|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Jeg er der også. Jeg tipper en og annen lotto, men i det store og det hele så tror jeg vel kanksje IKKE at jeg kommer til å vinne så mye, men på den annen siden.... OM en ikke forsøker så vil det vertfall ikke skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetalt ned all gjeld, og dernest bestilt ny nr.2-bil.
![]() |
#143 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg skulle opprettet konto til ungene, i det minste. To kanskje, den ene jeg SKAL opprette (så jeg kan få satt inn pengene de fikk til dåpen og sånn) og en til, sånn til de penge jeg selvsagt skulle se til at tilfalt dem på et vis.
![]() |
#144 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp, og derfor skrev jeg at jeg håpet de som mistrivdes i jobben fant seg en annen jobb, uavhengig av en eventuell lottogevinst. Og ja, jeg syns det ville vært rart å si opp jobben om man vant penger. Mye rarere enn om personen ville jobbe redusert en periode. Og personlig har jeg ingenting imot de som velger jobbe redusert, om det er det du lurer på. Hver sine valg. Jeg har heller valgt å finne meg en jobb som gjør at jeg kan jobbe fullt, samtidig ha ok dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg leverer inn en 5-ukerskupong på lønningsdagen. Det er min sjanse. Mest sannsynlig skjer det jo aldri. Men uten kupong ingen sjanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
One of These Days
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg ville aller først bestilt en ferietur til et varmere sted for kjæresten, ungene og meg. Deretter hadde jeg nok bevilget meg et studieår. Vi hadde sikkert sett på hus/rekkehus i området og kjøpt en ny bil. Tror nok jeg hadde beholdt huslån, men betalt ned studielånet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJøye meg - ingen som hadde vurdert å gi noe til veldedighet? Jeg tror jeg har lest hele tråden, men såvidt jeg kan se er det ingen som har dette som punkt på listen for hva man kan/skal bruke 5 millioner kroner på.
![]() |
#148 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoHehe, sjokkert faktisk. Over imaginære penger som what if-fordeles feil.
![]() |
#149 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde nok ikke bidratt mer til veldedighet om jeg vant masse penger enn hva jeg gjør nå nei.
![]() |
#150 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoVeldedighet ja, jeg hadde gitt en ganske fin sum til blant andre Noah.
![]() |
#152 |
Nymotens gammeldags
Hvorfor er det så rart? Mange jobber jo hovedsakelig for lønna. Om man vinner en svimlende sum (som feks. studenten som vant over 90 mill på Betsson i forfjor), så skjønner jeg godt at man sier takk og farvel til tidlige morgener, rushtrafikk, masse jobbing og greier og reiser hvor man vil, når man vil og bruker tiden på akkurat det man vil og det man feks. brenner for. Det å ikke jobbe betyr forresten ikke at man automatisk driver dank. Mye penger gir mange muligheter. Selv hadde jeg nok, om jeg vant en særdeles diger sum (5 millioner er ikke i nærheten av den summen), startet opp en vegansk kafé eller bakeri sammen med ei venninne, men ikke før jeg hadde vært hjemme i noen år og reist i hver eneste skoleferie og lignende.
![]() |
#153 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDixie: Jeg tenker nok at den måten å se på det som er selve livet for de aller aller fleste, som ett eneste stort, kjipt, pliktløp, er veldig destruktivt for livskvaliteten. Jeg tror faktisk at flertallet ikke bare jobber for lønnen sin, men faktisk også brenner for arbeidet sitt i en eller annen form. Derfor tror jeg mange tenker at det er rart å skulle slutte i jobben sin fordi man vant penger. Hvis man er der at man gjerne skulle ønske man gjorde noe helt annet, synes jeg man skal gjøre noe med det. Man trenger ikke millioner for å ta en annen utdannelse, bygge på en utdannelse man allerede har, starte café etc. Men felles for alt er vel at ting sjelden kommer gratis
![]() |
#154 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJa, jeg ser jo at vi ser på det på helt forskjellige måter. Jeg mener man kan bidra til samfunnet uten å måtte ha en fast jobb, ved å reise rundt og hjelpe, gjøre "feltarbeid", donere penger til organisasjoner og annet, at man ikke nødvendigvis må ha en fast jobb å oppholde seg på. Det er jo som jeg tidligere har nevnt, ikke nødvendigvis sånn at er man hjemme, er man hushjelp og har Glamour-maraton.
![]() |
#155 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoMaggy: de fleste beskriver vel ikke i detalj hva pengene skulle gått til?
![]() |
#156 |
can-jur
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoGjeld, ny traktor til gubben, med tilhørende maskinpark.
![]() |
![]() |
#157 |
Off the map.
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoVi hadde ikke sluttet i jobber for 5 mill. Men om vi vant f.eks 90 mill så er det nok sannsynlig at vi gjorde det.
![]() |
#158 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg merker jeg er ambivalent til innlegget ditt, maggypop. På den ene siden kan jeg være enig med deg. Vi er generelt sett så helt ufattelig utrolig heldige her på berget at om man på toppen av det hele skulle vinne fem millioner i lotto, så synes det bare rett og rimelig å gi i det minste deler av pengene videre til andre som ikke har vært så heldige.
![]() |
#159 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg har ikke nevnt alt jeg ville brukt penger på i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|