Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?
Jeg gjør også mest mulig kvelden i forveien. Bader, legger frem klær, smører matpakker ...
Jeg vet ikke om det er EnBraTing, men vi prioriterer søvn og soving om morgenen, fremfor (veldig) god tid.
Minsten våkner gjerne litt før sju, men vi blir i senga og slumrer/koser til ti-fem på halv åtte. Da står vi opp, trappegrind lukkes og minsten plasseres i gangen med tilgang til bad (hvor vi er) og soverommene. Så nevnler han litt rundt for seg selv mens jeg kler på Pluggen og instruerer de to største som klarer det utmerket selv, men som er litt fjerne og opptatte av alt mulig annet.
De tre største sendes så ned med beskjeden om å ta seg litt frokostblanding (som regel cheerios), mens jeg kler på minste. Så plasseres han på stua sammen med alle lekene sine, mens jeg legger kjøleelement i matbokser, blander saft til eldste og så til slutt, kler på meg selv.
Da er klokka sånn ca. ti-kvart over åtte, og jeg samler flokken ved utgangsdøra, hvor eldste hjelper nest yngste med klæra før hun kler på seg selv. Mellomsøs kler på seg selv og jeg kler på minste. Eldste plasserer så nest yngste i sin bilstol og lukker opp bakdøra for mellomsøs. Så setter jeg minsten i bilen og går så videre til å feste nest yngste. Så plasserer eldste seg selv i bilen, mens jeg sjekker at alt er med og låst osv. Gøy avhandling. Så er det avgårde til først skole (hvis vi har dårlig tid) så barnahage.