|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Jeg har ikke kommentert noe om redusert stilling (siden du quoter meg), men det å si opp jobben sin pga en lottogevinst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Njaaa. Det jeg kommenterte fra deg var jo et svar du hadde til dette innlegget av Dixie Diner hvor hun påpekte at det var fullt mulig å for eksempel jobbe redusert.
|
|
|
#3 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp, og derfor skrev jeg at jeg håpet de som mistrivdes i jobben fant seg en annen jobb, uavhengig av en eventuell lottogevinst. Og ja, jeg syns det ville vært rart å si opp jobben om man vant penger. Mye rarere enn om personen ville jobbe redusert en periode. Og personlig har jeg ingenting imot de som velger jobbe redusert, om det er det du lurer på. Hver sine valg. Jeg har heller valgt å finne meg en jobb som gjør at jeg kan jobbe fullt, samtidig ha ok dager. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hvorfor er det så rart? Mange jobber jo hovedsakelig for lønna. Om man vinner en svimlende sum (som feks. studenten som vant over 90 mill på Betsson i forfjor), så skjønner jeg godt at man sier takk og farvel til tidlige morgener, rushtrafikk, masse jobbing og greier og reiser hvor man vil, når man vil og bruker tiden på akkurat det man vil og det man feks. brenner for. Det å ikke jobbe betyr forresten ikke at man automatisk driver dank. Mye penger gir mange muligheter. Selv hadde jeg nok, om jeg vant en særdeles diger sum (5 millioner er ikke i nærheten av den summen), startet opp en vegansk kafé eller bakeri sammen med ei venninne, men ikke før jeg hadde vært hjemme i noen år og reist i hver eneste skoleferie og lignende.
|
|
|
#5 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDixie: Jeg tenker nok at den måten å se på det som er selve livet for de aller aller fleste, som ett eneste stort, kjipt, pliktløp, er veldig destruktivt for livskvaliteten. Jeg tror faktisk at flertallet ikke bare jobber for lønnen sin, men faktisk også brenner for arbeidet sitt i en eller annen form. Derfor tror jeg mange tenker at det er rart å skulle slutte i jobben sin fordi man vant penger. Hvis man er der at man gjerne skulle ønske man gjorde noe helt annet, synes jeg man skal gjøre noe med det. Man trenger ikke millioner for å ta en annen utdannelse, bygge på en utdannelse man allerede har, starte café etc. Men felles for alt er vel at ting sjelden kommer gratis
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|