Sv: Får ungen din nudler?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Det kan ikke helt sammenlignes. Vi forsøker å velge litt sunnere yoghurter, eller de små fra Danonina (som ikke er yoghurt, men en slags kesam, og kommer godt ut når det gjelder sukker), men når vi kjøper store beger med Tine fruktyoghurt for å ha litt av i matpakken, så kommer de ikke så verst ut de heller. 100 gram inneholder mindre enn 100 kalorier, og i tillegg kalsium, kalium, magnesium, a-vitaminer og andre bra ting. Det er ikke TOMME kalorier, det er mat. Med litt for mye sukker.
(Minsten får det ikke, for han blir høy på sukker, og det unner jeg ikke barnehagen. )
Ja, jeg klarer ikke å se på yoghurt som det verste jeg kan gi mitt barn, men har jo hørt om enkelte som sammenligner det med godteri.
Jeg pleide også å kjøpe Danonino, for den var så god. Jeg synes den var god som en liten hverdagsdessert til oss voksne også. 
Det ble for en tid tilbake oppdaget at Danonino ikke betalte nok toll, for den hadde blitt fortollet som yoghurt og ikke ost. Den er nå laget annnerledes her, og er ikke så god lenger. Den er ikke vond, og sikkert ikke mer usunn enn andre yoghurter, men det er ikke det samme for meg lenger. 
|