|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Jeg tror man betaler for merket, ikke på en snobbete måte, men på en kjent, "trygg" denne-vet-jeg-er-bra-måte. Jeg kjenner Bergans, Bergans er bra, den holder ungen varm og tørr og den tåler mye. Jeg kunne sikkert testet ut flere jakker, som jeg forsåvidt har, men ikke funnet en like varm dunjakke til de små enda, så jeg venner stadig vekk tilbake til Bergansmerket.
![]() |
#82 |
Glamorøs
|
Joda, jeg kan til dels være enig i den, og gjør det til en viss grad selv også. F.eks. har jeg funnet meg veldig til rette med Norrøna, og kjøper omtrent alt turtøy derifra. Men det er til meg, som ikke vokser ut av klær. Men ingen skal få meg til å tro at det er hovedårsak ved valg av CG og Parajumpers, gitt.
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sånn tenker jeg også. Til og fra barnehagen og til butikken, bruker ungen jakke fra H&M, mens i bhg. har han Reimadress. I år har vi være superheldige og arvet en Reimadress, så vi har to, og folk må mer enn gjerne få tro jeg er snobbete nok til å kjøpe to Reimadresser om de vil det. Jeg har heller aldri betalt fullpris for noen av dressene hans, og jeg kjøper ikke egen vinterdress, men bytter til tykkere eller tynnere ulldress inni etter været.
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?For oss er dette ikke aktuelt. Jeg har tre unger som skal kles opp hver vinter og da har jeg ikke råd til sånne priser. I stedet prøver jeg vel å finne klær i mellomklassen, gjerne på salg. Og jeg tror ikke barna mine fryser mye eller blir lett våte. (Bortsett fra han mellomste, han ruller seg i sølepytter tror jeg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Ringskrømt
|
Min smertegrense går rundt 1500 for de som er i vekst fremdeles, jeg har i tillegg yngre barn som arver av de store, og jeg er egentlig veldig enig med kattas uttalelser om dyre vs. rådyre klær til 5-6000 kroner. Jeg tror ikke ei dunjakke til 300 gjør samme nytten som ei til 1800, men at forskjellene mellom ei jakke til 1800 og en til 6000 er marginale. De bruker kanskje gulltråd i CG-jakkene?
![]() |
#87 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg oppdaget eldstes jakke på tilbud på Norby, til 2500,-. Vi kjøpte den i fjor høst til 1200,- og det var helt på smertegrensen for meg. Vi er fem som skal ha utstyr og kan ikke forsvare en slik pris.
![]() |
#88 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Her i huset er det vel kun far som kjøper seg så dyre klær.
![]() |
#89 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg hadde ikke gjort det, uansett om jeg hadde økonomi til å gjøre det.
![]() |
#90 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Ikke jeg. Det skal litt til før jeg kjøper jakke til meg selv til den prisen også. :gjerrig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Glamorøs
|
Jeg tror nok at det finnes dunjakker til 300 som kan gjøre nytten, men det er ikke alltid jeg gidder å ta sjansen (jeg hadde faktisk en fantastisk dunparkas fra HM i seks år) og kjøper derfor ting i mellomskiftet. Klær fra POP f.eks. som ligger på rundt 5-600, eller dyrere merker på salg. Men fra der og oppover tror jeg det kun er marginale forskjeller. Om jeg hadde flere barn som skulle arve kunne jeg nok lagt mer i det, og fordelt de 12-1500 utover flere barn.
![]() |
#92 |
ctrl+z
|
Jeg tror nok du må innse at det er forskjell på alder hos barna også. Vanntett er ikke det viktigste for min frysepinn på 13, for eksempel. Hun trenger dog ikke en CG-jakke for å være varm, men dunjakke i voksenstørrelse koster fort tusenlappen.
![]() |
#93 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?For meg er det forskjell på å kjøpe dunjakker til over tusenlappen (= gjør ikke) og vind/vanntette jakker til den summen. Det er sjelden det blir så kaldt her vi bor at man har bruk for en eller annen spinndyr gåsedunjakke. Og de dagene det er på det kaldeste, løser vi det med ull innerst, fleece/ullflece under dunjakken og en vanlig dunjakke i 500 kr. klassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, joda men...:
...støtter nok rine i dette. Ekstra ull/ dobbelt lag ull under, og man holder seg varme nok. Skal vere innmari kaldt om ikke.
![]() |
#95 |
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Mine unger sliter helt vanvittig på klær og sko, vokser som ugress, og glemmer igjen det utroligste på de utroligste steder. Her går det i billigmerker i klær, en del dyrere i sko, men det er fordi jeg fortsatt har et lønnlig håp om å finne et par sko som ikke får hull etter to måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
nygift
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?De to eldste her har boblejakke fra Bergans til 1200 kr, de fikk den til bursdagen, Minsten fikk også da det hang en til 50%.
![]() |
#97 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Å kjøpe jakke til 1800 er ikkje aktuelt her. Eldste er nok ferdig utvokst og er i ferd med å få ein svært dyr smak, men så lenge ho event. må legge til dei ekstra summane sjølv, begrensar det seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Folk med mer penger enn vett.
![]() |
#100 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Innmari kaldt, ja. -20 er det ikke då rent sjelden, jeg sluttet først å fryse når jeg fikk dunkåpe. Det samme gjelder 13-åringen. Poenget mitt er at barn og ungdom ikke nødvendigvis har samme behov.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|