke i mitt tilfelle. Jeg er fulltidsstudent og får ikke lån/stipend fra lånkassen... Men igjen, jeg klager ikke på bidraget jeg får...

Bidrag blir ikke tildelt utifra hvor mye du har i husleie osv nei.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Er det frekt å spørre om grunnen til at du ikke får lån og stipend fra lånekassen når du studerer full tid?

Det lurer jeg på å.

Jeg er alenemor til 2, og får lån og stipend ifra lånekassen, da jeg går fulltidsstudiet.

Emneord
bidrag til aleinemor

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.