Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 12:05   #81
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Hadde tatt med kjæresten og mine dine barn, og reist på en herlig ferietur.
Betalt rengjøringshjelp tre timer i uken for min brors famile i et par års tid.
Pusset litt opp og kjøpt litt nye møbler.
Shoppet litt klær med småjentene og mamma, og dratt på Spa ferie med dem.
Hadde ikke betalt ned huslånet, det hadde ikke lønnt seg.
Kjøpt en leilighet i byen som jeg hadde leid ut inntil jentene kunne bodd der når de skal studere.
Resten av summen hadde jeg latt kjæresten investere for meg, og forhåpentligvis fått en fin avkastning på over tid.

Kanskje jeg må begynne å tippe..?

Gammel 06-10-12, 12:06   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper alltid en femukers, 200 kr. Liten sjanse for å vinne, men man HAR i hvert fall en sjanse i motsetning til om man ikke spiller, hehe.

Gammel 06-10-12, 12:07   #83
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

For meg er fem millioner mye. Ikke sånn at jeg slutter å jobbe, men vi hadde blitt gjeldfrie med svært god margin. Jeg hadde sporenstreks invitert inn en haug med håndverkere som kunne fikset rekkehuset akkurat sånn som jeg vil ha det - uten at jeg må gjøre det selv. Hadde ikke giddet å flytte, vi har det bra her vi er. Kanskje kjøpt leilighet beregnet for utleie og framtidig salg, for resten av pengene, det er en mulighet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:08   #84
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hva jeg skulle gjort med 5 mill. Jeg spiller ikke pengespill og drømmer i grunnen aldri om å få mange penger. Syns fenomenet "dette ville jeg brukt lottogevinsten på" er veldig, veldig rart.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:09   #85
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Som noen sier her, så er jo ikke fem mill. så mye i dag. Eneboligpris +/- i sentrale strøk i bartebyen.

Vi hadde bygd ut leiligheten og inkludert loftet, betalt ned litt på gjelden vår og kjøpt en ny bil. Hadde det vært mye igjen da, hadde vi spart til poden slik at han faktisk hadde egenkapital til en leilighet en gang i fremtiden.
Totalt gjeldsfri er det ikke noe poeng og bli, og en slik sum gjør ikke at man kan endre livsstil totalt, slutte i jobben eller den slags (ikke at jeg hadde gjort det av å vinne 50mill. heller).

Gammel 06-10-12, 12:09   #86
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men det er jo ikke bare snakk om å enten gå hjemme eller jobbe fullt. Jeg hadde nok ikke valgt å være helt hjemme med mindre jeg vant ekstreme summer (da hadde jeg jobbet frivillig med noe jeg brant for, og reist mye uten å være bundet til fastsatte ferieuker osv), men jobbet redusert for å få mer utav hverdagen og ikke bare jobb. Som du sier så elsker du jo jobben din, da skjønner jeg jo at du ser helt annerledes på det. Det er det jo langt ifra alle som gjør, dessverre.

Nei, men hadde ikke jeg trivdes i jobben min så hadde jeg ikke blitt i den heller. Da hadde jeg funnet meg en ny jobb. Det er jo virkelig ingen (i hvert fall svært få) som må bli i jobben sin?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:12   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, men hadde ikke jeg trivdes i jobben min så hadde jeg ikke blitt i den heller. Da hadde jeg funnet meg en ny jobb. Det er jo virkelig ingen (i hvert fall svært få) som må bli i jobben sin?

Sant nok, selv om ikke alle bare kan velge og vrake heller. Noen bor jo også på steder med lite utvalg i jobber. For min del handler det også mye om arbeidstid, når jeg jobber fullt synes jeg at jeg ser ungene altfor lite, liker ikke at de må være i barnehagen og på skolen fra de åpner til de stenger. Mannen min er i en stilling han ikke kan redusere, så for ham måtte det blitt enten-eller, men han sier han glatt hadde sluttet i jobben om vi vant 40 millioner, og kunne reise mye mer, jobbe med ting vi brant for og bruke tiden på det vi ville.

Gammel 06-10-12, 12:14   #88
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke sluttet i jobb, men sikret pensjonen slik at jeg kunne pensjonere meg når jeg følte for det om kanskje 20 år eller noe sånt.

(Pappa vant en god del mer penger enn beløpet vi diskuterer her. De har på ingen måte tatt av.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:21   #89
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hus, bil, ferier, ting vi ønsker oss, sikre meg selv og ungene økonomisk i framtida. Nei, 5 mill er ikke mye i dagens marked, men alt dette hadde jeg glatt greid. Hus til 3, 1 mill til framtida og 1 til resten.

Gammel 06-10-12, 12:46   #90
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kanskje begynt å studere igjen, ting som er interessant men ikke så relevant for jobben jeg har nå at de vil finansiert kalaset

Gammel 06-10-12, 12:47   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Betale ned på gjelda. Og kjøpe en til bil.

Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:47   #92
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Kjøpt leilighet, bil og tatt sertifikatet. Resten hadde jeg delt mellom barna.

Gammel 06-10-12, 12:50   #93
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da hadde vi nok flyttet og fått gjeldsfritt hus. Det hadde neppe blitt så veldig mye penger igjen, men de hadde nok spart.

Gammel 06-10-12, 12:52   #94
Left
Passiv

Standard

Ved nærmere ettertanke ville jeg også kjøpt en leilighet jeg skulle leid ut. Det er fine priser på våre kanter, så nytt hus + leilighet ville helt klart vært mulig. Jeg hadde betalt ned studielånet, men latt huslånet være.

Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:02   #95
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Da vil jeg sitte på!

Oslo, Bergen eller Trondheim først?

Gammel 06-10-12, 13:04   #96
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 mill ikke mye å bli rik av? Det er det jo! Da har man jo kapital som kan jobbe for seg. Investerer du 5 mill klokt så har du jo nok å leve av. Kjøper du to leiligheter kan du få månedlige leieinntekter på 25k i måneden. I tillegg får du verdistigning. Du kan gå på større risikoprosjekter kan du få mye høyere avkastning. Med 5 mill kunne jeg jo faktisk blitt veldig formuende.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:31   #97
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

På lengre sikt: Redusere huslånet, og kjøpe en leilighet et sted det er døveskole slik at vi slipper å bo på hotell/internat 4-8 uker i året. Husbonden kunne sikkert tenkt seg å jobbe redusert, eller vi kunne fått oss aupair/hushjelp i noen år.

Gammel 06-10-12, 13:40   #98
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg faktisk kjøpt Lotto-kupong for første gang på ett år eller sånn, så jeg regner med at denne problemstillingen blir helt reell i kveld, faktisk. Beholder noe lån, kjøper ny bil, kjøper hytte på fjellet, lager en fet reisekonto og setter av mye til barna. Og kjøper en ny skinnveske fra Mulberry

Gammel 06-10-12, 14:05   #99
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepper Lemon sin tanke høres fornuftig ut. Jeg skjønner ikke alle som skal løpe og betale ut gjelda si. Men så har gjeldfrihet aldri vært et mål for meg, selv ikke de årene jeg var (ufrivillig) gjeldfri (fordi jeg ikke fikk nok lån til å kjøpe bolig).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:07   #100
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg hadde satt halvparten inn på flexilånskontoen, cashet ut billånet, sagt opp jobben, begynt på MBA-studiet og bygget ut huset akkurat slik jeg ville ha det.

Min første spontane shopping hadde vært et drivhus i cedertre og noen kasser champis.

Det drivhuset ville jeg hatt også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.