|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragHvis bidragskalkulatoren sier du skal ha mer, så blir det nok mer også, om du tar det gjennom NAV.
![]() |
#23 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidrag
Vel, bidrag er en sammensetning av underholdskostnad, inntekten til begge parter, samvær med barnet, utgifter til barnetilsyn men minus ordinær barnetrygd leste jeg nettopp. Dette er reglene for å fastsette bidrag. Kalkulatoren tar ikke hensyn til skjønn, som de kan ta hvis man sender inn en søknad. Da tar de hensyn til hvilken livssituasjon man er i og setter satsene etter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Nybegynner
![]() |
Takk for svaret, setter pris på innspillene. Jeg klager ikke over at jeg nå får 3000 i bidrag, men jeg vil gjerne få presistere at dette er noe jeg nettopp har begynt å få |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#26 |
Nybegynner
![]() |
I min nyfikenhet gikk jeg inn å så på hovedreglene og da fant jeg dette : http://www.nav.no/Familie/Barnebidra...erholdskostnad |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragDu misforstår det som står der. Det de sier er at når de regner ut hva det koster å ha et barn så er dette utgiftene de legger til grunn. Og da etter faste satser - ikke den dokumenterte kostnaden i hvert tilfelle. |
![]() |
![]() |
#28 |
Nybegynner
![]() |
Ja jeg har prøvd kalkulatoren men det blir jo ikke riktig siden far ikke vil oppgi sin inntekt. Derfor stemmer ikke tallet jeg får derfra.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du ikke sjekke ligningen fra 2011 og bruke tallene derfra?
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragDu kan jo velge å jobbe i stedet? Eller ta deg deltidsjobb annenhver helg når barnet er borte? Jeg skjønner veldig godt at du velger å studere, men det er jo uansett et valg du tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Tips og råd om bidragDenne tråden om bidrag var for å forsikre meg om at jeg endelig får noenlunde riktig beløp, etter å ha måtte klare det meste på egenhånd uten bidrag fra far. Jeg sier på ingen måte at jeg er misfornøyd med at jeg nå får bidrag, eller at jeg får stønader så jeg kan gjøre ferdig utdannelsen min. Gud skal vite at jeg har jobbet meg opp retten til stønadene i mange år før jeg fikk barn! Det å få barn er jo på ingen måte noe lett sak om man er to, og i alle fall ikke noen dans på roser om man er en! Så til dere aleine foreldre der ute, all respekt! Betalingen får man i kyss, klemmer og nydelige smil fra sine små <3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Nybegynner
![]() |
Ligningen stemmer ikke helt overens med det han egentlig har, men det siste forslaget ditt var jo en veldig god ide |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Nybegynner
![]() |
Ja jeg kan jo velge å sitte i kassen på Rimi til jeg er 50-60 fremfor å ta ferdig utdannelsen som jeg har begynt på... Alt er mulig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du mottar overgangstønad kan du søke om endel tillegg du kan få hvis du er under utdanning. Støtte til bøker, transport og barnepass ( 64% av totalutgift)
![]() |
#35 |
Nybegynner
![]() |
Ja det er sant som du sier, det er bare midlertidig |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragDet er ingen som sa at du velter deg i luksus, slapp nå av. |
![]() |
![]() |
#37 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Tips og råd om bidragEr det frekt å spørre om grunnen til at du ikke får lån og stipend fra lånekassen når du studerer full tid?
![]() |
![]() |
#38 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men siden han nekter og oppgi hva han tjener så vet du vel heller ikke egentlig hva han har? Så da vet du jo ikke om han har 300tusen, 500tusen eller 800tusen?
Bidrag blir ikke tildelt utifra hvor mye du har i husleie osv nei.
Det lurer jeg på å.
![]() |
Emneord |
bidrag til aleinemor |
|
|