|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoHadde tatt med kjæresten og mine dine barn, og reist på en herlig ferietur.
![]() |
#82 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg kjøper alltid en femukers, 200 kr. Liten sjanse for å vinne, men man HAR i hvert fall en sjanse i motsetning til om man ikke spiller, hehe.
![]() |
#83 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoFor meg er fem millioner mye. Ikke sånn at jeg slutter å jobbe, men vi hadde blitt gjeldfrie med svært god margin. Jeg hadde sporenstreks invitert inn en haug med håndverkere som kunne fikset rekkehuset akkurat sånn som jeg vil ha det - uten at jeg må gjøre det selv. Hadde ikke giddet å flytte, vi har det bra her vi er. Kanskje kjøpt leilighet beregnet for utleie og framtidig salg, for resten av pengene, det er en mulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Borte
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoAner ikke hva jeg skulle gjort med 5 mill. Jeg spiller ikke pengespill og drømmer i grunnen aldri om å få mange penger. Syns fenomenet "dette ville jeg brukt lottogevinsten på" er veldig, veldig rart.
![]() |
#85 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoSom noen sier her, så er jo ikke fem mill. så mye i dag. Eneboligpris +/- i sentrale strøk i bartebyen.
![]() |
#86 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Nei, men hadde ikke jeg trivdes i jobben min så hadde jeg ikke blitt i den heller. Da hadde jeg funnet meg en ny jobb. Det er jo virkelig ingen (i hvert fall svært få) som må bli i jobben sin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sant nok, selv om ikke alle bare kan velge og vrake heller. Noen bor jo også på steder med lite utvalg i jobber. For min del handler det også mye om arbeidstid, når jeg jobber fullt synes jeg at jeg ser ungene altfor lite, liker ikke at de må være i barnehagen og på skolen fra de åpner til de stenger. Mannen min er i en stilling han ikke kan redusere, så for ham måtte det blitt enten-eller, men han sier han glatt hadde sluttet i jobben om vi vant 40 millioner, og kunne reise mye mer, jobbe med ting vi brant for og bruke tiden på det vi ville.
![]() |
#88 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde ikke sluttet i jobb, men sikret pensjonen slik at jeg kunne pensjonere meg når jeg følte for det om kanskje 20 år eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoHus, bil, ferier, ting vi ønsker oss, sikre meg selv og ungene økonomisk i framtida. Nei, 5 mill er ikke mye i dagens marked, men alt dette hadde jeg glatt greid. Hus til 3, 1 mill til framtida og 1 til resten.
![]() |
#90 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde kanskje begynt å studere igjen, ting som er interessant men ikke så relevant for jobben jeg har nå at de vil finansiert kalaset
![]() |
#91 |
Passiv
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetale ned på gjelda. Og kjøpe en til bil. |
![]() |
![]() |
#93 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDa hadde vi nok flyttet og fått gjeldsfritt hus. Det hadde neppe blitt så veldig mye penger igjen, men de hadde nok spart.
![]() |
#94 |
Passiv
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoVed nærmere ettertanke ville jeg også kjøpt en leilighet jeg skulle leid ut. Det er fine priser på våre kanter, så nytt hus + leilighet ville helt klart vært mulig. Jeg hadde betalt ned studielånet, men latt huslånet være. |
![]() |
![]() |
#96 |
Peppy!
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto5 mill ikke mye å bli rik av? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoPå lengre sikt: Redusere huslånet, og kjøpe en leilighet et sted det er døveskole slik at vi slipper å bo på hotell/internat 4-8 uker i året. Husbonden kunne sikkert tenkt seg å jobbe redusert, eller vi kunne fått oss aupair/hushjelp i noen år.
![]() |
#98 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoNå har jeg faktisk kjøpt Lotto-kupong for første gang på ett år eller sånn, så jeg regner med at denne problemstillingen blir helt reell i kveld, faktisk. Beholder noe lån, kjøper ny bil, kjøper hytte på fjellet, lager en fet reisekonto og setter av mye til barna. Og kjøper en ny skinnveske fra Mulberry
![]() |
#99 |
heimføing
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoPepper Lemon sin tanke høres fornuftig ut. Jeg skjønner ikke alle som skal løpe og betale ut gjelda si. Men så har gjeldfrihet aldri vært et mål for meg, selv ikke de årene jeg var (ufrivillig) gjeldfri (fordi jeg ikke fikk nok lån til å kjøpe bolig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |