|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Klesvask
Ikke EN maskin, men EN gang pr. uke, og da ca 4-5-6 maskiner i slengen. :har vaskeri:
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:14. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Klesvask
Åh.. da er jeg med
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:15. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv:
Her i huset vaskes det aldri halvfulle maskiner, men jeg sorterer på farger og temperatuerer. Med to unger så tar det dessverre ikke lange stunden før det blir nok til en maskin... Vasker hvit kokvask og kullørt kokvask (så Iset hadde et rosa håndkle som aldri sluttet å farge av, jeg har en rød vaskeklut....). Så har jeg sort, rød, hvit og noen ganger blå finvask (alt etter hvor mye dongri som er skittent). Vasker en gang pr uke, og samler opp etter hvert. Fuktige klær tørkes før det går i skittentøyskurven, og da gjør det ikke noe om det ligger noen dager.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:17. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv:
Digresjon: Er kokvask egentlig nødvendig? Jeg kokvasker en gang hvert fjerde skuddår, eller noe slikt. Jeg nekter å tro at jeg er uhygienisk av den grunn.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:17. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv:
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 15:18. Årsak: Endret overskrift |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv:
Kokvask er nødvendig en sjelden gang. Ikke nødvendigvis på grunn av klærne, men på grunn av slangene som fort fyller seg med slam på grunn av vaskemidler. Kokvasker man ikke en gang i skuddåret, kan slangen gå tett :erfaren:. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Sv:Jeg er alt for sløv til å huske på å kokevaske. Jeg har et energisparprogram som jeg bruker en del. Det ligger mellom 90 og 60 grader. Skulle absolutt gjort det oftere. Men jeg er flink med vasken. Vasker kun fulle maskiner, sorterer på 60 grader hvitt, lyst og mørkt, 40 grader lyst og mørkt, ull og en diverse kurv. Jeg har 6 skittentøyskurver på vaskerommet.
|
|
|
#8 |
|
Opp og ned
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Man lærer så lenge man lever! Jeg kokvasket kun når barna var babyer, ikke nå lengre. Kluter som er så skittent, ja det kaster jeg heller.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)
Så lenge du prater klær og vask er du innen tema
|
|
|
#10 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Interessant, dette. (føler meg som skikkelig kone nå)
|
|
|
#11 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)Her i huset føles det som maskinen går ustanselig. Dette er mye pga. at mannen må vaske opp arbeidstøyet veldig ofte. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|