Sv: Det å skrive e-poster til politikere
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Men de av oss som ikke har noen innflytelsesrik jobb eller kjenner noen innflytelsesrike mennesker, hva med oss da? Eller kanskje jeg heller skal si, hva med meg da?
Du kjenner jo meg? Vi er faktisk ganske mange her på FP som er politisk engasjert eller ansatt i partier og organisasjoner. Vi kjenner folk og har kanaler.
Feks da det var landsmøte i partiet, så snakket jeg om rettigheter for foreldre med barn med spesielle behov og hvordan dette særlig går ut over kvinnene som må jobbe redusert og etterhvert taper rettigheter i tillegg til karriere osv. jeg hadde på forhånd hentet innspill fra folk her på FP som har barn med spesielle behov. Nå er initiativet tatt videre i partiet og i tillegg er tråden tatt opp fra organisasjonen for foreldre til funksjonshemmede. Det vil skje noe etterhvert.
Jeg anbefaler deg å finne et parti, velg det du er mest enig i (men ingen kan være enig i 100%, ikke engang vi som er ansatt er det) hiv deg med i styrearbeid lokalt, jobb med det du er opptatt av, vis intreesse for de felt du kan noe om, meld inn ressursene dine i fht enkelte felt til fylkespartiets sekretariat, feks. Send en PM hvis det er mitt parti, så skal jeg formidle.