Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Å slutte i jobben for 5 millioner er jo kanskje ikke så lurt, da det ikke er en hinsides stor sum, akkurat. Men jeg skjønner det jo mer når man vinner absurde beløper, slik at man aldri mer trenger å jobbe for pengene. Noen jobber jo selvsagt fordi de elsker jobben sin, mens andre jobber for lønna. Det vil jo ikke akkurat straffe seg økonomisk for sistnevnte å stå utenfor et arbeidsmarked om de har 50 millioner på bok. Må se an situasjonen, tenker jeg.
Men tenk så kjedelig å bare gå hjemme å svive over tid. "Alle andre" jobber jo. Og man blir jo veldig isolert og får liten faglig input over tid. Ser på de jeg kjenner som ikke er i jobb, de blir jo bare særere og særere liksom. Og mer og mer navlebeskuende.
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Fem millioner er jo ikke småplukk, men hvor mye penger det er vil vel variere litt ut fra feks. hvor man bor. Her koster et beboelig hus mye mer enn fem millioner, man får et fint hus som ikke må totalrenoveres for tja, 7 millioner her. Kanskje 6, om man er veldig heldig. Skal man ikke kjøpe seg hus, vil jo de pengene vare lenger da, med mindre man sitter med lån til oppover ørene eller noe.
Da er man bra kresen på hva som er beboelig altså, evt sted. Ser mange flotte hus til rundt 3,5-4 mill i området her hver uke.