|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
intro
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?
Ah, ja, jeg glemte å nevne de gangene jeg sykler de 25 kilometerne til jobb og hvilken fantastisk start på dagen det er.
![]() |
![]() |
#22 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Hos oss er ingen morgonar like i grunn. Det varierer alt etter om ein av oss skal jobbe heimefrå, om ein av oss har tidleg møte på jobben, kven som skal kjøre ungane til skulen, og kven som skal hente på ettermiddagen.
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 11-10-12 kl 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg prøver å ikke drepe noen, og klarer det hver dag.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Hverdagsmorgener er ikke mye kos her, men det glir stort sett veldig greit. Så lenge vi kommer oss opp når vi skal. Vi har nemlig ikke mer tid enn vi trenger. Om vi blir sene så blir mannen stressa og da blir junior ofte sur. Vi bare står opp, kler på oss og drar. Den som ikke skal levere i bhg smører matpakke, ordner seg selv bare og drar. Den som leverer tar junior. Om vi alle har fått nok mengde søvn så går dette stort sett veldig greit! På helg så er det mye kos. Junior elsker å spise frokost alene i sofaen oppe fremfor tv-en med pledd. Da får vi sovet lenge og alle er klare for dagen når vi står opp. Da er det kaffelaging og slarving før vi kommer i gang med andre gjøremål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Våkner av klokken 07.45. Roper på lillesøs og ber henne gå på badet. 07.50 er hun ferdig og kler på seg klær som ligger klar i trappen. Jeg går på badet, steller meg og går opp 08.10. Lillesøs holder da på med frukosten,og mellombror står opp. Jeg henter matpakker, mellombror tar en banan eller noe i hånden og vi er i bilen 08.20. og jeg er på jobb 08.30. Begynner da med frukost på jobb. Ikke mange ordene som blir utvekslet hos oss om morgenen.
![]() |
![]() |
#27 |
Jamning
![]() |
#28 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Her går det på halvtolv hver dag omtrent. B-menneske uten rutiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Jamning
Godt å ikkje drepa nokon
![]() |
#30 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg gjør også mest mulig kvelden i forveien. Bader, legger frem klær, smører matpakker ...
![]() |
#31 |
Jamning
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Her er inn og ut av bilen planlagt til minste detalj
![]() |
#32 |
intro
|
Om de holder seg, aner jeg egentlig ikke - det er jo ungene som spiser dem.
For meg er dusjen det kjedeligste av alt (og det sier en god del - det er jo tross alt morgenene vi snakker om).
![]() |
![]() |
#33 |
intro
|
Det gjør vi også. Begge ungene må vekkes, og i motsetning til i enkelte helger er de alltid utpregede B-mennesker på ukedagene, så de er totalt kaputte hver dag og må brekkes opp, gjerne til skrik og skrål.
![]() |
![]() |
#34 |
geskjeftig
|
Vårt morgenprogram:
![]() |
#35 |
maler
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Egentlig fungerer det best å sørge for god tid ved å stå opp tidlig. Noe jeg ikke gjør. :b-menneske: Morgener er minst ille hvis jeg rekker å dusje, spise og så rekke jobb med god margin. Men det skjer ikke så ofte, dessverre.
![]() |
#36 |
Har tro på forbedring
|
![]() |
#37 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Tidspunkter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Fint lite. Krabber ut av senga og ut på kjøkkenet, lager frokost til kidsa, vekker kidsa og krabber inn i dusjen. Når jeg kommer ut av dusjen har ungene stort sett kledd på seg og spist, så er det tannpuss, og rett ut i bilen. Her kastes ikke et sekund søvn bort, så det hele er timet til minste detalj. 35 minutter bruker vi. :b-menneske: |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Ellers er morgenrutinen at Polymannen står opp tidlig (0615) for å få frokost i fred, det er viktig for ham. Så har vi kranglet litt om han ikke vær så snill kan finne frem klær dagen i forveien, så han kan kle seg på badet, for han vekker meg.
![]() |
#40 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Eg har så mange ulike morgenar og kvar av dei kreve si tilrettelegging:
![]() |
![]() |
|
|