|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Her i Stavanger var det helt vanlig å spise tørre nudler på barneskolen (ikke ungdomsskolen, faktisk) da jeg gikk i tja, 3. - 4. klasse? Altså slutten av åttitallet-begynnelsen av nittitallet. "Alle" spiste det. Ikke jeg da, jeg har aldri syntes det var noe særlig. Jeg spiste heller andre typer søppel.
|
|
|
#102 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?I følge wikipedia begynte mr. Lee med import av nudler på slutten av åttitallet, men det har antakeligvis vært andre nudler å få tak i før det. Det har sikkert ikke vært på Epa og Jens Evensen og dets like, snarere spennende småbutikker i indre oslo øst. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Får ungen din nudler?Gutta elsker sånne billige usunne nudler, ja. De får det ikke på skolen, men en gang i blant som kjapp kveldsmat, lunsj el.
|
|
|
#104 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
Sv: Får ungen din nudler?Det er litt utenom spørsmålet til HI, men jeg ble litt nysgjerrig på om barna får med seg yoghurt naturell, eller om det ikke er så farlig med sukkeret i fruktyoghurten? Er det ikke mye sukker i det, eller følger jeg ikke med i timen? Nudler er kanskje mye verre pga salt og fett? |
|
|
|
|
|
#105 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Får ungen din nudler?Ungene mine får yoghurt. De er lettere laktoseintolerante og tåler dårlig vanlig melk. Derfor får yoghurt og ost fungere som kalsiumkilde for dem.
|
|
|
|
#106 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Får ungen din nudler?Mine og får yoghurt i nye og ne (soyayoghurt), men prøver å ikke la det bli hver dag da. Sikkert ikke det mest usunne de kan dytte i seg heller, forsåvidt.
|
|
|
#107 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Får ungen din nudler?Pompen vet ikke hva det er engang tror jeg. Snuppa er ingen fan av det, så det er ikke ofte de får det nei.
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Får ungen din nudler?Der jeg vokste opp var det en innvandrerfamilie som solgte hjemme hos seg selv, jeg tror de var vietnamesere, men jeg kan ta feil. De kostet 5 kr pakken og var innmari gode. Vi spiste dem tørre gjennom hele barneskolen, altså fra begynnelsen av 90-tallet. At man kunne koke dem visste jeg sikkert ikke engang før jeg var voksen.
|
|
|
|
#109 |
|
I mål
|
Sv: Får ungen din nudler?Vi har av og til nudler til middag, helst sammen med wok. Det serveres ikke nudler ut over det. Det er uaktuelt som matpakke. Storebror får brødskiver, frukt, grønnsaker, av og til middagsrester og av og til litt ost eller en smoothie som matpakke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?5sider på noen timer om nudler, hvor er jeg? :P
|
|
|
#111 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Får ungen din nudler?Jeg hadde ei bestevenninne fra Vietnam i barndommen, var vel stort sett familien hennes som forsynte gata med nudler.
|
|
|
#112 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Får ungen din nudler?Jeg innrømmer at jeg har blitt mer avslappet på mine gamle dager. *knirk* |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Får ungen din nudler?Nei, det har aldri vore eit tema.
|
|
|
#114 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Får ungen din nudler?
For å være ærlig hadde jeg ikke trodd at denne tråden skulle få så innmari mange svar, nei. Nudler engasjerer tydeligvis.
|
|
|
|
#115 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Får ungen din nudler?Tørre nudler ble fortært på min ungdomsskole i Oslo øst på tidlig nittitall også. Mr Lee, Yum-Yum og Tung-i-Ramen (?). Jeg likte det ikke, da, jeg har nok alltid vært litt matsnobbete.
|
|
|
#116 |
|
søt
Sv: Får ungen din nudler?Ungene hadde dilla en stund og fikk det innimellom som mellommåltid (ikke matpakke) men det er lenge siden de maste om dette nå, så da har nok interessen lagt seg.
|
|
|
#117 |
|
Kald på føttene
|
Åh, tung-i-ramen-nudlene var de beste!
|
|
|
#118 |
|
Yes, we can!!
|
Det kan ikke helt sammenlignes. Vi forsøker å velge litt sunnere yoghurter, eller de små fra Danonina (som ikke er yoghurt, men en slags kesam, og kommer godt ut når det gjelder sukker), men når vi kjøper store beger med Tine fruktyoghurt for å ha litt av i matpakken, så kommer de ikke så verst ut de heller. 100 gram inneholder mindre enn 100 kalorier, og i tillegg kalsium, kalium, magnesium, a-vitaminer og andre bra ting. Det er ikke TOMME kalorier, det er mat. Med litt for mye sukker.
|
|
|
#119 |
|
Shake it out!
|
Nå kjenner jeg at jeg rett og slett må ut og kjøpe en pakke nudler og forske litt på hvordan i alle dager det kan være så mye dritt i en pakke nudler.
|
|
|
#120 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Det ble solgt nudler da jeg gikk de siste årenene på barneskolen, ca. 1990. |
|
|
|
![]() |
|
|